Autor Wątek:  Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.  (Przeczytany 50819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Tu będę pisał o moich postępach. Na początek lokomotywa EP07-1051. Tekstury wykonuję w Paint.net. Mam nadzieję, że przyborniki wam nie przeszkadzają.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Marca 2014, 16:59:47 »
Proponuję się przesiąść na Gimpa, jest darmowy i daje możliwości porównywalne z Adobe Photoshop`em.
Będziesz miał bardzo dużo pracy z tą teksturą.
Primo: Zdjęcia robione w słońcu. Pomimo, że równo połączyłeś części boku to będziesz musiał wszelkie cienie, oraz błyszczący się świeży lakier (także na żaluzjach) usunąć.
Secundo: czoło jest ze skosa. Nie przekreśla to pracy ale będziesz musiał się sporo napracować. Widziałem te zdjęcia ale sam się za to nie brałem nawet. Nie chcę Cię zniechęcać, oraz być złym prorokiem ale jeśli to Twoja pierwsza w ogóle tekstura to jestem zdania, że materiał jest zbyt trudny, jak na początek.
Ostatnio @matek123 załączał zdjęcia na tekstury. Proszę rozważyć możliwość zamiany tej 1051 na jakąś z tamtejszych lokomotyw. Jest EU07-210 (również ze świeżym lakierem ale zdjęcia nie były robione w słońcu co zdecydowanie ułatwia prace nad teksturą), jest też ET22-201X.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2014, 17:00:48 wysłana przez up5358 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marca 2014, 17:17:14 »
Tak gwoli ścisłości. Sorka że tak po chamsku kolego Jakubie, ale ja już tego loka mam prawie pod klucz. :) Pozdrawiam.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marca 2014, 17:28:08 »
To ze Ty masz, nie oznacza, ze kolega nie moze go zrobic...
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2017, 10:48:00 wysłana przez Stele »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2014, 17:32:03 »
Alesz oczywiście, niech robi. Tylko uświadamiam go, że nie ma to sensu. ^^

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marca 2014, 17:32:55 »
Nie chcę Cię zniechęcać, oraz być złym prorokiem ale jeśli to Twoja pierwsza w ogóle tekstura to jestem zdania, że materiał jest zbyt trudny, jak na początek.
No to rzeczywiście się w takim razie przesiądę. Tym bardziej, że hanys powiedział:
ja już tego loka mam prawie pod klucz.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Marca 2014, 17:46:12 »
Alesz oczywiście, niech robi. Tylko uświadamiam go, że nie ma to sensu. ^^
A niby dlaczego? Panuje wolny rynek…
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
EU07E-210.
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Marca 2014, 18:28:02 »
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2014, 18:29:06 wysłana przez jakubg1 »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Marca 2014, 18:32:58 »
A kolega tekstury tga na model 4E już pobrał ? Skleić bok to nie sztuka ;) Liczę na to, że pokażesz nam poprawnie oteksturowaną "siódemkę" jako screen z symulatora, jednocześnie wrzucając, zgodnie z wytycznymi, do testu dodatków.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Marca 2014, 18:45:25 »
W symulatorze...

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: EU07E-210.
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Marca 2014, 18:51:47 »
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
Widać łączenie.

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Marca 2014, 18:52:53 »
W symulatorze...
@jakubg1: Jeśli można zapytać z ciekawości: na którą teksturę siódemki obecną w MaSzyna 08.13 nakładasz teksturę EU07-210? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Marca 2014, 18:55:31 »
Tak gwoli ścisłości. Sorka że tak po chamsku kolego Jakubie, ale ja już tego loka mam prawie pod klucz. :) Pozdrawiam.
@hanys to wrzuć do testu. :)

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Marca 2014, 18:56:41 »
na którą teksturę siódemki obecną w MaSzyna 08.13 nakładasz teksturę EU07-210?
Na EU07-173. Wybór losowy.
EDIT: Na dzisiaj koniec. Jutro popracuję nad czołem.

  Dodano: 24 Marca 2014, 18:58:12
Przesiadłem się na EU07E-210 i "poskładałem" bok. Prezentuje się tak:
Widać łączenie.
A jak to zniwelować?
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2014, 18:58:12 wysłana przez jakubg1 »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Marca 2014, 19:02:52 »
A jak to zniwelować?
Raczej w Paint.Net tego nie zrobisz. Polecam gimpa jak kolega @up5358.
 

