Autor Wątek:  Ustawienia aplikacji 3D  (Przeczytany 9117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Ustawienia aplikacji 3D
« dnia: 09 Sierpnia 2014, 10:35:40 »
Witam

Mógłby ktoś pomóc dobrać ustawienia co by uzyskać jak najlepszy efekt wizualny nazwijmy to? Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem dokładnie co i jak poustawiać. Obecnie teraz z tego co zauważyłem to przy przesuwaniu kamery obraz mi się tak jakby rozmywał. Screen z aplikacji w załączniku.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpnia 2014, 11:50:57 »
Na najnowszych sterownikach czy to AMD czy GeForce ustawienia za bardzo nie działają. W moim przypadku maszyna działa poprawnie na sterownikach z 2011 roku. Najważniejsze w MaSzynie to wygładzanie krawędzi, czyli Antyaliasing.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2014, 11:52:32 wysłana przez hanys »

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Sierpnia 2014, 12:00:05 »
Mi też źle nie działa, ale zawsze może być lepiej :P Czyli jak konkretnie ustawić to wygładzanie? I jeszcze taką dziwną rzecz zaobserwowałem, że doczytuje mi nagle elementy scenerii, nagle wyskakują, w omsi mam to samo i nie wiem czy to kwestia doboru ustawień czy wina karty.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2014, 20:04:33 »
Doczytywać nie doczytuje, tylko zaczyna pokazywać. Każdy element ma ustawiony maksymalną odległość, z której jest widoczny (coby zwiększyć FPS).
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sierpnia 2014, 20:50:04 »
Od kilkudziesięciu wersji exe odległość renderowania jest zmieniana dynamicznie w zależności od framerate'u. Należy wszystkie odległości renderowania obiektów bez lod ustawiać na nieskończoność. W testach do patcha zrobiłem to z drzewami. Efekt powalający, a wydajność bez zmian, nawet na przelesionych sceneriach. Teraz tylko ktoś musi poprawić wszystkie ince i t3d...
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2014, 22:00:30 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Sierpnia 2014, 21:04:32 »
Mnie to troszke denerwuje jak mi sie słup z trakcją nagle pojawia, i to nie kilometr przede mną tylko trzeci najbliższy. Z innymi elementami czasem jest podobnie, albo niektóre dalej są widoczne, a te bliżej nagle wyskakują. Już nie wiem czy to przez kartę tak jest, wina ustawień czy czegoś innego.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Listopada 2014, 18:42:26 »
OK, jedziemy! Opiszę jak to poprawić w ciągu 10 do 15 minut na przykładzie scenerii krzyzowa2:

1. Potrzebujemy najlepszego edytorka na świecie czyli http://notepad-plus-plus.org - Notepad++ - edytorek waży tyle co nic, a może prawie tyle co Sublime.
2. Kopiujemy sobie katalog naszej scenerii (\scenery\krzyzowa2) scenerię do innego katalogu, np \scenery\krzyzowa2-1.
3. Kopiujemy sobie główny plik scenerii (\krzyzowa2.scn) z nową nazwą, np \krzyzowa2-1.scn.
4. Edytujemy ten plik za pomocą Notepad++ i zmieniamy nazwy ścieżek do wszystkich include w nowym katalogu.
5. Wchodzimy do nowego katalogu scenerii (\scenery\krzyzowa2-1)
6. Otwieramy pierwszy z brzegu plik scm. Wciskamy Ctrl+H, zaznaczamy opcję "Regular expression" i szukamy wyrażenia "node \d+ \d+" (bez cudzysłowów), zastępujemy je wyrażeniem "node -1 0", klikamy "Replace all", zapisujemy plik.
7. Robimy tak ze wszystkimi plikami scm w katalogu.
8. PROFIT

Tak poprawiona Krzyżowa wygląda bez porównania lepiej. Dzień do nocy. Pozytywnie zaskoczeni efektem nie możemy się powstrzymać, żeby zrobić to ze wszystkimi sceneriami ;)

Tak na marginesie, jak jest zainteresowanie - mogę zrobić małą apkę w C#, która zrobi to automatycznie na wszystkich plikach wszystkich scenerii. Jak nie ma, to i tak zrobię dla siebie :)

Uwaga: do edycji plików polecam użycie Notepad++, ale można użyć każdego innego edytora posiadającego opcję wyszukiwania wyrażeń regularnych.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Listopada 2014, 23:59:51 »
Przecież to można zrobić zwykłym notatnikiem i nie trzeba robić kopi. Najlepiej ustawić tak, aby Notatnik był domyślnym programem. Otwieramy w Notatniku z menu górnego wybieramy opcje Edycja i Znajdź. Wpisujemy node i przeszukujemy plik.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Listopada 2014, 07:11:19 »
W 1 pliku możesz mieć kilka tysięcy pasujących wyrażeń node, z różnymi parametrami. Bez wyrażeń regularnych zastąpienie ich wszystkich może potrwać naprawdę długo. Ponadto, jak sprawdziłem dla nowego Całkowa - sceneria może mieć sporo plików. W Notepad++ możesz otworzyć jednocześnie kilkanaście plików i dokonać zamiany jednocześnie we wszystkich otwartych plikach. Owszem, można kopać dół w ziemi łyżeczką, tylko po co, jak masz łopatę?

