Autor Wątek:  Sceneria "Szczecin"  (Przeczytany 12169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Sceneria "Szczecin"
« dnia: 28 Marca 2014, 20:14:30 »
Witam. Mam jeden problem z wyżej wymieniona scenerią. Znalazłem filmik na YouTube, gdzie jest pokazany przejazd ta scenerią. Moje pytanie brzmi: na jakiej paczce całościowej mogę włączyć tą scenerię? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link do filmiku:

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marca 2014, 20:16:53 »
W żadnej. Jak zresztą można przeczytać w opisie pod filmikiem, trasa była niedokończona. A takie nie trafiają do paczek.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline pele

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Marca 2014, 20:23:16 »
Nie chodzi mi o to, w której paczce całościowej została ona wydana, tylko z którą jest kompatybilna.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Marca 2014, 20:25:24 »
Najszybciej z tą, która wtedy była obowiązująca. Patrząc na rok publikacji filmiku, to obstawiałbym paczkę Mariusza/Defilera.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Marca 2014, 20:26:29 »
Biorąc pod uwagę, że paczki są z 2006 i 2007, stawiałbym na paczkę Mariusza/Defilera z 2006. Może się okazać, że trzeba wymienić tabor albo wgrać jakieś dodatki, które akurat wtedy miał autor scenerii.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2014, 20:29:01 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Marca 2014, 22:51:54 »
A gdyby była wystarczająca ilość materiałów, byłby ktoś skłonny trochę pomóc przy tym projekcie?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Marca 2014, 23:19:40 »
Dostępne mi dane wskazują, że sceneria mocno nie pasuje do mapy. W zasadzie trzeba by to pociąć na kawałeczki, a następnie poprzemieszczać je we właściwe miejsca, albo wręcz narysować tory od nowa.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2014, 23:23:16 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marca 2014, 23:38:41 »
Aż tak zaawansowany jak Ty to nie jestem :) Jednak gdy patrzę na filmik kojarzę każdy rozjazd, podejrzewam tylko, że czasy tworzenia tego układu torowego nie pozwoliły wtedy na taką dokładność jaką mamy w symulatorze teraz.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Marca 2014, 04:48:55 »
Na Twoje szczęście układ torowy to nie jest wielki problem. To znaczy mam na myśli to, że układ torowy to malutki kawałeczek całej scenerii. Z drugiej strony tak się jednak składa, że to zupełna podstawa, bez której trudno będzie iść dalej. Można oczywiście gromadzić materiał zdjęciowy/wideo, tworzyć modele i tekstury, ale to wszystko prędzej czy później przyczepić będzie trzeba do torowiska.
Tym samym proponuję zapisać się na listę mailingową z instrukcją do edytora rainsted albo pobrać całość z forum. A następnie nauczyć się obsługi i położyć od nowa układ torowy. No chyba, że ktoś już to zrobił i chciałby się podzielić owocami swej pracy. Bez układu raczej nie ruszysz dalej z pracami.

Bo z tego co zrozumiałem szukasz chętnych do pomocy, czyli w pierwszej kolejności sam zamierzasz się zaangażować?

To znaczy, nie zrozum mnie źle, ja nie zamierzam nikomu mówić co i jak ma robić (no dobra, są tacy, którym mówię, ale ustalmy, że Tobie konkretnie nie zamierzam mówić co i jak masz robić), ponadto w moim pojmowaniu każda para rąk jest przydatna, nawet jeśli ktoś zajmować się ma "tylko" koordynacją prac nad projektem. Jednak realia mamy takie, że jeśli nie zaczniesz prac sam i nie pokażesz, że masz zaparcie, by dźwignąć brzemię, to trudno będzie znaleźć kogoś chętnego do pomocy. W tym "światku" więcej jest ludzi z rozgrzebanymi projektami, którym brakuje umiejętności i tym samym szukających (lub nie) pomocy, niż ludzi z umiejętnościami i niedoborem pracy.

