Zdarzenia związane z siecią trakcyjną obecnie w MaSzynie nie istnieją. Oryginalnie w Scenery.doc był opis zdarzenia CurrentEvent, wykonywany przy poborze prądu z sieci, jednak nie został on zrealizowany i nie wiadomo, do czego miał być używany (wczesna wersja przełączania zwrotnic tramwajowych?). Z drugiej strony mamy wskaźniki We — pomijając te informacyjne, istotne dla AI będą:
— We2 — nakaz opuszczenia pantografu, ograniczenie prędkości do 60km/h,
— We3 — podniesienie pantografu,
— We4 — zakaz wjazdu elektrycznych,
— We8 — jazda bez poboru prądu,
— We9 — możliwy pobór prądu.
Do powyższych przypadków proponował bym umieszczenie w torze eventu PutValues z komendą Overhead. Pierwszy parametr określałby znamionowe napięcie w sieci (np. 3000, -600, 15000, 25000) i jednocześnie zezwolenie na podniesienie pantografu. Wartość 0 oznaczałaby brak sieci (tożsamy z zakazem wjazdu elektrycznych). Drugi parametr regulowałby stan pantografu: >0 — opuszczenie pantografu i ograniczenie prędkości, 0 — przejazd bez pobierania prądu, -1 — można pobierać prąd. Czyli było by tak:
— We2 — Overhead 3000 60 — nakaz opuszczenia pantografu, wcześniej ograniczenie prędkości do 60km/h,
— We3 — Overhead 3000 -1 albo Overhead 3000 0 — możliwe podniesienie pantografu,
— We4 — Overhead 0 0 — zakaz wjazdu elektrycznych,
— We8 — Overhead 3000 0 — jazda bez poboru prądu,
— We9 — Overhead 3000 -1 — możliwy pobór prądu.
Ewentualnie, zamiast wartości 1 w drugim parametrze, można by podać zalecany pobór prądu w amperach (jeśli by to miało jakiś głębszy sens, bo zawsze może jechać kilka pociągów pod rząd i ograniczanie poboru w jednym nic nie da).