Autor Wątek:  Karta autoryzacji maszynisty  (Przeczytany 22411 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Karta autoryzacji maszynisty
« dnia: 18 Lutego 2014, 19:45:54 »
Kolejny obowiązkowy dokument do kolekcji. U innych przewoźników też takie coś zaczyna funkcjonować? Nie bardzo rozumiem czemu to ma służyć.
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2299
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lutego 2014, 19:47:55 »
Temu, że musisz co pół roku śmigać na danym taborze.
Takie cuda tylko dla maszynistów licencjonowanych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lutego 2014, 19:53:54 »
Niestety takie cuda u nas dla wszystkich bez wyjątku. Z licencją nie ma nikogo. Może po prostu zaczynają to wszystko ujednolicać powoli.
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego 2014, 20:33:57 »
Lamerskie pytanie - czemu musi być osobna autoryzacja na tradycyjną EU07 i na EU07-15xx? Czy w ogóle musi?
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lutego 2014, 12:33:23 »
Bo EU07-15xx to lokomotywy po modernizacji, a że się troszkę różnią to na nie musisz mieć autoryzacje osobną.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2862
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lutego 2014, 13:07:44 »
Polecam tego PDFa do poczytania. Teraz będziesz wiedział czemu na lokomotywy po modernie jest osobna autoryzacja.

http://roboyama.com.pl/files/eu07-303eb_1500.pdf

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Lutego 2014, 15:49:21 »
U nas w KM-ach, też mamy takie coś i obowiązuje to wszystkich maszynistów. Dodatkowo mamy też jeszcze rubryczkę, o ostatniej jeździe na symulatorze.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3911
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 711
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lutego 2014, 22:29:21 »
Cytuj
Dodatkowo mamy też jeszcze rubryczkę, o ostatniej jeździe na symulatorze.
A gdzie z niego korzystacie?
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4416
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 185
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lutego 2014, 08:44:39 »
CSiD.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Lutego 2014, 11:02:37 »
Polecam tego PDFa do poczytania. Teraz będziesz wiedział czemu na lokomotywy po modernie jest osobna autoryzacja.

http://roboyama.com.pl/files/eu07-303eb_1500.pdf
Nie widzę tam nic szczególnego, co by wymagało autoryzacji. Sterowanie te same, hamulec ten sam. Trochę innowacji na pulpicie, zaś reszta nawet nie dotyczy maszynisty. Więc przykro mi, ale nadal nie wiem, czym one się tak bardzo różnią, że potrzebna jest osobna rubryczka.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 535
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Lutego 2014, 12:01:02 »
Co jaki czas obowiązkowa jest jazda na symulatorze? 
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://koniec.org/pic/zestawienia/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2862
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Lutego 2014, 12:21:23 »
Sterowanie te same, hamulec ten sam. Trochę innowacji na pulpicie, zaś reszta nawet nie dotyczy maszynisty. Więc przykro mi, ale nadal nie wiem, czym one się tak bardzo różnią, że potrzebna jest osobna rubryczka.

Porównaj sobie chociażby szafy WN zwykłej siódemki i 303Eb. Już sam fakt że przeniesiono sterowanie silnikami trakcyjnymi z szafy na pulpit, zmieniono układ elektryczny w taki sposób, że sterowanie wielokrotne możesz załączyć po sprzęgnięciu lokomotyw kablami, a nie tak jak dotychczas, że wszystkie obwody pracują po podłączeniu kabli i załączeniu baterii w obu lokomotywach. Innymi słowy trochę tego jest. PDF jest tylko materiałem informacyjnym ale dopiero na szkoleniu wychodzi jakie są dokładniejsze różnice.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2014, 12:22:47 wysłana przez ST44-003 »