Także jeśli chcesz, by ta sceneria ujrzała światło dzienne prędzej niż później, to jeszcze raz: myślę, że dobrym krokiem będzie rozpoczęcie od nauki obsługi rainsteda.

P.S. @Ra nie jest "aż tak zaawansowany" bo się taki urodził, co więcej, on nie musiał się tylko nauczyć tego, on to musiał sam od zera wymyślić, opracować i stworzyć (rainsted).
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Marca 2014, 08:40:03 »
Położenie torowiska razem z semaforami i słupkami hektometrowymi to kwestia kilku/kilkunastu godzin. Dalej wypadałoby położyć niwelety i odpowiednio stworzyć profil pionowy torowiska (przejazd lub przejście z GPS-em) – można to zrobić później, w miarę dostępu do danych. Później trzeba położyć teren. Problem w tym, że Rainsted na razie tego nie umożliwa – potrzebna koncepcja skąd wziąć w miarę dokładne dane wysokościowe i jak „wyrzeźbić” profil terenu. Następnie trzeba stworzyć bazę modeli, trakcję i roślinność. Szczecin – teren mocno zurbanizowany. Trzeba liczyć się z tysiącami modeli do zrobienia i masą innych materiałów. Jedna osoba będzie to robiła latami. Do takiego projektu potrzeba przynajmniej kilka osób będących na miejscu i wsparcia bardziej doświadczonych ludzi na forum.
Oczywiście można realizować projekt w innej kolejności. Ba, nawet wypadałoby zacząć od tworzenia bazy modeli ze względu na ilość pracy. W kwestii torowiska mogę pomóc ale to tylko jedna rzecz z wielu do stworzenia.


Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Marca 2014, 09:22:21 »
To co napisałeś dotyczy każdego projektu, niezależnie czy jest to Szczecin, Lublin lub Kaliska. Trudno jest mi uwierzyć, aby w dającej się przewidzieć przyszłości dało się zrobić jakąkolwiek realną scenerię.  Szczecin na 100% jest kompatybilny z paczką Mariusz1970/Defiler, jednak nie posiada napisanego żadnego scenariusza. O brakach terenu i infrastruktury i błędach trudno pisać, taka ich ilość.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Marca 2014, 14:30:50 »
Mi się wydaje, że najprościej by było pociąć i poprzesuwać to, co jest dostępne. Mając właśnie Szczecin na uwadze, przygotowałem pewne narzędzia w Rainsted, podczas prac nad stacją Mydelniczka oraz połączeniem Mydelniczka - Tarniowo - Czerwice - Dzierżawa. Jednak do zabierania się za Szczecin to chyba jeszcze za mało. Lepiej by było zrobić w pierwszej kolejności odcinek Kozłów - Psary, gdzie są tylko 2 stacje, a teren to las i pola. A wcześniej dokończyć łączenie scenerii fikcyjnych, na czym jest łatwiej ulepszać narzędzia, a efekty prac można w miarę szybko udostępnić, gdyż nie ma wtedy "rażących braków".
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Marca 2014, 15:29:56 »
Właśnie z umiejętnościami jest tu problem... Ja chęci mam od groma, ale na naukę czasu już mniej... Szlak ten przejeżdżam co najmniej 2 razy w ciągu tygodnia i doskonale wiem że przy lekkim "przekłamywaniu" drobnych wcieleń terenu scenerię do Stargardu łatwo by było dociągnąć ze względu na to, że tam to już ciągnie się pasmo lasu i jedna mała stacja. Tylko umiejętności i jeszcze raz umiejętności...
A zawsze miałem pytać, i nigdy tego nie zrobiłem... Jaka jest szansa żeby to tworzyć na słabszym laptopie? Może ktoś podpowiedział by na priv, skąd ściągnąć 3ds max? Tyle razy już próbowałem i zawsze nici.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2014, 15:35:32 wysłana przez Szymoniak »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marca 2014, 15:38:00 »
3ds Maxa możesz jedynie kupić lub dostać darmową wersję, jeśli jesteś studentem. Alternatywą jest darmowy Gmax. Skoro piszesz, że nie masz czasu, to po co Ci program do modelowania? Jest szansa, żeby tworzyć scenerię na słabszym laptopie. Nawet są szanse, żeby tworzyć scenerię na Pegazusie.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marca 2014, 15:43:50 »
Bo gdy zapiszę się na listę mailingową, o której pisze Tolein, nie zawsze będę mógł usiąść i uczyć się edytora autorstwa Ra. Natomiast gdy będę miał program i będę mógł sobie grzebać w nim w dowolnym czasie i ile czasu chce czy to będzie 15 min na tydzień czy 8h na dzień. Będę jednak wdzięczny o udzielenie odpowiedzi bez takich pytań bo to nie jest meritum zadanego pytania.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Marca 2014, 16:00:43 »
Nie można odpowiedzieć na Twoje pytanie, ponieważ to co chcesz, jest nielegalne i tutaj się nie doczekasz takiej odpowiedzi. Natomiast chyba nie wiesz tego, że po zapisaniu się na kurs dotyczący obsługi edytora Rainsted, będziesz otrzymywał po prostu drogą mailową kolejne lekcje. Kiedy będziesz miał czas, to wtedy możesz zasiąść do nauki. Żeby modelować w 3ds Maxie/Gmaxie też będzie musiał poświęcić sporo czasu.

