Autor Wątek:  Modernizacja SM42 dla PKP IC  (Przeczytany 11900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zorro9696

  • Wiadomości: 49
  • ZT Ostrów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Modernizacja SM42 dla PKP IC
« dnia: 23 Maja 2014, 14:39:50 »
Witam! Na "Phototrans" zetknąłem się z takim zdjęciem: http://rail.phototrans.eu/14,88165,0,FabLok_6D_18D_001.html
Czy wiadomo coś więcej na temat tego tworu?

Offline erap2

  • Wiadomości: 96
  • JA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maja 2014, 18:05:30 »
1 z 20 lokomotyw zmodernizowanych dla PKP lokomotyw spalinowych manewrowych.
Więcej informacji: http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/pkp-intercity-podpisalo-kontrakt-na-modernizacje-20-lokomotyw-spalinowych.html

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maja 2014, 19:53:44 »
Nie ogarniam tylko, dlaczego połowa ze zmodernizowanych maszyn ma mieć aparaturę "grzania", a reszta nie? Domyślam się że o tą "lepszą" połowę, chodzi o prowadzenie pociągów na Hel bądź Kłodzko, ale jak dla mnie to trochę dziwne.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Maja 2014, 20:05:59 »
Może najzwyczajniej część maszyn ma być typowo manewrowa? Wtedy im niepotrzebny sprzęg zasilający wagony.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Maja 2014, 20:11:14 »
Sprzęg zasilania wagonów nie służy tylko do ogrzewania więc to trochę głupio nie montować tego.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Maja 2014, 20:22:02 »
Trochę głupio? Jakoś poczciwe 42 na manewrach dawały sobie radę bez niego.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maja 2014, 20:42:32 »
No tak, ale teraz coraz więcej wagonów potrzebuje zasilania z lokomotywy dla przetwornicy statycznej.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Maja 2014, 21:07:07 »
Jakby było to konieczne, to na stacji Warszawa Grochów i innych postojowych jeździłyby już SU42, a nie SM42. Można wysnuć wniosek, że podczas manewrów nie potrzeba zasilania.
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2014, 21:08:54 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Maja 2014, 21:15:10 »
Otóż to. Na manewrach sprzęg elektryczny nie jest potrzebny. Jak istnieje potrzeba podgrzania/zasilania wagonów to zapina się lokomotywę pociągową albo podłącza się kabel na stacjonarnym stanowisku i tyle.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maja 2014, 21:21:21 »
Przecież te lokomotywy nie będą pracować tylko przy manewrach.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Maja 2014, 21:30:29 »
W takim razie wytłumacz czemu tylko połowa maszyn otrzyma sprzęg elektryczny?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maja 2014, 22:53:48 »
Bo da to 20 maszyn z WN, co całkowicie zaspokoi potrzeby IC na liniach niezelektryfikowanych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Maja 2014, 23:09:42 »
Jeśli połowa nie będzie miała sprzęgu WN to IC to Twoje zdanie jest nieprawdziwe? Nie odpowiedziałeś na pytanie @mechatronika, czemu połowa maszyn nie ma sprzęgu, odpowiedziałeś wymijająco. Skoro taki był kontrakt, to ktoś zaplanował, że tylko jest 10 maszyn z WN, a pozostałe 10 nie. Logiczne jest, że nie potrzebne jest 20 maszyn ze sprzęgiem, lub poszło o pieniądze.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Maja 2014, 23:20:53 »
Jeśli połowa nie będzie miała sprzęgu WN to IC to Twoje zdanie jest nieprawdziwe?
Dlaczego? 10 nowych liniowych i 10 zmodernizowanych manewrówek to razem 20 lokomotyw.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Maja 2014, 23:38:41 »
Przypominam o przetargu na 10 lokomotyw spalinowych.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Maja 2014, 18:30:59 »
Cytuj
W takim razie wytłumacz czemu tylko połowa maszyn otrzyma sprzęg elektryczny?

Te ze sprzęgiem WN będą miały dwa silniki spalinowe jest to dużo poważniejsza modernizacja, może lepiej ze jest tylko 10 jak wyjdą jakieś problemy to pozostaną jeszcze klasyczne sprawdzone przez Cargo sztuki. Z tego co wiem to Firma rozważa podwójną trakcje (jedna ze sprzęgiem i druga bez sprzęgu), jeśli tej grzejącej nie wystarczy mocy. Przy takim rozwiązaniu zastosował bym przynajmniej sprzęg przelotowy w wersjach bez grzania ale o tym firma nie pomyślała.

EDIT: To będzie 1,5 kV, ciekawe czy urządzenia w wagonach operujących najczęściej pod 3kV, będą chciały się przełączać na 1,5kV?
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2014, 21:08:04 wysłana przez borys_q »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Maja 2014, 09:24:54 »
Jeśli połowa nie będzie miała sprzęgu WN to IC to Twoje zdanie jest nieprawdziwe?
Jest prawdziwe. 10 cudów z Pesy oraz 10 zmodernizowanych motorów daje 20 lokomotyw z możliwością elektrycznego ogrzewania wagonów.