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lutego 2014, 13:09:34 »
Porównaj sobie chociażby szafy WN zwykłej siódemki i 303Eb. Już sam fakt że przeniesiono sterowanie silnikami trakcyjnymi z szafy na pulpit, zmieniono układ elektryczny w taki sposób, że sterowanie wielokrotne możesz załączyć po sprzęgnięciu lokomotyw kablami, a nie tak jak dotychczas, że wszystkie obwody pracują po podłączeniu kabli i załączeniu baterii w obu lokomotywach. Innymi słowy trochę tego jest. PDF jest tylko materiałem informacyjnym ale dopiero na szkoleniu wychodzi jakie są dokładniejsze różnice.
Wytłuszcz mi to wyraźnie, dlaczego w Cargo każą robić drugą autoryzację na 303Eb, a nie każesz mi coś porównywać - jeśli oczywiście to poprzesz czymkolwiek, poza domysłami. To, że lokomotywy nieco się różnią, to ja wiem, ale postrzeganie różnic to pojęcie względne. Ty robisz wielkie halo z umiejscowienia odłączników silników trakcyjnych, dla mnie to są konwenanse.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lutego 2014, 13:17:43 »
Takie już mamy śmieszne czasy... Wszędzie zaświadczenia i certyfikaty. Skoro za wydanie takiego papierka ktoś może zgarnąć jakąś kasę, to na pewno pojawi się wymóg jego posiadania. Może niedługo będą osobne autoryzacje na kabinę A oraz kabinę B ? :)

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Lutego 2014, 15:57:12 »
Kolejny obowiązkowy dokument do kolekcji. U innych przewoźników też takie coś zaczyna funkcjonować? Nie bardzo rozumiem czemu to ma służyć.

Mój ojciec, który jeszcze zdawał na starych zasadach w CT Północny nie posiada czegoś takiego. :)
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Lutego 2014, 17:48:41 »
Cytuj
Wytłuszcz mi to wyraźnie, dlaczego w Cargo każą robić drugą autoryzację na 303Eb, a nie każesz mi coś porównywać - jeśli oczywiście to poprzesz czymkolwiek, poza domysłami. To, że lokomotywy nieco się różnią, to ja wiem, ale postrzeganie różnic to pojęcie względne. Ty robisz wielkie halo z umiejscowienia odłączników silników trakcyjnych, dla mnie to są konwenanse.

W Cargo są takie przepisy, a nie inne. Ktoś mądry wymyślił tak, a nie inaczej więc trzeba dostosować się do tego. Zresztą jeśli już  o tym mowa to bardzo krótko idzie to wytłumaczyć. Po pierwsze EU07-15xx różni się sporo od zwykłej EU07. Jak każdy wie kabiny się różnią i to sporo, a co za tym idzie inne jest umiejscowienie przyrządów, gdzie indziej trzeba zaglądać jak się czegoś szuka, a to już jest pierwszy pretekst do nowej autoryzacji. Włącznik baterii jest kompletnie w innym miejscu i jest inny niż stary, to już może Ci mówić że trzeba nową autoryzacje bo jeżeli by coś się działo to nie będziesz szukał WiS-a pod pulpitem tak jak w starej tylko w maszynowni na ściance kolo drzwi od strony kabiny A. Więcej pisać nie będę bo każdy wie co jest zmienione. Podobnym przykładem jest szerszeń niski i wysoki. Niby te same lokomotywy ale już się różnią. Niski ma monitor od komputera, procedura uruchomienia jest inna niż na wysokim. Wysoki zaś nie ma monitora, ma zmieniony joystick i procedura uruchomienia jest inna niż na niskim. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o przepisach dotyczących autoryzacji na lokomotywy odsyłam do siedziby Cargo w Warszawie może tam Ci wytłumaczą dlaczego tak jest, a nie inaczej.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Lutego 2014, 17:59:26 »
W Cargo są takie przepisy, a nie inne. Ktoś mądry wymyślił tak, a nie inaczej więc trzeba dostosować się do tego. Zresztą jeśli już  o tym mowa to bardzo krótko idzie to wytłumaczyć. (...)
Faktycznie, bardzo krótko. Zresztą wyżej pisałem, że postrzeganie różnic to pojęcie względne. Co do ET22 to przykład wcale nie jest tak podobny, jak by się mogło wydawać. Wydanie osobnej autoryzacji jest w tym przypadku (moim zdaniem) w pełni zrozumiałe, bo tam różnic jest naprawdę sporo, nie tylko w kabinie - jak zresztą wspomniałeś już samo uruchomienie się jest zupełnie inne. Za to w 303Eb zaś zmienił się pulpit, dorzucono kilka nowinek i już osobna autoryzacja - dlatego to mnie dziwi. Ale mniejsza o to, przyjmuję do wiadomości te uniwersalne kolejowe wytłumaczenie, że "takie są przepisy".
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline borys_q

  • Wiadomości: 252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Lutego 2014, 23:22:15 »
To różnie jest  jedni narzekają że niepotrzebne, u nas np nie było szkoleń na dżojstiki (07-1049 i 07-1067) a w sumie by się przydało bo jak coś się dzieje to trochę tak po omacku, niewielu też wie jak to na zimno przygotować, jak idą dwie to na zimno klasyczna.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2014, 23:24:33 wysłana przez borys_q »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1408
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 296
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Lutego 2014, 23:26:46 »
Cytuj
dżojstiki (07-1049 i 07-1067)
Od kiedy są na nich dżojstiki?

