Autor Wątek:  Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.  (Przeczytany 7920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« dnia: 14 Maja 2014, 21:57:07 »
Cześć. Tak, jak w temacie z tym mam problem - mały, ale troszeczkę wkurzający. Ten problem pojawiał się w paczce 01.13, jak i w tej ówczesnej. Problem wygląda następująco; gdy wyjedziemy ze stacji początkowej na sygnale zastępczym i z wyświetlonym wskaźnikiem W24 to zamykają się pierwsze szlabany - rogatki i z nimi nie ma problemu, lecz kolejne zamykają się i po ok. 15 sek. same otwierają się przed przejazdem pociągu odległość otwierania rogatek, a pociągiem jest około 400 - 500m. Tak jest z każdym przejazdem - czasem zdarzą się wyjątki. Również przejazdy kat. C czyli z samymi sygnalizatorami nie włączają się. Więc w skrócie: przejazdy się przed przejazdem pociągu otwierają, a sygnalizatory na kat. C nie zapalają. Żadnych zmian nie robiłem. Ten problem występuje na składzie podstawowym (wpisany już do Ra), jak i w tym, którym dobieramy/wybieramy dany tabor. Poniżej zamieszczam zdjęcia oraz log.txt - bo wiem, że szklanymi kulami nie jesteście.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6087
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Maja 2014, 22:06:24 »
Trzecia sytuacja z założenia jest, że nie działa. Po coś to ograniczenie czasowe jest.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Maja 2014, 22:12:28 »
Okej. Rozumiem, a te inne sytuacje, jak można wyjaśnić ?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Maja 2014, 22:22:50 »
W tej scenerii były dodawane odcinki izolowane dla przejazdów. Możliwe, że coś się zamieszało.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Maja 2014, 22:26:14 »
Tak, jak wspominałem wcześniej; problemy są z przejazdami kat. A i B. Nie które działają prawidłowo, lecz to może 2 - 3 przejazdy takie, lecz reszta zamyka się przedwcześnie i otwiera się również przedwcześnie. @Sawi można to jakoś ,,wyregulować'' ?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Maja 2014, 22:29:32 »
Można oczywiście. Jednak bez znajomości eventów się nie obędzie. To podstawa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Maja 2014, 22:32:21 »
Zastanawia mnie pewna rzecz: Jak mogło to ,,wyregulować się'', jak nic w tej scenerii - misji żadnych zmian nie robiłem. @Sawi jest jakiś poradnik do Event-ów? Jakiś pomysł ?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Maja 2014, 22:41:03 »
Aktualnego poradnika nie ma. Jest scenery.doc, poradnik @Wasyl'a i event generator. Również polecam wątek o szkole eventowej i inne tego typu. Tam masz opisane jak są eventy. Sam się z niego dzięki pomocy tam udzielających uczyłem. Z pomocy w/w oczywiście też. I pomyśleć, że bałem się tego jak ognia. A teraz z perspektywy czasu w to nie dowierzam.
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2014, 22:46:24 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Maja 2014, 22:41:55 »
Najprawdopodobniej wyregulowało się tak, że nieprawidłowe otwieranie zostało przeoczone przez Betatesterów. Podam Ci tymczasowe rozwiązanie polegające na tym, że wszystkie przejazdy będą zamknięte cały czas. Otwórz plik scenery/zwierzyniec/zwierzyniec_eventy.inc i zamień te linie:
event otwierajp3:free multiple 0.0 none p3_otwieraj1 endevent
event otwierajp4:free multiple 0.0 none p4_otwieraj1 endevent
event otwierajp5:free multiple 0.0 none p5_otwieraj1 endevent
event otwierajp6:free multiple 0.0 none p6_otwieraj1 endevent
event otwierajp7:free multiple 0.0 none p7_otwieraj1 endevent
event otwierajp8:free multiple 0.0 none p8_otwieraj1 endevent
event otwierajp9:free multiple 0.0 none p9_otwieraj1 endevent
event otwierajp10:free multiple 0.0 none p10_otwieraj1 endevent
na następujący kod:
/*event otwierajp3:free multiple 0.0 none p3_otwieraj1 endevent
event otwierajp4:free multiple 0.0 none p4_otwieraj1 endevent
event otwierajp5:free multiple 0.0 none p5_otwieraj1 endevent
event otwierajp6:free multiple 0.0 none p6_otwieraj1 endevent
event otwierajp7:free multiple 0.0 none p7_otwieraj1 endevent
event otwierajp8:free multiple 0.0 none p8_otwieraj1 endevent
event otwierajp9:free multiple 0.0 none p9_otwieraj1 endevent
event otwierajp10:free multiple 0.0 none p10_otwieraj1 endevent*/
Innymi słowy ukryjesz komendy otwierające przejazd w komentarzu blokowym.
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2014, 22:42:58 wysłana przez Benek »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Maja 2014, 22:54:51 »
Nie zostało przeoczone, tylko nie do końca naprawione. A to jest różnica. Potem się o tym zapomniało i tyle.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Maja 2014, 23:27:38 »
Problem został ,,częściowo'' rozwiązany, ponieważ przejazdy nie otwierają się po przejeździe pociągu, ale w tej sytuacji to i tak wielki pozytyw. Taka moja prośba, aby przy kolejnym wydaniu paczki całościowej ten problem był rozwiązany. Również mam zastrzeżenia do przejazdów kolejowych na innych sceneriach, lecz one są mniej już istotne. Więc, jak wspomniałem; proszę o spojrzenie na ten problem oraz na inne przejazdy kolejowe w MaSzynie. Pozdrawiam !

