Autor Wątek:  Lokomotywy na sprzedaż  (Przeczytany 10497 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Lokomotywy na sprzedaż
« dnia: 25 Lutego 2014, 10:56:01 »
Wykaz lokomotyw na sprzedaż, jest tam EP07-424.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego 2014, 11:27:08 »
Nie rozumiem za bardzo polityki taborowej PKP Intercity. Zamiast sprzedawać obecne jeżdżące siódemki o typie 4E, które mają już co niektóre grubo ponad 40 lat (jak na przykład numery -005, 015,-030 czy chociażby -038) to sprzedają siódemki z "młodszego pokolenia" typu 303E. Chociaż, z drugiej strony, jak mają stać na bocznicy i gnić/rdzewieć/niszczeć to lepiej sprzedać komuś kto je faktycznie potrzebuje i na potrzeby przewozów je odremontuje na przykład prywatnym podmiotom. Fajnie będzie widzieć na szlaku siódemkę 303E w innym malowaniu niż tylko PKP CARGO czy PKP Intercity.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2014, 11:44:01 wysłana przez RoboBatman »

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2014, 11:40:45 »
Na to nie ma co liczyć. Przede wszystkim nie nadają się do przewozów towarowych w wersji pospiesznej. Te 303E powinny iść na modernizacje na EU/EP07A. Ale to już nie my decydujemy co oni sobie wymyślą. Wyprzedadzą te trupy i później znów będzie płacz, że brakuje lokomotyw i kolejna wymówka do cięcia połączeń.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego 2014, 11:44:42 »
Polityka jest prosta: sprzedać lokomotywy, które wymagają dużego wkładu finansowego (naprawa główna). Najstarsze 4E mają już za sobą dwie naprawy główne i dzięki temu jeszcze trochę pojeżdżą (do trzeciej).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2014, 11:45:22 »
Jeśli którąś kupi prywaciarz to na pewno zmienią przełożenia.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2014, 15:05:39 »
I chyba będą pierwsze prywatne wersje 303e w ruchu. :)

Offline szymel78

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lutego 2014, 19:41:29 »
Niestety nie jest to takie pewne czy wrócą do ruchu. Część z nich jest tak zdekompletowana, że nie nadają się do sprzedaży inaczej niż jako złom...

