Autor Wątek:  Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy  (Przeczytany 21768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 535
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« dnia: 25 Sierpnia 2014, 17:51:30 »
Witam.
Mam pytanie odnośnie sygnalizacji lokomotyw, czy EN57, które stoją/oczekują na następną służbę w nocy (zarówno na stacji jak i na grupie postojowej).
Zauważyłem, że niektóre (i to z patykami w górze i patykami na dole) mają pozałączane końcówki, czasami oba światła, a czasami tylko jedno. Niektóre lokomotywy mają końcówki załączone, a niektóre nie (opisuję sytuację jaką obserwowałem ostatnio podczas kilku nocy w Gdyni). Dla przykładu EP09 z patykami w górze miała zaświecone końcówki, a EU07, również z patykami w górze, końcówek załączonych nie miała - obie stały obok siebie.
Czy takie sygnalizowanie jest jakimś zwyczajem, czy obowiązkiem maszynisty i skąd wynikają takie różnice?
Podobna sytuacja byłą na stacji w Lęborku, gdzie część EN57 SKM miała pozapalane końcówki a część nie.
Pozdrawiam.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9073
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 593
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2014, 17:55:15 »
Takie różnice wynikają z zerowego sprzęgu. Jeśli jest on ustawiony w pojeździe będzie je miał zapalone. Część poprawiłem, ale na pewno nie wszystkie to wiem.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2014, 18:04:22 »
@Sawi chyba nie o to chodziło :D
Przepisu takiego nie ma i nawet jest to wbrew Ie-1, ale część maszynistów zapala końcówki w nocy na postoju, by być widocznym ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2014, 18:05:49 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2300
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 153
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpnia 2014, 10:00:58 »
Przepisu takiego nie ma i nawet jest to wbrew Ie-1, ale część maszynistów zapala końcówki w nocy na postoju, by być widocznym ;)

A przy okazji nie oślepiać jak to ma miejsce w przypadku użycia świateł 'białych'.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 535
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2014, 11:35:18 »
Hmm. Czy na pewno nie oślepiać? Borys zauważ, że specjalnie końcówki czy to w samochodzie, czy to w pociągu są w kolorze czerwonym, ponieważ wzrok ludzki skupia się na punkcie w kolorze czerwonym, czasami oślepiając bardziej, niż światło białe.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpnia 2014, 12:59:35 »
Hmm. Czy na pewno nie oślepiać? Borys zauważ, że specjalnie końcówki czy to w samochodzie, czy to w pociągu są w kolorze czerwonym, ponieważ wzrok ludzki skupia się na punkcie w kolorze czerwonym, czasami oślepiając bardziej, niż światło białe.

Stare reflektory nie oślepiają "białym" światłem, natomiast te, w których są halogeny znacznie utrudniają pracę chociażby manewrową.
Jeśli chodzi o osygnalizowanie, to ja jestem "ciemny" do momentu zgłoszenia poc. do jazdy (mam tutaj na myśli sytuację, gdy np. najeżdżam na skład i robię próbę hamulca).

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 535
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Sierpnia 2014, 14:16:59 »
A przy okazji sygnalizacji dziennej. Zauważyłem również, że niektórzy maszyniści nie mają załączonych świateł w ogóle, niektórzy mają sygnał manewrowy, a niektórzy włączone końcówki. Czy w dzień, przed odjazdem pociągu jest jakiś wymóg sygnalizacji?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2014, 14:21:07 »
Ja gdy ostatnio łapałem TLK Niemen na Wschodniej to jechał na manewrowym.
https://www.youtube.com/channel/UCw1v6CajLi0qa0PH3zpB3dA "Odpowiadam za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś"

Mój sprzęt: Lenovo Y50-70 Intel Core i7 4710HQ 3,5GHz, Nvidia GeForce 860M 4GB VRAM,8GB RAM Dysk SSD 480GB GoodRAM,Windows 10 Home 64 bi

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2867
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 219
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Sierpnia 2014, 15:33:20 »
Panowie @ic_kolobrzeg, @maciekkolej, zupełnie co innego jest jazda manewrowa, a co innego lokomotywa stojąca na żeberku czekająca na swoją kolej, a co innego lokomotywa która, "za chwilę", wyjedzie luzem na szlak. Tak jak opisują @EU07-483 i @457, nie jest określone przez przepisy czy w takiej sytuacji (postój na żeberku/torach postojowych) ma być lokomotywa oświetlona czy nie. Równie dobrze świeczkę na szybie się postawi i będzie dobrze.