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Maja 2014, 23:42:54 »
Problem w tym, że nie ma opracowanej zadowalającej koncepcji otwierania przejazdów, zwłaszcza gdy skrzyżowanie dróg ma miejsce na szlaku wielotorowym. Można dostosować zamykanie/otwieranie pod konkretny scenariusz, ale to nie jest satysfakcjonujące rozwiązanie problemu. Zamiast prosić kogokolwiek o spojrzenie na ten problem, postaraj się opracować samodzielnie algorytm działania tego typu urządzeń. Symulator może tworzyć każdy, a tylko ograniczeni ludzi myślą, że nie potrafią, ewentualnie leniwi.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Maja 2014, 23:58:31 »
A to nie wystarczy tworzyć scenariusze na ,,wzorcach", zawierających już eventy obsługi SBL, zamykania przejazdów itp.?

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6087
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Maja 2014, 07:56:16 »
Problem w tym, że nie ma opracowanej zadowalającej koncepcji otwierania przejazdów, zwłaszcza gdy skrzyżowanie dróg ma miejsce na szlaku wielotorowym.
Zdaje mi się, że jakiś dawny czas temu popatrz testował rozwiązanie obsługi przejazdu z trzema torami w Bałtyku Gł. Utworzył odcinek izolowany składający się z trzech torów szlakowych. Z tego co się orientuję działało dobrze.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline trojan983

  • Wiadomości: 26
  • Wszystkie tory prowadzą do JSL-ki
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Maja 2014, 22:40:05 »
Dziś jeszcze raz przejechałem się w misji ,,zwierzyniec_posp'' i wynotowałem przejazdy, które miały problem opisany w tym wątku.
Przejazdy: 1. Drugi przejazd od Kociar w stronę Psiej zagrody.
                  2. Przejazd przy semaforze wjazdowym do Psiej Zagrody od strony Kociar.
Pozostałe przejazdy nie mają tego problemu; niektóre się nie otwierają po przejeździe pociągu (chyba 2), ale ważne, żeby były pozamykane, a czy otworzą się czy nie to już jest problem ,,p. dyżurnego''.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Problemy z przejazdami w misji ,,zwierzyniec_posp''.
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Maja 2014, 13:18:02 »
Ja w paczce 08.13 zauważyłem, że na linii 61 w misji towarowej 2 przejazdy zamykają się w odwrotnej kolejności. Gdy jedzie pospieszny, jako pierwszy zamyka się przejazd najbliżej stacji, a na końcu ten najbliżej składu.