Autor Wątek:  Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07  (Przeczytany 81225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #120 dnia: 03 Czerwca 2014, 08:17:18 »
Mam wrażenie, że nie do końca problem jazdy z wybiegiem został zrozumiany. Nie chodzi o to, czy zaoszczędzimy energię, jaki będzie komfort jazdy i planowy przyjazd o czasie. Ostatni raz napiszę, nie ma możliwości jazdy ze stałą prędkością taborem z rozruchem oporowym. Nie nastawisz nastawnika w siódemce w taki sposób, aby w którymś momencie nie trzeba było zjechać do zera. A to już jest jazda z wybiegiem. Utrzymanie prędkości 120km/h nawet w płaskim terenie nie odpowiada konkretnej  pozycji nastawnika - to nie jest tempomat. Ze względu na rodzaj napędu i jego sterowanie pozycja nastawnika (przy której uzyskamy dynamikę jazdy i zadaną prędkość), zależy ściśle od ciężaru składu. Ciężar składu określa sposób jazdy, a także oszczędność energii.
Cytuj
Jadąc rozruch -> trzymanie 120 km/h na bezop+boki jedziemy z punktu A do punktu B również bez zatrzymania 110 minut również pobierając określoną ilość energii, jednakże nieznacznie wyższą niż w przypadku pierwszym.
Tu jest błąd, nie utrzymasz 120km/h przy takim ustawieniu nastawnika, bo zależy ta pozycja od ciężaru składu. Po uzyskaniu 120, od czasu do czasu, będzie trzeba zejść z boków ( przy lekkim składzie, może także nastawnikiem do 0), aby nie przekroczyć V max. Temat jest bardzo skomplikowany, jest zbyt wiele czynników do uwzględnienia.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2014, 08:19:12 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
« Odpowiedź #121 dnia: 03 Czerwca 2014, 21:42:05 »
Jedziesz z punktu A do punktu B, masz na to określony czas. Do punktu B musisz przyjechać zgodnie z rozkładem, przecież pociąg nie powinien przyjechać za wcześniej ani później. Obowiązują też ograniczenia prędkości.
Cytuj
1. Jadąc rozruch/wybieg jedziemy średnią 115 km/h z punktu A do punktu B, bez przystanków, 120 minut pobierając określoną ilość energii.
2. Jadąc rozruch -> trzymanie 120 km/h na bezop+boki jedziemy z punktu A do punktu B również bez zatrzymania 110 minut również pobierając określoną ilość energii, jednakże nieznacznie wyższą niż w przypadku pierwszym.
Obydwie metody są złe.
  • 1. Rozpędzasz skład do prędkości 120km/godz, następnie skręcasz bocznikowanie i nastawnik na zero. Jedziesz na wybiegu. Tylko do jakiej prędkości. Następnie maksymalne przyspieszenie do 120km/godz. i tak cyklicznie.
  • 2. Jak rozpędzisz skład do prędkości 120km/godz., to siłę napędową można zmniejszyć, gdyż nie trzeba przyspieszać
Lepsza jest metoda jazdy zrywami, czy jazda spokojna?
Nastawnik skręca się do zera i jedzie wybiegiem, przed planowanym zatrzymaniem.