Autor Wątek:  Pytanie odnośnie wersji nocnych  (Przeczytany 2764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Pytanie odnośnie wersji nocnych
« dnia: 14 Lutego 2014, 11:20:14 »
W jaki sposób wyodrębnić wszystkie okna danego pojazdu do osobnego pliku? Mam zamiar wykonać wersję nocną EN57, z tego co zaobserwowałem na przykładzie wagonu bdhpumn-noc, plik oświetlenia okien znajduję się luzem w innym pliku. Tylko teraz jakiego narzędzia użyć, ażeby przenieść okna przedziałów pasażerskich kibla z układu mapowania do osobnego pliku? Czy trzeba tę zabawę wykonać ręcznie? Czy ktoś ma na to prostszy sposób?

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Pytanie odnośnie wersji nocnych
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2014, 14:20:06 »
W jaki sposób wyodrębnić wszystkie okna danego pojazdu do osobnego pliku? (...)
Poprzez ich zaznaczenie i  skopiowanie, zaznaczenie i wycięcie (oczywiście na aktywnej warstwie).

Tylko teraz jakiego narzędzia użyć, ażeby przenieść okna przedziałów pasażerskich kibla z układu mapowania do osobnego pliku?
Na przykład: zaznaczanie prostokątne, szybkie zaznaczanie (tzw. różdżka), ctrl+c, ctrl+v (na nowej warstwie). Dla bardziej zaawansowanych także: pióro, pióro dowolne.

Czy trzeba tę zabawę wykonać ręcznie?
W przypadku wyodrębniania pojedynczych elementów z tekstury, w tym przypadku okien, prace trzeba wykonywać ręcznie. Program tego za nas nie zrobi - niestety.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie odnośnie wersji nocnych
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lutego 2014, 13:53:58 »
Ja to robiłem w taki sposób: skopiowanie całej tekstury, zaznaczanie i wyrzucanie wszystkiego poza oknami.
Będziesz musiał też przerobić model, najprościej jest skopiować całe pudło (+drzwi w przypadku jednostki) i ustawić SelfIllum=true, ale to niepotrzebnie obciąża kartę graficzną. Poproś kogoś z 3ds maxem o wycięcie tych powierzchni pudła, które zawierają szyby.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pytanie odnośnie wersji nocnych
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lutego 2014, 14:21:53 »
Będziesz musiał też przerobić model, najprościej jest skopiować całe pudło (+drzwi w przypadku jednostki) i ustawić SelfIllum=true.

Czy to jest zabieg konieczny? Nie obędzie się bez tego?

Edit: Hmm, no w sumie, sam sobie odpowiedziałem na to pytanie, w inny sposób nie uzyskamy podświetlenia.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2014, 14:25:04 wysłana przez PanMechanik »