Offline borys_q

  • Wiadomości: 252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Lutego 2014, 11:13:24 »
Od dawna, od manipulatorów hamulca tak się przyjęło u nas mówić na te maszyny.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2014, 11:16:01 wysłana przez borys_q »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1408
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 296
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Lutego 2014, 13:44:42 »
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca? Te lokomotywy mają taki sam hamulec jak inne. A jeśli mówisz o wyglądzie rączki, to dużo lokomotyw ma takie- np. EP07-1044. Gdyby takie rzeczy jak materiał czy kolor rączki czy innego elementu decydowały o osobnej autoryzacji to w sumie byłyby autoryzacje na każdy egzemplarz.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2014, 13:47:25 wysłana przez szczawik »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2299
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Lutego 2014, 14:17:46 »
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca? Te lokomotywy mają taki sam hamulec jak inne. A jeśli mówisz o wyglądzie rączki, to dużo lokomotyw ma takie- np. EP07-1044. Gdyby takie rzeczy jak materiał czy kolor rączki czy innego elementu decydowały o osobnej autoryzacji to w sumie byłyby autoryzacje na każdy egzemplarz.

No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.

Ps. Kran to masz w kuchni - to jest zawór. ;-)
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2014, 14:18:48 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Lutego 2014, 15:37:07 »
W instrukcji 07A jest napisane że gdy holujemy podłączamy tylko przewód hamulcowy. Jak Asynchron się spsuje to jeśli ją holujemy to na skad 8atm nie damy. A wyjaśnione dlaczego nie jest.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1408
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 296
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Lutego 2014, 15:49:06 »
No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.
Ps. Kran to masz w kuchni - to jest zawór. ;-)
Wiem, piszę jedynie odnośnie postu @borysa_q dotyczącego dżojstików. A co do kranu- jak człowiek się przyzwyczai do jakiegoś pojęcia, to mu to siedzi w głowie i się ciężko pozbyć. :)

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4416
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 185
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Lutego 2014, 16:14:06 »
Co jaki czas obowiązkowa jest jazda na symulatorze?

Co 4 lata.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Lutego 2014, 19:53:18 »
Cytuj
No to Cię zaskoczę, bo na te budynie jest osobna autoryzacja, a 1044 to najzwyklejszy budyń.

Może była za czasów Cargo u nas to jest zwykła siódemka.

Cytuj
Tzn. mówisz tylko o kranach hamulca?

Nie, mówie o lokomotywach które ze względu na manipulatory są dżojstikami nazywane nie tylko hamulec różni je od zwykłej siódemki.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Sierpnia 2016, 18:52:44 »
Ile czasu mniej więcej trwa szkolenie autoryzacyjne maszynisty na nowy typ pojazdu trakcyjnego i jak przebiega?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Sierpnia 2016, 20:06:17 »
Zależy czy podchodzi do niego maszynista/kandydat posiadający/ubiegający się o świadectwo, czy starym tokiem. Do tej pory wystarczyło parugodzinne przeszkolenie na pojeździe z instruktorem, a wg nowych przepisów na każdą kolejną serię należy odbyć przeszkolenie teoretyczne, jazdy praktyczne i egzamin z udziałem komisji... Także zostało to maksymalnie utrudnione.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Sierpnia 2016, 21:15:14 »
Maszynista ze stażem, kiedy wchodzi nowoczesny pojazd na zakład który był wcześniej wyłącznie skansenem klasyki PRL, szkolenie zaczynamy dzisiaj?

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4416
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 185
Odp: Karta autoryzacji maszynisty
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Sierpnia 2016, 19:37:28 »
W KM rozszerzenie świadectwa dla maszynistów z licencją maszynisty o nowy typ pojazdu to 88 godzin samej teorii, potem 24 godziny przejażdżki, no i egzaminy - teoretyczny i praktyczny osobno.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2016, 19:38:43 wysłana przez AtapiCl »