Autor Wątek:  Kilka technicznych pytań o EN57  (Przeczytany 34044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 15 Lutego 2014, 21:20:53 »
Witam.
Garść pytań o EN57.
1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lutego 2014, 21:34:25 »
1) Wysoki moment obrotowy silnika trakcyjnego. Podobnie jest na wszystkich pojazdach trakcyjnych. Ale żeby silnik "wył" musi być na nim prowadzony rozruch (urok silnika prądu stałego ;) )
2) Zależy gdzie. W członie napędowym czuć to słabiej niż w członach skrajnych. Spowodowane jest to tym, że '' sprzęgach'' łączących człony jest luz wykorzystany na łuki i zwrotnice (aby człony mogły swobodnie się przemieszczać). Druga rzecz, że EN57 ma człon napędowy w środku, co dodatkowo powoduje szarpnięcie przy rozruchu (ze względu na owy luz) i uderzenia na pierwszy człon patrząc w kierunku jazdy i szarpanie członu ostatniego (również w kierunku jazdy).
Ten sam efekt występuje między elektrowozem a pierwszym wagonem w składzie. Jesli skład jest słabo skręcony na sprzęgu zachodzi szarpnięcie przy zbyt szybkim schodzeniu do zera na nastawniku (lub użycie liniowego gdy na silnikach trakcyjnych jest jeszcze wysoki prąd rzędu 500-600A). Proponuję także przyjechać do krakowa i wsiąść do składu tramwaju E1 + doczepa ;). W wagonie napędowym słabiej czuć rozpędzanie składu (zamykanie poszczególnych kontaktów na nastawniku), ale dobre bujania występują jak się siądzie w doczepie zaraz na samym początku, tuż przy sprzęgu. Skręt kich murowany.
Trzecia rzecz, że EN57 posiada wał kułakowy i rozruch samoczynny. Dlatego przy przechodzeniu między pozycjami czuć szarpnięcia, bo to znaczy, że załączyły się kolejne pozycje jazdy (spowodowane wzrostem natężenia prądu na silnikach, które jest "skokowe" a nie płynne).
3) Spadek napięcia. Żaba jest izolowana.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2014, 21:42:30 wysłana przez ST44-003 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lutego 2014, 21:47:24 »
3) Spadek napięcia. Żaba jest izolowana.
Dużo zależy też od samej żaby. Są takie przez które przejedziesz pod prądem i Ci nawet kontrolka przetwornicy nie mrugnie, a są takie gdzie jedziesz bez poboru i zaraz za nią musisz robić odbloki…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lutego 2014, 21:49:51 »
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" [...]
Ja pozwolę się zapytać: co to znaczy tak zwana "żaba" w żargonie kolejowym? To jest jakiś uskok w torze czy coś podobnego?

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lutego 2014, 21:57:19 »
To jest chyba przejazd przez odcinek gdzie nie ma zasilania.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lutego 2014, 21:57:47 »
"Żaba" to takie potoczne określenie izolatora sekcyjnego na sieci trakcyjnej, który dzieli sieć na sekcje, odcinki...



Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Lutego 2014, 22:02:15 »
Dużo zależy też od samej żaby. Są takie przez które przejedziesz pod prądem i Ci nawet kontrolka przetwornicy nie mrugnie, a są takie gdzie jedziesz bez poboru i zaraz za nią musisz robić odbloki…

Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lutego 2014, 22:17:49 »
Nawet należy. Przejazd przez "żabę" jest widoczny na taśmie (szczególnie jeśli się jedzie z poborem prądu). Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.
Przejazd przez żabę (że tak zacytuję jeszcze @mechatronika) powoduje chwilowy zanik prądu na silnikach trakcyjnych, jednakowoż:
"Są takie przez które przejedziesz pod prądem i Ci nawet kontrolka przetwornicy nie mrugnie, a są takie gdzie jedziesz bez poboru i zaraz za nią musisz robić odbloki…"
Tutaj też zależy jaką lokomotywą jedziemy i jak wrażliwa jest na przejazdy przez żaby. Niedawno bywało tak, gdzie testując nowe ślizgacze na EP09 dochodziło przy przejazdach przez izolator do rozłączenia wyłącznika szybkiego. :)

Chodzi głównie o to, żeby prowadząc rozruch na ten przykład ciężkim pociągiem towarowym , nie doszło do szarpnięcia składem (co może spowodować jego rozerwanie). Podobnie wygląda to jak się tramwajem przejedzie na podobny izolator w mieście. W Krakowie są takie miejsca (popularny przystanek "Smolki") gdzie izolator wisi blisko przystanku. Czasem motorniczy nie "wycyrkluje" i rozpędzając tramwaj najedzie na izolator i niestety tramwajem w tym momencie nieludzko szarpie w wyniku tego, że w momencie najechania na niego, na silnikach był prąd potrzebny do ruszenia tramwaju.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2014, 10:57:43 wysłana przez ST44-003 »

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lutego 2014, 22:22:41 »
Nawet należy. Przejazd przez "żabę" jest widoczny na taśmie (szczególnie jeśli się jedzie z poborem prądu).