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Marca 2014, 16:12:53 »
Nie wiem i nie wiedziałem. Dziękuję za poinformowanie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Sceneria \"Szczecin\"
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Marca 2014, 16:14:50 »
Zasadnicze pytanie jest, czy jest sens budowania scenerii na bazie torów, które nie pokrywają się z mapą? Bo moim zdaniem nie ma. Jakby nawet tam wyrzeźbić jakoś teren, to nadal pozostanie problem z kilometrażem, pochyleniami, długością torów stacyjnych, promieniami łuków, a dalej z opracowaniem rozkładów, bo te z rzeczywistości nie będą się nadawały.

Co do listy mailingowej i opisu używania edytora, to też nie mam przekonania, że one cokolwiek dają. Na listę zapisało się już ponad 400 osób, a namacalnych efektów nie ma. Z kolei często dostaję pytania, jak zmienić teksturę podsypki albo jak wstawiać słupy, na które muszę odpowiadać, że dobrą teksturę z podkładami betonowymi mamy tylko jedną, a 5 nowych podsypek Benka nadaje się tylko na linię drugorzędną, z kolei słupy sieci trakcyjnej trzeba w zasadzie dopiero zrobić. Chcesz budować scenerię, OK, ale niech nie wydaje Ci się, że klocki są już gotowe i wystarczy je poskładać. Niestety, mamy tylko niewielki zbiór potrzebnych klocków. No chyba, że ktoś uważa, że rozjazdy o skosie 1:8.7857192453929776240776066680375 zamiast 1:9 są całkiem w porządku, a krótsze o pół metra wysięgniki sieci też w niczym nie przeszkadzają.

  Dodano: 29 Marca 2014, 16:31:04
Jeśli chodzi o wymagania Rainsted, to edytor bez większego problemu da się używać na sprzęcie, na którym odpalenie MaSzyny w celu obejrzenia scenerii nie jest możliwe ze względu na ułamkowy FPS w najniższej dostępnej rozdzielczości. Niemniej brak podglądu na wygenerowaną scenerię prowadzi do powielania błędów, które potem są pracochłonne w usuwaniu (np. brak tekstury szyn na dużym obszarze, nieodpowiednia tekstura dróg).
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2014, 16:31:04 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sceneria "Szczecin"
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Marca 2014, 22:21:04 »
skąd ściągnąć 3ds max? Tyle razy już próbowałem i zawsze nici.
Próbowałeś stąd? http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25438.msg373495.html#msg373495