Autor Wątek:  Poprawianie lewitujących słupów kotwowych  (Przeczytany 6643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« dnia: 28 Października 2014, 16:05:25 »
Zacząłem się zajmować poprawianiem lewitujących słupów kotwowych. Postanowiłem zmienić tylko parametry słupa (bez naciągu) względem osi Z w pliku t3D. Wszystko niby jest OK, ale gdy stoimy dalej od słupa, to jego wysokość jest taka jak była poprzednio (tj. przed poprawieniem). Z kolei, gdy się zbliżymy jest dobrze, tzn. znajduje się w poprawionej pozycji.

Opisany przypadek przedstawiają screeny:
  • Słup widziany z daleka
  • Słup widziany z bliska

Dodaję także fragment pliku t3D. Zmienione wartości zaznaczyłem kolorem pomarańczowym. Oto on:
Wersja I:
Cytuj
Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 -5.04768e-005 1.0
Wersja poprawiona:
Cytuj
Transform:
           1.0 -4.54485e-007 5.06639e-007 0.0
           5.02914e-007 1.0 3.27826e-007 0.0
           -4.47035e-007 -5.06639e-007 1.0 0.0
           -5.00679e-005 0.000329018 --1.0e-005 1.0

Gdyby kogoś interesowały całe pliki t3D, to je dodaję (są spakowane). Plik, gdzie nazwa to: stb1-kotwa-napr14-nowy.t3D to plik poprawiony, a stb1-kotwa-napr14.t3D to plik oryginalny (czyli niepoprawiony).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Października 2014, 16:26:46 »
Większość słupów ma loda, który dla odległości większych od jakichśtam zastępuje cały model odcinkiem prostej. Jej krańce też musisz przesunąć.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Października 2014, 16:39:56 »
Dobra, tylko jaki wpis musiałbym zmodyfikować?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Października 2014, 20:08:37 »
Linia jest w pliku inc jako wpis line, ale nie zawsze jest stosowana, więc musiałbyś przejrzeć wszystkie ince słupów, a trochę tego jest. Sam słup ma 2 stopnie LoD: normalny i uproszczony do prostopadłościanu. Lepiej by było chyba nieco rozciągnąć w dół model słupa, albo dodać jakiś fundament, bo załatwiłoby to też sprawę lewitujących słupów z wysięgnikami.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2014, 20:10:54 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Października 2014, 20:36:53 »
@adsim, ja przesunąłem model słupa w dół.

Jak przesunąć tę linię, tzn. jaki fragment tego inca muszę zmodyfikować: node 800 200 none lines 110 100 50 300.0                                          //linia 20cm zeby byl slup widoczny z daleka
-2.1 -6.0 0.0 -2.1 1.3 0.0
endline

sebastian82

  • Gość
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Października 2014, 22:59:50 »
Każda konstrukcja wsporcza sieci trakcyjnej ma betonowy fundament. Czasami jest on widoczny, a czasami nie. Mogę popracować nad fundamentem. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4c/Przewody_trakcyjne.JPG/1280px-Przewody_trakcyjne.JPGhttp://www.iwan.eu07.pl/infra/kolej/cmk/odcinektestowy/12.jpg ,
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2014, 23:00:56 wysłana przez sebastian82 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2014, 19:57:20 »
Z tego co widziałem, to fundamenty głównie są widoczne przy metalowych słupach. Dla betonowych zazwyczaj są pod ziemią. Na razie myślę, że fundamentów nie opłaca się robić. Ja jeszcze pogrzebię w tych słupach, żeby nie lewitowały i może będzie dobrze. Jeżeli nie, to zwrócę się do Ciebie z pytaniem o możliwość wykonania fundamentów.

EDIT:
Fundamenty już na pewno nie będą potrzebne przy tych słupch. Słupy już nie lewitują. Dodaję poprawkę.
W paczce znajduje się poprawiony plik E3d i T3d. Plik T3d dodaję gdyby kogoś interesował. Należy usunąć stary plik E3d w folderze models/tr/stb1-kotwa-napr14, przekopiować nowy plik E3d i wkleić w miejsce starego. Plików nie należy rozpakowywać!

Gdy już zrobicie to co opisałem powyżej, to sprawdźcie, czy Wam wszystko działa. Gdyby ktoś miał jakieś uwagi, czy zauważyłby jakieś błędy, to proszę pisać w tym temacie.

Dziękuję za pomoc wszystkim, którzy wypowiadali się tym temacie i na PW. Wielkie podziękowanie należą się @Stele. Bez niego nie opublikowałbym tej poprawki.

Ja już zauważyłem błędy. Na Bałtyku niektóre wysięgniki nie stykają się ze słupem. Ja jednak zajmuję się aktualnie przedłużaniem sieci trakcyjnej dla niektórych torów na tej scenerii i w paczce, gdzie będzie przedłużona sieć, to z pewnością znajdzie się też poprawka dla tych wysięgników.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2014, 17:52:37 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Października 2014, 18:01:27 »
Nie wiem czy na Bałtyku, ale na którejś scenerii dwa tory mają sieć na wspólnych słupach między nimi. Geometria toru i niewymiarowe wysięgniki spowodowały, że poprawiając tam pozycję druta nad torem nie dało się tego zrobić poprawnie.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Października 2014, 20:48:00 »
Na Bałtyku ustawiłem słupy między torami, ale jest to na niewielkim odcinku, dosłownie kilkanaście słupów. Postawiłem także w Quarku na  jednej ze stacyjek kilka wspólnych słupów, właściwie to tam same perony są. Jeden z torów na końcowej stacji też ma wspólne słupy. Gdzieś, ale już nie pamiętam w którym miejscu i czy zostało w paczce, aby uniknąć efektu braku połączenia wysięgnika ze słupem, próbowałem stawiać słupy w jednym miejscu z kilku centymetrowym przesunięciem prostopadłym do toru. Uznałem jednak, że brak połączenia ze słupem jest mniej widoczny i łatwiejszy wtedy do wykonania.  Wtedy o ile pamiętam braki były niezauważalne.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Poprawianie lewitujących słupów kotwowych
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Listopada 2014, 22:32:23 »
Wrzucam jeszcze raz poprawione pliki. W tej paczce przedłużyłem betonowy słup. Dzięki temu nie ma wysięgników, które nie stykają się ze słupem. Poza tym na niektórych sceneriach słupy te jeszcze lewitowały. Już jest to poprawione.
Z plikami należy zrobić tak jak opisałem w mojej ostatniej wiadomości.