« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia 2014, 02:36:31 »
Pytasz teoretycznie czy praktycznie? Teoretycznie olej z kolektorów jest odpadem i nie nadaje się do ponownego użycia. Praktycznie większość gagarinów na których jeździłem miała tzw obieg zamknięty - silnik -> kolektory -> bańka -> silnik. W zasadzie dla zwykłego silnika to byłoby zabójstwo natomiast 14D40 to maszyna, która łykała wszystko jak szło. Oczywiście dużo zależało od właściciela lokomotywy. Jak zależało mu na sprzęcie to zawsze były bański ze świeżym olejem na pokładzie, a jak nie to było polecenie odgórne o laniu przepału. Była kiedyś sytuacja gdzie maszyniści się zbuntowali i nie chcieli lać przepału to właściciel loka odpowiedział krótko - to nie będziecie jeździć. W ramach ciekawostki powiem, że przepalony olej był bardzo poszukiwany przez dyżurnych ruchu, którzy używali go do smarowania rozjazdów bo jak twierdzili smar, który dostają od pracodawcy do niczego się nie nadaje :)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76