Przy okazji warto poznać ten program. Szybki tak samo jak wbudowany w Windows notatnik. Do tego dowolna ilość schematów podświetlania składni, edycja wielu plików na raz, zaawansowane wyszukiwanie (w tym wyrażeniami regularnymi). Polecam otworzyć np jakiś plik scenerii i ustawić język np na Flash/Actionscript. Oczywiście dopasowanie tego języka jest niemal przypadkowe, ale plik scenerii wygląda od razu dużo czytelniej dzięki wyróżnieniu komentarzy i parametrów liczbowych. Instalacja Notepad++ zajmuje minutę. A właściwie użyty potrafi oszczędzić godziny.

Co do kopii - jeśli nie chcesz mieć 2 wersji obok siebie do porównania - to nie trzeba. Ja zawsze wolę mieć oryginał obok. Zmiany łatwo i szybko odwracalne. Jak ściągnę sobie np czyjeś poprawki do scenerii to nie będę musiał nadpisywać swoich zmian. Jak coś nie będzie w czyimś patchu działać, nie będę się zastanawiał, czy moje zmiany nie mają wpływu. Ostatnia rzecz - jak mam swoje zmiany obok - mogę je wystawić na forum. Paczki publiczne nie mogą nadpisywać istniejących plików.

A'propos łyżeczki i łopaty - w weekend wrzucę narzędzie do ustawiania "node -1" na wszystkich plikach scenerii od razu. Bo tego jest po prostu za dużo, żeby grzebać w poszczególnych plikach. Poza tym jak wyjdzie nowy patch czy sceneria to sobie jednym klikiem poprawię. Zastanawiałem się, czy nie zrobić zmian odwracalnych, ale to po prostu działa za dobrze, żeby to cofać :)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Listopada 2014, 01:19:58 »
Zgadza się mam ten programik. chciałem tyko pokazać, że można to zrobić systemowym notatnikiem. Jest jeszcze Notepad2 trochę ulepszony, ale pod tym względem nie różni się od systemowego. Ja dochodzę do wniosku, że nie ma potrzeby robić duplikatów. W tym przypadku słupy trakcyjne są widoczne od 1000m do 0m node 1000 0. Ja uważam, że powinny być widoczne od nieskończoności node -1 0.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Listopada 2014, 07:48:32 »
Dokładnie. Największą różnicę jaką zauważyłem po zmianie wszystkich node w scenerii to właśnie trakcja, która wygląda o wiele bardziej realistycznie. Co do innych obiektów - nie mam pewności, czy się da w 100% zapobiec ich "wyskakiwaniu". Okropnie wyglądają "wyskakujące" budynki. Przez weekend będę miał więcej czasu na testowanie to przetestuję gdzie ogranicza nas silnik exe, a gdzie sama sceneria. Swoją drogą zdziwiłem się jak dobrze symek chodzi na moim mobilnym Intelu ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Listopada 2014, 11:51:45 »
Oprócz wpisu inca masz jeszcze ograniczenie widoczności w node model oraz maxdistance w t3d. Wszystkie muszą być na -1 by obiekt renderował się w maksymalnej odległości, regulowanej przez exe <=2,5km w zależności od liczby klatek.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Listopada 2014, 13:29:32 »
Dzięki, jutro wrzucę narzędzie, które podmienia to globalnie. W sumie jakby przeszło próby pomyślnie, to można jako bazę przyszłej PC wziąć wszystkie pliki z podmienionym maxdistance, co by już więcej nie trzeba zmieniać. Z tego co widziałem obecny .exe radzi sobie z optymalizacją wyświetlania wystarczająco dobrze.

Mam jednak jedno małe ale: ten parametr mógłby być teoretycznie przydatny dla AI i określać, z jakiej odległości maszynista AI może zobaczyć dany wskaźnik czy sygnał. Jeśli tak już jest teraz, czy są to jakieś szczególne wpisy node, na które automat podmieniający powinien uważać i ich nie dotykać? Z drugiej strony tu też można przyjąć domyślną odległość zależną od powierzchni znaku (czyli obliczaną z punktów).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Listopada 2014, 13:36:49 »
Tylko zmieniając w modelach nie zepsuj loda. Tylko ostatnia faza powinna mieć maxdistance -1. No i czy jest sens renderować wszystko w maksymalnym promieniu? Pewnych detali z >300m nie widać nawet w fullhd i nie ma co obciążać bufora grafiki. Przetestować z pewnością jednak nie zaszkodzi.
Wyświetlanie modelu nie ma nic wspólnego z odczytem. Ten jest dokonywany przez event putvalues rzutowany na trajektorię pojazdu. Nie może być uzależniony od położenia kamery, bo musi działać na wszystkich torach na całej scenerii. Odległość skanowania zależy od trybu i prędkości pojazdu.
Mój kanał youtube