Autor Wątek:  Błąd „mesh error”  (Przeczytany 4893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Błąd „mesh error”
« dnia: 12 Lutego 2014, 11:42:35 »
Hej,
 przy pewnych obiektach mam problem z uruchomieniem symulatora. Ciekawe jest to, że obiekt bez nałożonych tekstur się wczytuje, a z teksturami wywala taki błąd. Ktoś wie jaka jest przyczyna i jak to naprawić?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lutego 2014, 15:02:04 »
Z komunikatu wynika, że masz liczbę wierzchołków niepodzielną przez 3.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego 2014, 15:27:34 »
A nie że liczba wierzchołków jest równa 0 ?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2014, 15:31:34 »
No tak też mi @youBy podpowiedział. Ale nie bardzo wiem jak to naprawić. Według .t3d to każdy submodel ma liczbę wierzchołków podzielną przez 3. ;) Tak jak pisałem – przed nałożeniem tekstury było okej, model się ładował. Po – objawy jak wyżej.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4483
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lutego 2014, 15:32:35 »
A nie że liczba wierzchołków jest równa 0 ?
Nie, to jest dzielenie modulo.
No tak też mi @youBy podpowiedział. Ale nie bardzo wiem jak to naprawić.
Musiał Ci pozostać 1 lub 2 wierzchołki. Tak łatwo ich nie zlokalizujesz.

O proszę, a jednak to nie jest takie trudne:
t=43.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 15:43:18 wysłana przez Benek »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2014, 15:44:26 »
No jak... (iNumVerticles=0)%3 != 0 % to jest modulo, ale ten kawałek (iNumVerticles=0) chyba oznacza, że jest 0 wierzchołków ?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lutego 2014, 16:01:24 »
Panowie, podkreślam, że przy exporcie modelu do .t3d bez tekstur wszystko jest w porządku. Błąd się wyświetla w przypadku, gdy model ma nałożone tekstury.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lutego 2014, 16:05:25 »
Ja bym obstawiał jakiś błąd lub anomalię w skryptach. Sprawdź czy masz wszystkie parametry, czy gdzieś jest przecinkek itp.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lutego 2014, 16:07:42 »
Ja by m stawiał, że jest błędny nagłówek któregoś submodelu. Może jakieś spacje w nazwach tekstur?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lutego 2014, 16:10:45 »
Submodele nazywają się „3D_object1”…„3D_object28”. Każdy ma inną teksturę.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 16:13:19 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 336
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lutego 2014, 16:11:52 »
Ale chodzi o to, czy masz wszystko w t3d, "parent", "type", "name", "ambient" ...
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 16:14:15 wysłana przez eu07-001 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Lutego 2014, 16:15:58 »
Tak, pod tym względem jest ok. Eksportowałem obiekt parę razy, poza nim jeszcze parę innych i tylko on sprawia problem.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4483
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Lutego 2014, 16:58:27 »
Możesz przesłać tutaj ten model wraz z teksturą?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błąd „mesh error”
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Lutego 2014, 19:39:31 »
Cóż za kretyn ze mnie. Nie doczytałem tego
Może jakieś spacje w nazwach tekstur?
Rzeczywiście były spacje. Dzięki!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.