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Marca 2014, 19:05:53 »
Zabawa z jasnością, odcieniem itp. A później zamalowanie, niektórych defektów stempelkiem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Marca 2014, 15:14:25 »
No to niestety antywirus wykazał wirus w GIMP-ie. Tak więc musi łączenie pozostać :((ściemniłem fragment obrazu)
Po za tym taki mały prostokącik z wykrzyknikiem trochę się nie spasował, co zaznaczyłem na czerwono. (opcja kopiuj wklej pomogła) A tymczasem biorę się za przód. W symku wygląda to tak:
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2014, 15:39:30 wysłana przez jakubg1 »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Marca 2014, 16:59:46 »
A tymczasem biorę się za przód. W symku wygląda to tak:
Dalej widac laczenie, samo sciemnienie fragmentu obrazu nic Ci nie pomoze, musisz pobawic sie w plasterek, pieczatka i paluszek w gimpie.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2014, 17:02:36 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Kwietnia 2014, 16:44:11 »
Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać. Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana. Tymczasem czoło. Jak widzicie poniżej, jest dużo czerwonych pętel. Pętle oznaczają błędy. A teraz biorę się za robotę.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Kwietnia 2014, 17:19:14 »
Tymczasem czoło. Jak widzicie poniżej, jest dużo czerwonych pętel. Pętle oznaczają błędy. A teraz biorę się za robotę.
Przepraszam, gdzie Ty te błędy widzisz? Obiekty na pudle, które zaznaczyłeś na czerwono, są z różnego miejscia pliku z teksturą mapowane, więc nie rozumiem co masz na myśli? Bardziej wychodzi tu Twoja nie znajomość działania tekstury i umiejętności (a raczej ich brak) w składaniu tekstur. Ale wszystko jeszcze przed Tobą. ;)

Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać.
Musisz to albo przeinstalować Gimpa, albo zmienić program antywirusowy na lepszy, który owego wirusa się pozbędzie.

Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana.
Gratuluje pewności siebie, ale to nie Ty o tym decydujesz tylko betatesterzy (którzy bywają nieugięci czasami) ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2014, 17:20:49 wysłana przez ST44-003 »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Kwietnia 2014, 17:19:34 »
Mówię, że GIMP wykazuje wirusy. Więc tak musi zostać. Ale jest jeszcze szansa, że tekstura przejdzie test dodatków i zostanie wydana.
Ściągnij sobie gimpa z innego źródła, to po pierwsze. Po drugie nie, nie ma żadnych szans że, z tak bardzo widocznymi przejściami, przejdzie testy. Należy to poprawić.

EDIT: @ST44-003 mnie wyprzedził. :)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2014, 17:20:37 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Stycznia 2016, 16:50:07 »
Odgrzewam spleśniałego kotleta. Mam pytanie: czy ktoś może mi podrzucić teksturę ET22-2009 w formacie TGA (nie mam zamiaru marnować kilku dobrych gigabajtów na dysku)? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jeśli kogoś to bardzo interesuje, będę kleić ET22-2028.
« Ostatnia zmiana: 14 Stycznia 2016, 16:51:42 wysłana przez jakubg1 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Stycznia 2016, 17:34:41 »
W załączniku tekstura lokomotywy ET22-2009 TGA.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Stycznia 2016, 18:49:38 »
W załączniu pierwsze kroki do pierwszego "nie-paintowego" byka po modernie. Niestety, wyszło pewne przykre rozczarowanie - reflektory byka 2028 są "zezami", a 2009 mają halogeny. I tutaj pytanie, robić "przekłamanie" reflektorów czy czekać na model byka z zezem po modernie?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Stycznia 2016, 18:58:12 »
Nie rób żadnego przekłamania. Pamiętaj, że staramy się w miarę swych możliwości odwzorować rzeczywiste modele. Dodanie garnków z zezami to bułka z masłem.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Stycznia 2016, 19:33:56 »
Jak nie ma Maxa to nic nie zrobi.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Stycznia 2016, 19:53:07 »
Epku to akurat nie problem. Temat jest dograny.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Stycznia 2016, 15:40:03 »
Czoło względnie jest już do oceny. Do zrobienia zostały reflektory (na końcu) i zderzaki.

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:10:02
Kolejny problem, tym razem ze zderzakami. Da się to jakoś sensowniej zrobić?
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 16:10:03 wysłana przez jakubg1 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:42:13 »
Masz na myśli podmianę, czy wymodelowanie ich od zera?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Lokomotywownia u jakubg1, czyli tworzenie repaintów taboru.
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Stycznia 2016, 16:45:17 »
Chodzi o oteksturowanie.