Powstawiaj przecinki.
Rozi

Brak reakcji. Ostrzeżenie.
Benek

« Ostatnia zmiana: 11 Września 2014, 23:12:57 wysłana przez ST44-003 »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpnia 2014, 16:01:00 »
Oczywiście, rozumiem ale ten skład zatrzymał się na Waschodniej. Jechał na manewrowym bo pewnie maszynista zapomniał zmienić.
https://www.youtube.com/channel/UCw1v6CajLi0qa0PH3zpB3dA "Odpowiadam za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś"

Mój sprzęt: Lenovo Y50-70 Intel Core i7 4710HQ 3,5GHz, Nvidia GeForce 860M 4GB VRAM,8GB RAM Dysk SSD 480GB GoodRAM,Windows 10 Home 64 bi

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 535
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpnia 2014, 18:29:00 »
Czyli również prawidłowe jest oczekiwanie z sygnałem jazda manewrowa i włączenie świateł przed samym startem pociągu?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2300
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 153
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpnia 2014, 18:38:55 »
Generalnie Pc-1 to sygnał przeznaczony dla pociągu, a pociąg to PT lub skład wagonów sprzęgniętych z PT i przygotowanych do jazdy (a więc po próbie, z pełną dokumentacją). Tak więc osygnalizowanie się Pc1 przy oczekiwaniu na skład, próbę czy cokolwiek jest nawet niewłaściwie.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę usunąć zbędny cytat.
Benek

A gdzie on jest?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2014, 12:57:41 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline bprog

  • Wiadomości: 184
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Sierpnia 2014, 23:11:41 »
Oczywiście, rozumiem ale ten skład zatrzymał się na Waschodniej. Jechał na manewrowym bo pewnie maszynista zapomniał zmienić.
Czy dyżurny ruchu nie ma obowiązku obserwować składu i zwracać uwagę na m. in. osygnalizowanie? Raz, jak mechowi zwróciłem uwagę w Szczecinie, że nie jest oświetlony to stwierdził, że od Świnoujścia nikt go o tym nie poinformował.

Powstawiaj przecinki.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2014, 11:43:41 wysłana przez bartiprog »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Sierpnia 2014, 16:35:46 »
Oczywiście, że ma obowiązek, ale wszyscy wiemy jak to bywa w praktyce. Znam przypadek, że po ruszeniu w nocy pociągu towarowego ze stacji początkowej dopiero po przejechaniu ok. 130km jeden dyżurny zwrócił uwagę, że pociąg wyprawiono bez sygnałów końcowych (nie mogłyby być zdjęte nigdzie indziej, bo miał same przeloty).

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Sierpnia 2014, 21:12:36 »
To raczej nie uspokaja, jeśli tak "bacznie" dyżurni obserwują przejeżdżające pociągi :-/

Zapalanie czerwonych świateł podczas postoju w nocy to zwyczaj spoza instrukcji. Gdyby ktoś manewrował na jego torze - nie razi jak białe, a sygnalizuje, że pojazd jest załączony i żeby nie dojeżdżać do niego i nie budzić przy naciskaniu  ;)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Sierpnia 2014, 22:47:26 »
Oczywiście, że ma obowiązek, ale wszyscy wiemy jak to bywa w praktyce. Znam przypadek, że po ruszeniu w nocy pociągu towarowego ze stacji początkowej dopiero po przejechaniu ok. 130km jeden dyżurny zwrócił uwagę, że pociąg wyprawiono bez sygnałów końcowych (nie mogłyby być zdjęte nigdzie indziej, bo miał same przeloty).
Istotna jest prędkość, z jaką poc. się poruszał. Naprawdę nie bardzo nie chce mi się wierzyć, że dyżurny ruchu może być tak nieodpowiedzialny.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2274
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Sierpnia 2014, 00:26:47 »
Człowiek jest omylny. Złapałem ostatnio TLKę lecącą na manewrowym, która minęła tak dwa posterunki. Też na Warszawę swoją drogą. Może należałoby przywrócić etat kontrolera SKP? ;)

