Autor Wątek:  Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku  (Przeczytany 2728 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
« dnia: 06 Maja 2014, 21:37:41 »
Czy można w jakiś sposób wstawić drogę na torze pochylonym tak, by powierzchnia drogi pokrywała się z powierzchnią główki szyny? Wstawiłem drogę na wysokości toru, ale ze względu na pochylenie szlaku, droga wystaje ponad szyny. W 3ds Maxie można spróbować obrać tę drogę i wprowadzać dla niej przechyłkę, ale będzie to metoda prób i błędów, która pochłonie sporo czasu. Może da się w Rainsted dociągnąć drogę do toru/nasypu na którym jest tor.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maja 2014, 22:23:55 »
A gdybyś tą droga podzielił na kawałki? Wtedy szłoby to ładnie spasować.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maja 2014, 22:31:30 »
Może wyliczyć przybliżony kąt pochylenia odcinka toru (czyli też drogi) z sinusa kąta BAB'? A,B - krawędź jezdni. |AB'| rzut prostokątny toru (prosta równoległa do płaszczyzny zawierającej oś X.) |BB'| różnica wysokości toru na odcinku AB. Drugie wyjście to: zrobić z boxa model płyt przejazdowych (łatwiej dopasować niż drogę).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maja 2014, 18:33:31 »
Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Jest dużo łatwiej, jeśli pod torowiskiem mamy już nasyp, a jeśli nie, to łatwo go tymczasowo wygenerować za pomocą skryptów. Użycie nasypu jest konieczne, jeśli szlak nie jest płaski. Następnie trzeba wykonać następujące kroki:
  • Jeśli odcinek drogi jest dłuższy niż fragment górnej podstawy nasypu (1), to należy go skrócić za pomocą opcji Convert to Editable Spline (2), złapać za wierzchołki i ustawić tak, by końcowe punkty drogi pokrywały się z krawędziami górnej podstawy nasypu (3),
  • Następnie należy wykonać kopię nasypu, jeśli nie jest to nasyp tymczasowy. Zaznaczamy nasyp i wykonujemy Convert to Editable Poly (4). W sekcji Selection zaznaczamy Vertex (5). Poniżej szukamy polecenia Cut,
  • Tniemy górną podstawę nasypu dokładnie tak, jak biegnie droga (6) (na screenie celowo odchyliłem krawędź od drogi),
  • Po tej operacji odczytujemy wysokości punktów przecięcia krawędzi nasypu z nowo powstałą krawędzią (7). Te wysokości nadajemy punktom drogi, pamiętając o tym, że należy dodać wysokość podsypki i samej szyny. Oglądamy jak to wygląda w symulatorze. Może zajść potrzeba zmniejszenia wysokości tych punktów o 0.01 metra.