Autor Wątek:  Zasadność "zielonego pasa"  (Przeczytany 13233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Zasadność "zielonego pasa"
« dnia: 28 Stycznia 2014, 23:48:24 »
W jakich okolicznościach stosuje się tzw. "zielony pas"? Rozważam jego zasadność przy wjeździe do B. Głównego od Alakowic (załącznik).
1. Rozjazdy krzyżowe (w przypadku jazdy na wprost). Tutaj ich nie ma.
2. ??
3. ??
...
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia 2014, 23:51:07 »
Rozjazdy umożliwiające jazdę z prędkością 100 km/h na bok – tutaj ich nie ma.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2014, 00:13:15 »
Chyba kiedyś zgłaszałem, że semafor z zielonym pasem powinien być od drugiej strony stacji Bałtyk, bo tam są krzyżowe. I o ile pamiętam, zostało to poprawione.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2014, 01:49:35 »
1. Rozjazdy krzyzowe lub skrzyzowania torow gdy predkosc szlakowa jest wieksza niz 100km/h
2. Rozjazdy o R=1200 lub wiekszym.
3. Sytuacje w ktorych odleglosc pomiedzy dwoma nastepnymi semaforami jest mniejsza niz dopuszczalna dla danej szlakowej.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2014, 01:52:29 wysłana przez uetam »

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2014, 07:47:24 »
Z tego co pamiętam tam jest zbyt krótka droga hamowania, choć wtedy trzeba by zamontować wskaźniki W19 na ostatnich SBL i W20 na semaforach wjazdowych. Niby tam jest zmiana szlakowej na 100 km/h, ale można by przyjąć że kiedyś było 120 km/h i zostało to obniżone ze względu na np zużywanie się toru.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia 2014, 11:01:56 »
Akurat w przypadku zbyt krótkiej drogi hamowania kłania się także znajomość szlaku. Ponadto można bezproblemowo wyhamować do następnego semafora więc nie widzę potrzeby obniżenia szlakowej w tym miejscu, zresztą zaraz za przejazdem jest wskaźnik W27 informujący o zmniejszeniu prędkości szlakowej do 100 km/h. Osobiście uważam że zielony pas nie jest potrzebny.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia 2014, 15:15:01 »
Można na ten temat dywagować, ale faktycznie tam nie ma drogi hamowania (w dodatku wjazd z SBL 4-stawnej). Prędkość drogowa zależna jest tylko od stanu toru, natomiast pas dodatkowo informuje o braku drogi hamowania, jeśli drogowskazowy jest na stój. W przypadku, gdyby był przelot, na wjeździe mogłoby być S2.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Stycznia 2014, 18:12:08 »
Jezeli tam jest 1600 pomiedzy wjazdowym a drogowskazowymi to mozna spokojnie usuanc pas i wjezdzac na S5.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Stycznia 2014, 19:17:45 »
Odległość między tymi semaforami to dokładnie 1028 m, więc dobrze by było żeby pas zostawić.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Stycznia 2014, 01:12:48 »
Odległość pomiędzy semaforem i tarczą ostrzegawczą, lub innym semaforem pełniącym jej funkcję zależy od prędkości i pochylenia na danym odcinku. Dla toru położonego poziomo zastosować można następujące wartości:

 1600 m przy Vm=160 km/h
 1300 m przy Vm=140 km/h
 1000 m przy Vm=120 km/h
 700 m przy Vm=100 km/h
 500 m przy Vm=60 km/h
 250 m przy Vm=40 km/h


Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Zasadność "zielonego pasa"
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Stycznia 2014, 12:15:28 »
Drogi 1600 metrów już od dawna się nie stosuje, 1300 m na 160 i minimum 150% hamowanego.

http://www.roboyama.com.pl/files/wtb-e10.pdf
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2014, 12:23:04 wysłana przez borys_q »