Czy przy jeździe lokiem wystarczy zjechać do zera bocznikiem, czy trzeba całym kołem?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lutego 2014, 22:25:41 »
Trzeba całym kołem.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Lutego 2014, 22:50:19 »
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?
Zależy to od samej jednostki, a nawet od jej rozruchu. W rozruchu oporowym jak i w asynchronicznym, zawsze będzie minimalne szarpniecie. Zależy to od tego jak bardzo są "skręcone" sprzęgi krótkie.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lutego 2014, 14:06:42 »
Nawet należy. Przejazd przez "żabę" jest widoczny na taśmie (szczególnie jeśli się jedzie z poborem prądu).

Przejazd przez izolator sekcyjny nie jest widoczny na taśmie. Rejestrowana jest tylko pozycja nastawnika jazdy. (czy jest na 0, czy nie).
A szarpanie kibla przy ruszaniu, to głównie to, że prąd na silnikach nie rośnie 'stopniowo' tylko od razu uzyskiwany jest cały przetok.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lutego 2014, 14:19:03 »
Szarpnięcia też zależą od danej jednostki, czy odstęp między buforami jest większy bądź mniejszy. To też zależy od szarpnięć. Jeżeli bufory nie mają luzu, to idzie ładnie ruszyć bez szarpnięć.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lutego 2014, 14:29:25 »
Z racji, że codziennie dojeżdżam to wręcz czuję jak jest. To prawda, niektóre kible na starym rozruchu potrafią ruszyć lekko, delikatnie, a niektóre ruszają jakby wózki chciałyby się wyrwać z pudła, jakby coś uderzyło w pociąg. Dużo też zależy, w którym wagonie się siedzi, czy w pchanym czy ciągniętym. Co do asynchronów w opolskim są bodajże dwa takie na pewno EN57-1602 i jeszcze jeden 16xx, i on jak rusza to nie wiadomo kiedy, tak delikatnie jak w masełko.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lutego 2014, 14:34:51 »
Z własnych doświadczeń wiem że najprędzej idzie głową w coś przywalić w kiblach SKM Trójmiasto...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lutego 2014, 14:45:47 »
Teoretycznie można lekko zahamować przed ruszeniem i wyluzować po załączeniu silnika, co powinno ograniczyć szarpnięcia kosztem większego zużycia energii...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Lutego 2014, 15:06:52 »

A szarpanie kibla przy ruszaniu, to głównie to, że prąd na silnikach nie rośnie 'stopniowo' tylko od razu uzyskiwany jest cały przetok.

Co to znaczy "uzyskiwany jest cały przetok"?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lutego 2014, 15:34:51 »
Pierwsza pozycja nastawnika jazdy to przetok i odpowiada jej pierwsza pozycja oporowa. Cały dlatego, że nie ma stopni pośrednich i uzyskiwany na niej prąd to od razu ok. 170 A (przy prądzie ciągłym ok. 100 A). To mniej więcej tak, jakby pierwsza pozycja w siódemce dawała 500 A.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lutego 2014, 18:53:45 »
Trzecia rzecz, że EN57 posiada wał kułakowy i rozruch samoczynny. Dlatego przy przechodzeniu między pozycjami czuć szarpnięcia, bo to znaczy, że załączyły się kolejne pozycje jazdy (spowodowane wzrostem natężenia prądu na silnikach, które jest "skokowe" a nie płynne).

To, że EN57 ma PSR nie ma nic do rzeczy, po prostu "zastępuje" to kręcenie wałem jak np w EU07. W związku z czym to stwierdzenie nie jest odpowiedzią na pytanie pytającego.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lutego 2014, 00:02:03 »
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka. Najgorzej jest na SPOT-ach, jak sprężarka będzie chodzić podczas przejazdu przez izolator. Przy bardziej upierdliwych żabach potrafi WS wywalić i zablokować.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Lutego 2014, 14:47:59 »
Cytuj
1. Dlaczego silniki trakcyjne tak bardzo wyją?

Raczej nie wyją silniki tylko przekładnie, zębatki o prostych zębach najczęściej wyją zużycie itd.

Cytuj
2. Dlaczego przy starcie EN57 czuć duże szarpnięcie?

Między innymi przez sposób zawieszenia silnika trakcyjnego tzw
 za nos i zębatce zamontowanej bezpośrednio (na sztywno) na osi.

Cytuj
3. Dziś podczas najeżdżania na tzw "żabę" gasło na chwilkę oświetlenie w całym pojeździe, czym to było spowodowane?

Chwilowy zanik napięcia, może zadziałał nadmiarowy przetwornicy.