Nie odpowiedziałeś na pytanie @mechatronika, czemu połowa maszyn nie ma sprzęgu, odpowiedziałeś wymijająco.
Bo do przeciągania składów z przybycia na odejście na warszawskim Grochowie, czy lokomotyw na szopie w Prokocimiu nie potrzeba sprzęgu WN. Takie po prostu jest zapotrzebowanie IC i tyle. Nie ma tu żadnego spisku.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Maja 2014, 09:37:21 »
Montaż agregatu jest dosyć droga, więc zamówionych zostało tyle egzemplarzy, ile jest to konieczne (zgodnie z tym co pisze  @EU07-483). Należy pamiętać, że przeznaczeniem tych lokomotyw jest praca manewrowa, więc zatrudnianie lokomotyw z agregatem prądotwórczym na większych stacjach postojowych, mija się z celem.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Maja 2014, 12:37:40 »
(zgodnie z tym co pisze  @EU07-483). Należy pamiętać, że przeznaczeniem tych lokomotyw jest praca manewrowa, więc zatrudnianie lokomotyw z agregatem prądotwórczym na większych stacjach postojowych, mija się z celem.
No to kuchnia jak pisałem, że maszyny bez sprzęgu WN na manewry to nieee bo:
Przecież te lokomotywy nie będą pracować tylko przy manewrach.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Maja 2014, 15:09:43 »
To może objaśnię bliżej.👂
Do dyspozycji są lokomotywy SM42, które mają mieć przeprowadzoną naprawę główną z modernizacją. Lokomotywy te służą przeważnie w IC, jako manewrowe, lecz z uwagi na brak lokomotyw spalinowych, przeznaczonych do ruchu pasażerskiego, służą często do ich obsługi. Mankamentem jest oczywiście brak agregatu prądotwórczego, do zasilania szyny zbiorczej 3000V D.C.
Przekalkulowano więc zapotrzebowanie na ilość takich lokomotyw, które spełniałyby dwa przeznaczenia eksploatacyjne i stąd 10 jest takich, a drugie dziesięć takich.
SU45 raczej nikt modernizować pod ruch pasażerski nie będzie, ze względu na konieczność zmiany konstrukcyjnej wózków a o jednostkach napędowych nie wspomnę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Maja 2014, 16:19:20 »
Cytuj
Montaż agregatu jest dosyć droga, więc zamówionych zostało tyle egzemplarzy, ile jest to konieczne (zgodnie z tym co pisze  @EU07-483).

Chciałbym tylko przypomnieć, że nie chodzi tu tylko o montaż agregatu do ogrzewania, maszyny maja być wyposażone w dwa silniki główne (tak jak wersje Pesy) i przetwornicę statyczną tworzącą napięcie 1500 volt do obsługi sprzęgu wn, silniki główne maja się załączać zgodnie ze wskazaniami licznika motogodzin (który ma miej ten pracuje) oraz z zapotrzebowaniem energii, więc nie jest to przeróbka z SM42 do SU42 tylko trochę poważniejsza ingerencja która na pewno będzie miała choroby wieku dziecięcego.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Maja 2014, 17:54:35 »
Raczej będzie 3000V na szynę zbiorczą WN. Skąd więc ta informacja o zasilaniu 1500V? Sporo wagonów nie ma aparatów wybiórczo -przełączających, i bez 3kV nicziewo nie zdielasz..
Co do chorób wieku dziecięcego-ten problem ma raczej PESA. NEWAG ma już spore doświadczenie w modernizacji SM42.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Maja 2014, 18:32:17 »
Będzie 1,5 kV informacje z dobrych źródeł, większość wagonów jest przystosowanych pod wiele napięć, jeśli wszystko jest sprawne nie ma problemu. Oczywiście Newag ma większe doświadczenie ale nie stworzył jeszcze maszyny 2 silnikowej.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Maja 2014, 20:10:31 »
Więc  Cię zapewniam, że to źródło jest na 100% niepewne, identycznie jak z danymi dotyczącymi systemów ogrzewania.
Skoro mi nie wierzysz, to zwróć uwagę na numerację  wagonów .. ..-78 ...-.
Te cyfry w numeracji, oznaczają jeden system zasilania. Na liniach niezelektryfikowanych jeździ takich mnogo.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Maja 2014, 20:12:03 »
Cytuj
Więc  Cię zapewniam, że to źródło jest na 100% niepewne,

O moje źródło ty się nie martw, po prostu IC będzie zestawiać pociągi obsługiwane przez te loki z wagonów z wielosystemowym układem zasilania.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2014, 20:16:15 wysłana przez borys_q »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Modernizacja SM42 dla PKP IC
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Maja 2014, 20:19:36 »
Jak się wszyscy przekonaliśmy, źródło @borys_q, daje nam powody do zmartwień.
Tak jak wcześniej wspominałem, zasilanie szyny zbiorczej wynosi 3000V.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2014, 14:18:12 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.