@jageer, @macius5991: proszę zwrócić uwagę na to, że w utrzymaniu ezt nie zawsze chodzi o to, aby się obstawić na stacjach końcowych urządzeniami lub usługami (woda/fekalia) z prostego powodu - toalety mogą mieć spore zbiorniki na W/F i nie muszą wymagać wykonania opróżnienia, czy wodowania po jednym kursie (ważne jest też to, aby miały ogrzewanie). Owszem, liczba podróżnych będzie spora, ale jestem pewien, że PKP IC na podstawie obserwacji zadecyduje, czy i gdzie zlecić takowe usługi (nie muszą to być zawsze wielkie instalacje stacjonarne). Czasami bywa też tak, że poziom takich usług jest fatalny (w tym sprzątanie) lub nie ma za bardzo możliwości technicznych.
BTW, zwracam uwagę Koledzy także na to, że fani kolei (miłośnicy, mikole, dzieci neostrady itd) mają jeden wspólny mianownik: nie pracując w utrzymaniu pojazdów zawodowo, a interesując się tylko transportem, koleją lub taborem i tylko fotkami mogą być nieświadomi wielu realiów, procedur, czy rozwiązań jakie stosują dani przewoźnicy.
Piszę o tym świadomie, gdyż jakieś 25 lat temu starszy kolega powiedział mi patrząc na moje zacięcie do kolei i pasji: lepiej się interesować koleją niż na niej pracować z uwagi na skomplikowane zadania... (to był tekst, który usłyszałem mając 14 - 15 lat). Do dziś jestem miłośnikiem kolei i fotografem, ale też i zawodowo związanym z planowaniem utrzymania taboru i proszę mi wierzyć, że wyciąganie wniosków z informacji medialnych jest nieco niebezpieczne, gdyż one bywają nie do końca prawdziwe.
Dodano: 10 Grudnia 2014, 19:33:11
Podepnę się pod temat o Pendolino. Mniej więcej od tygodnia, do Wrocławia przyjeżdża skład i wraca z powrotem, w stronę Opola. Czy to są jakieś jazdy testowe? Czy mechanicy robią znajomość szlaku?
Z pewnością chodzi o autoryzację na ED250.