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lutego 2014, 19:45:08 »
W nawiązaniu do EP07-424. Może ktoś powiedzieć, ile w przybliżeniu kosztuje przewinięcie uzwojenia silnika trakcyjnego?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Lutego 2014, 19:54:23 »
Niestety nie jest to takie pewne czy wrócą do ruchu. Część z nich jest tak zdekompletowana, że nie nadają się do sprzedaży inaczej niż jako złom...
ZNTK-i wszystko zrobią. Jak odnowili i przywrócili do ruchu ex Marokańskie byki na polskie potrzeby, to na pewno skompletowanie części dla 303E nie będzie dla nich problemem. Przynajmniej ja tak uważam.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2014, 20:06:15 wysłana przez RoboBatman »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Lutego 2014, 20:00:40 »
Z tą EP07-424 to jest coś w temacie, bo pewien czas temu IC ją wysłało do ZNTK Ostrów Wielkopolski wraz z drugą. Nic z tym nie zrobili. Odnośnie tego, że 4E jest starsza od 303E to owszem ale jak to @youby już pisał - czysta ekonomia. Nie ma pieniędzy na modernizację, a wypada naprawa główna to lepiej będzie ją sprzedać i zarobić. Kasa pójdzie na inny cel. Stąd do sprzedaży idą przeważnie lokomotywy ze statusem OG. Ze statusem OR nie widziałem żadnej (chociaż może i się pojawiały?). Kolejna kwestia: obecnie utrzymywanie latami rezerw taborowych jest nie opłacalne (w przeciwieństwie do lat 90-tych kiedy sporo stało po przysłowiowych "krzakach" i nikt się tym nie przejmował, bo PKP było jedno - państwowe). W obecnym czasie tabor w rezerwie, w tym przypadku PKP Intercity, stoi na zardzewiałych torach należących do PKP PLK. Przewoźnik musi płacić "postojowe" spółce, która włada torami. W przypadku kilkuletniego stania są to już "konkretne sumy" wliczając każdą odstawioną lokomotywę i każdy odstawiony wagon. Więc taka EP07-424 nie "zarabia na siebie", tylko generuje koszty. Nie dziwi mnie, że spółka tabor (na który nie ma pieniędzy, a który generuje koszta związane z wieloletnim postojem) puszcza na sprzedaż. Lepiej by nie generował kolejnych strat, gdy w danym momencie nie ma dla niego innej alternatywy.
Dodatkowo: PKP Intercity realizuje zamówienia związane z zakupem nowego taboru: wagonów, EZT. Po stopniowym ich wchodzeniu część obecnie kursujących wagonów i lokomotyw  zostanie "przesunięta" na inne pociągi przewoźnika. To też jest argument, dla którego naprawa odstawionych od lat trupów przestaje się opłacać w perspektywie zmian taborowych.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lutego 2014, 20:08:27 »
Lokomotywy ze statusem OR są sukcesywnie wysyłane do napraw ;) Ze statusem OG jeszcze siódemek głównie 4E przybędzie np. EU07-190 czy 221 niedługo zostaną odstawiona.
Edit. hehehe 07-190 juz jest odstawiona <prorok>
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2014, 07:47:16 wysłana przez MKUśniaki »
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Lutego 2014, 12:06:14 »
Tylko czy w razie czego naprawa główna 4E będzie tańsza niż 303E? Chociaż może i tak, jeżeli taka EU07-221 cały czas jeździ i jest sprawna, a np. 424 od jakiegoś czasu stoi w krzakach.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lutego 2014, 12:28:40 »
@Janek32: Typ 4E, czy 303E teoretycznie nie ma znaczenia. Bardziej stan ostoi. Często widziałem, jak na lokomotywowniach przed wysłaniem pojazdu do głównej odcinano palnikiem część zewnętrznego poszycia by sprawdzić grubość elementów ostoi pod nim. Także po wysłaniu pojazdu do zakładów naprawczych nadal nie jest oczywiste, czy przejdzie naprawę, bowiem jej kosztorys może przewyższyć opłacalność całego remontu. Wiek pojazdu nie zawsze jest wyznacznikiem, bardziej stan danego pojazdu. Jako przykład: EU07-509. Niby "młoda", a mechanicy bali się po niej chodzić, by razem z fragmentem "podłogi" nie wlecieć na dół. Tak była przegnita. A takie EU06 ? Protoplasta serii EU07, a gdyby nie wiek to pewnie większość bez problemu by się zakwalifikowała do głównej.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Lutego 2014, 13:03:28 »
Głównym czynnikiem na stan lokomotywy jest po prostu ich odpowiednie utrzymanie. Kiedyś z tego co ojciec opowiadał, maszyny co miesiąc na warsztatach smarowali olejami, podwozia czyścili, malowali i konserwowali. A dzisiaj? "Byle to jechało"...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Lutego 2014, 13:08:42 »
W sumie nic dziwnego, że "wysokie" siódemki są w gorszym stanie od nawet EU06. Należy pamiętać, że ostatnie numery wychodziły w latach 80-tych, czyli czasach głębokiego kryzysu i maszyny sklejano ze wszystkiego, co było pod ręką. Mam tu na myśli gorsze stopy stali. Do tego czynnik historyczny - niższe numery, z racji, że były starsze, przechodziły piąty poziom utrzymania w czasach, gdy były na to pieniądze. Teraz, kiedy parę lat temu nadszedł czas na NG czterysta i pięć-setek zwyczajnie nie było i nie ma na to pieniędzy. Oczywiście to tylko moja opinia na ten temat i ktoś bardziej obeznany w temacie może mieć odmienne zdanie.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywy na sprzedaż
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lutego 2014, 19:36:14 »
Cytuj
Nie rozumiem za bardzo polityki taborowej PKP Intercity. Zamiast sprzedawać obecne jeżdżące siódemki o typie 4E, które mają już co niektóre grubo ponad 40 lat (jak na przykład numery -005, 015,-030 czy chociażby -038) to sprzedają siódemki z "młodszego pokolenia" typu 303E

A jednak to dobre posunięcie, nie wszystko jest tak oczywiste jak się to wydaje. Zarówno 005, 015, 030 są w o wiele lepszym stanie niż 424, która została odstawiona w połowie 2006 roku czyli niemal 8 lat temu. To kawał czasu i na pewno w jakimś stopniu odbiło się jej stanie.

Cytuj
I chyba będą pierwsze prywatne wersje 303e w ruchu. :)

Na pewno :)