Poprawiłeś swoją wiadomość, teraz następna wiadomość wprowadza innych w błąd, a notatki o poprawce nie dałeś.
Reg. Obowiązki: 12
Nie modyfikuj wiadomości na skutek odpowiedzi udzielonej przez innego Użytkownika.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2014, 07:04:28 wysłana przez Rozi »
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Sierpnia 2014, 01:24:26 »
Co robił kontroler SHP? Nie słyszałem o takim. Chodził po szlaku z wymontowanym urządzeniem SHP z kabiny i sprawdzał czy rezonatory są sprawne?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Sierpnia 2014, 08:39:21 »
Człowiek jest omylny.
Nie wiem jak można pomylić sprawdzenie osygnalizowania np. z ilością zderzaków. Bo nie wiem w jaki sposób można się pomylić sprawdzając końcówki i oświetlenie czoła. Jeszcze jest możliwość, że spaliły się dwie żarówki.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Sierpnia 2014, 14:29:23 »
@Patrykos prędkość nie ma tu nic do znaczenia, jeśli wszyscy dyżurni na linii kładą lachę na obserwację pociągów.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Sierpnia 2014, 00:22:05 »
W przypadku Śląska prędkość ma znaczenie. :) Złodzieje zrobią wszystko, żeby zatrzymać pociąg. Począwszy od otwarcia kurka skończywszy na podj…końcówek. Nie wrzucaj też wszystkich do jednego wora.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Sierpnia 2014, 14:36:03 »
Patryk ja akurat odnosiłem się do konkretnego przykładu. Wiadomo, że są dyżurni i "dyżurni", tak samo jak maszyniści i "maszyniści" :) Jeden będzie sprawdzał końcówki, a nawet patrzył na usypy itd. a drugiemu nawet nie będzie się chciało wstać od pulpitu.

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1419
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 422
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Sierpnia 2014, 16:21:07 »
Złodzieje zrobią wszystko, żeby zatrzymać pociąg. Począwszy od otwarcia kurka [...]
O jaki kurek chodzi, jeśli można wiedzieć? Czy ja dobrze kojarzę-kurek od przewodu powietrznego?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #23 dnia: 31 Sierpnia 2014, 16:30:32 »
Tak.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Września 2014, 18:01:00 »
Skoro już toczy się dyskusja o sygnałach, to czy świecące, czerwone sygnały końca pociągu zawsze obowiązywały w dzień? Odkąd pamiętam są, ale chodzi mi o dalszą przeszłość, PRL. Bo czytałem (choć ze względów językowych bardziej oglądałem) włoską instrukcję, i tam w dzień się mocuje taką specjalną tarczę jako sygnał końca. Podobnie na Węgrzech - na ostatnim wagonie umieszczają czerwoną tarczę z białą obwódką. U nas nigdy niczego takiego nie spotkałem i zawsze na pociągach pasażerskich były świecące sygnały końca.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Września 2014, 11:08:41 »
ZTCW na pasażerach zawsze niezależnie od pory dnia obowiązywały "gary". Na towarach tylko w nocy.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Września 2014, 12:38:01 »
ZTCW na pasażerach zawsze niezależnie od pory dnia obowiązywały "gary"…
No właśnie niekoniecznie. Instrukcja sygnalizacji E1 z 1958r.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Maupex

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Września 2014, 01:25:25 »
@mechatronik, dzięki. Wypada pozazdrościć instrukcji... Ta moja ciekawość wzięła się z dwóch powodów - wspomnianych rozwiązań w innych krajach, oraz tego, że moim zdaniem w dzień, zwłaszcza słoneczny, lepiej widać tarcze niż sygnał elektryczny. W nocy zaś jest odwrotnie.

Ciągnąc sygnały: po co w Bipach są takie klapki to zasłaniania sygnałów końca pociągu? Zawsze mnie dziwiły. Bipa często miała wymalowane wokół elektrycznego sygnału taki wzór jak na nieoświetlonej tarczy końca. To się zdarzało nawet w nowszych malowaniach "jajecznica" albo żółto-niebieskich.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4697
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Września 2014, 08:33:53 »
Do zasłonienia SKP jeżeli nie była ostatnia w składzie. Wiadomo, czym grozi sygnał końca pociągu w środku składu.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2014, 09:00:18 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sygnalizacja taboru podczas postoju w nocy
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Września 2014, 09:17:21 »
Czym?