Cytuj
. Nie pamiętam (a to dziwne w moim wypadku) które przepisy dokłądnie mówiły o przejeździe przez żabę bez poboru prądu. W każdym razie, odcinki dzielone na sekcje zabezpieczone "żabą" są sygnalizowane wskaźnikami We8a i We8b.

Nic dziwnego bo nie ma takich przepisów, jedne żaby są oznaczone wskaźnikami inne nie.

Cytuj
Gdzieś kiedyś czytałem, że zaleca się przejechać po "żabie" z nastawnikiem na pozycji "0".

Zaleca oczywiście ale nakazu nie ma. Nie wiem jak w jednostkach ale na siódemce niektórzy mówią, że jeśli mimo pozycji 0 działają na żabach przekaźniki ochronne to wtedy lepiej na 1- szej pozycji przejeżdząć żeby cały skok napięcia, zwłaszcza coś co nazwał bym nie wiem cy fachowo "impulsem auto indukcji", rozejdzie się po oporach rozruchowych włączonych do obwodu.

Cytuj
Teoretycznie, możemy "ciągnąć" po żabie jadąc na dwóch patykach, ale w praktyce różne kwiatki się spotyka.

Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.



« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2014, 14:58:42 wysłana przez borys_q »

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Lutego 2014, 15:40:20 »
Na nowym EXE (tj. 424) włączyłem sobie scenariusz L61 REGIO. Jadąc wjechałem (chyba) na żabę. Wyskoczył WS. Czy to jest ten sam przypadek?

Mam pytanie dodatkowe:
Jak działa brzęczyk ostrzegawczy w EN57? Gnębi mnie to pytanie od dłuższego czasu.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Lutego 2014, 17:00:25 »
Nie polecam zwłaszcza powoli, jeśli za żabą jest inne napięcie niż przed żabą to będziesz miał jasno jak w boże narodzenie.
Jeśli oba odcinki są zasilane z jednej podstacji to jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie na obu jest takie same.
Na nowym EXE (tj. 424) włączyłem sobie scenariusz L61 REGIO. Jadąc wjechałem (chyba) na żabę. Wyskoczył WS. Czy to jest ten sam przypadek?
Nie. Tam pantograf ucieka spod druta powodując chwilowy zanik napięcia.
Mam pytanie dodatkowe:
Jak działa brzęczyk ostrzegawczy w EN57? Gnębi mnie to pytanie od dłuższego czasu.
Najpewniej zwykła cewka wpadająca w rezonans przy podanym zasilaniu, podobnie jak buczek od CA/SHP.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Lutego 2014, 17:03:23 »
Cytuj
Jeśli oba odcinki są zasilane z jednej podstacji to jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie na obu jest takie same.

Masz racje ale duże nie znaczy 100 procentowe, raz się spotkałem z taką sytuacją.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Lutego 2014, 09:03:56 »
Na nowym EXE (tj. 424) włączyłem sobie scenariusz L61 REGIO. Jadąc wjechałem (chyba) na żabę. Wyskoczył WS.
Raczej myślę że była to źle ułożona sieć na łuku z przechyłką, bądź źle zrobione sekcjonowanie sieci. Jak trafisz zanik na szlaku to szybko wciśnij pauze (escape), wyjdź na dwór i obejrzyj okolicę - może jeszcze będziesz widział co go spowodowało. Proponowałbym robić spis takich miejsc (coś jak załącznik w tym poście), żeby można było to poprawić. Współrzędne widać jak wciśniesz F2 i odsuniesz się trochę od składu.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2014, 09:15:19 wysłana przez muri »

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:25:44 »
Witam.
Dzisiaj jechałem sobie spokojnie WKD. Wjeżdżam na Zachodnią i widzę, że stoi EN57-1902. WKD rusza, skład KM także. Druga jednostka to EN57-1666. Pomiędzy nimi widzę kabel. Co to jest za kabel? Nigdy nie widziałem czegoś takiego na EN57.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:29:05 »
Nie jestem pewien, ale pewnie służy do obsługi systemu wyświetlaczy, albo jakiegoś innego dodatkowego ustrojstwa dołożonego w trakcie napraw.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:29:53 »
SOD - Sygnalizacja Otwartych Drzwi. Jak powszechnie wiadomo, jazda z otwartymi drzwiami jest zabroniona, a ostatnio nawet przez UTK karana, toteż każde drzwi mają czujki stanu każdej z połówek (zamknięte/otwarte). Maszynista ma podgląd na każde drzwi w składzie pociągu (EZT1/2/3) i nie może ruszyć, jeżeli takie pozostają otwarte.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2014, 22:32:43 wysłana przez AtapiCl »

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:38:44 »
OK. Dziękuję.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Kwietnia 2014, 22:47:41 »
Maszynista ma podgląd na każde drzwi w składzie pociągu (EZT1/2/3) i nie może ruszyć, jeżeli takie pozostają otwarte.
Warto dodać, że jest to kwestia tylko wzrokowego stwierdzenia, nie ma uzależnienia w sterowaniu.