Autor Wątek:  Przejście na Blender (blender.org)  (Przeczytany 6471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 33
Przejście na Blender (blender.org)
« dnia: 28 Sierpnia 2014, 13:31:42 »
Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat przeorientowania rozwoju MaSzyny na Blender (edytor graficzny 3D). Dotychczas używany jest głównie 3ds Max, który jest dosyć drogim "frameworkiem", a bezpłatne wersje edukacyjne mają ograniczenia licencyjne. Z kolei GMax jest wczesną i okrojoną wersją 3ds Max, która ma swoje ograniczenia i nie jest dalej rozwijana. Scenerie można już w bardzo dużym stopniu edytować w Rainsted, czego efekty widać na Tarniowo2.

Na ile się zorientowałem, do Blendera można tworzyć wtyczki rozszerzające w języku Python. W pierwszej kolejności należało by zrobić możliwość eksportowania T3D, najlepiej razem z importowaniem.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 507
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2014, 15:56:15 »
Moim zdaniem słuszny kierunek. Program (wbrew pozorom) dość prosty i dostępny. Modele tworzy się stosunkowo łatwo.

No i najważniejsze: przy okazji zajęć z grafiki mógłbym wymusić na młodych tworzenie modeli do MaSzyny w ramach zaliczenia przedmiotu ;)
ABu

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9054
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2014, 16:16:31 »
Mało tego program ten wbrew pozorom jest coraz bardziej popularny. Z tego co dobrze kojarzę @Patrykos robił/robi w nim modele do Omsi. Tyle, że ogromnym blokiem jest brak skryptów do niego. To o czym wyżej wspomniał @Ra.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2014, 16:36:13 »
Nie, w Blendku stukałem tylko animację do gumy z przegubu.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2014, 17:51:22 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpnia 2014, 09:40:05 »
Blender ma całą masę wtyczek i skryptów z których korzystają np. twórcy dodatków do RailWorksa. Mam pobranego blendera właśnie w tym celu, ale nie miałem jeszcze czasu przysiąść i dobrze go poznać.

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Marca 2015, 13:46:07 »
Specjalnie odkopuję. Też myślałem o przepisaniu skryptów na Blendera, może nawet uda mi się znaleźć osoby chętne z zewnątrz. Tutaj mam pytanie o skrypty: czy istnieje gdzieś wersja dla dewów z komentarzami/dokumentacją, czy trzeba się w całości wgryzać w kod ogólnodostępny? Inna sprawa, mogę przepisywać "mechanicznie" - tłumaczyć z skryptów 3dsa na Pythona, lub próbować pisać od podstaw.
Na razie jest to luźna koncepcja, jak Python wygląda mniej więcej wiem, muszę się tylko wgryźć w skrypty 3dsa i Blendera.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Marca 2015, 13:55:17 »
Czemu nie eksport od razu do .E3D?

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Listopada 2016, 19:31:00 »
Czy można jakoś zaimportować modele z MaSzyny do Blendera i wyeksportować z powrotem?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9551
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2175
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Listopada 2016, 20:24:57 »
Nie. Importer istnieje tylko jako skrypt do 3ds Maxa. Ktoś musiałby napisać do innych programów. Chyba, że rainstedowym t3d>3ds>zmodeler>blender, ale to jest zabugowane.
Mój kanał youtube

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2272
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 682
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Listopada 2016, 20:32:13 »
Można z 3DSa wyeksportować do formatu OBJ+MTL. Tylko, że może mapowanie się odwrócić i światło zepsuć. Takim sposobem, lecz w odwrotnej sytuacji pozyskaliśmy Elfa oraz Dragona od Minta i Xsonera.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Listopada 2016, 07:36:20 »
@HTD. Ja napisałem eksporter do t3d z Blendera w mniej więcej dwa tygodnie mając tylko przykładowy plik i nie wiedząc gdzie jest dokumentacja (gdzieś jest, nigdzie nie przypięta więc tak jakby nie było). Proces można dość łatwo odwrócić. Posiłkowałem się istniejącymi skryptami eksportu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Przejście na Blender (blender.org)
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Listopada 2016, 23:33:21 »
Dzięki, jak będzie mi się nudziło spróbuję zrobić import.