Autor Wątek:  Textury samochodów europejskich  (Przeczytany 15916 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Textury samochodów europejskich
« dnia: 11 Lutego 2014, 22:46:23 »
Witam, jestem w trakcie robienia Fiata 125, potrzebuję tekstury całego auta, a także oryginalnych felg do tego modelu. Następny model jaki wykonam to woldzwagen Volkswagen Vento (policyjny oraz zwykły). Z góry wielkie dzięki.

Nazwy własne piszemy wielką literą (a przymiotniki - jak policyjny - małą). A żeby nie wygooglać jak się pisze Volkswagen…
Quark-t


Proszę o wybaczenie, późna godzina, zmęczenie. A nad trasą siedzę od rana do tej godziny, dzień w dzień.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 00:06:48 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego 2014, 23:16:12 »
Tak mi dzisiaj przyszło do głowy, że modelom samochodów (a przynajmniej modelowi autosana - bo to on był sprawcą zamieszania) brakuje świateł - w sensie chyba FreeSpotLight'ów, czy jak to tam jest zrobione że semafory itp. widać z daleka...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lutego 2014, 23:20:13 »
Im wszystkiego brakuje, nie mówiąc już nic o ośmiokątnych kołach i koszmarnych dźwiękach silnika. Moim zdaniem było by to szybciej z jakiejś gry skroić, np. jest polski model Żuka, przynajmniej do Racera i Midtown Madness 2.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lutego 2014, 23:25:31 »
Oj no wiadomo że szału nie robią - ale w końcu siedząc w loku można jeszcze nie widzieć że koła są kanciata (tym bardziej jak się kręcą). Ale jak siedzę w nocy i czekam na odjazd, a koło dworca przemyka cichociemny szpieg-bus to już się chce śmiać :)

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lutego 2014, 00:04:16 »
Jest to moje pierwsze auto, jutro powinienem już je dokończyć. Proszę o texturki, jeśli ktoś posiada.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2014, 09:21:56 »
Jeśli zrobisz Malucha, to Ci dostarczę zdjęcia każdego elemetnu, łącznie z komorą silnika, o dźwiękach nie wspominając (^^,)
Co do 125P, który konkretnie model potrzebujesz mieć na zdjęcia na tekstury? W Krakowie jest ich trochę, to poszperam i się zrobi coś.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lutego 2014, 10:31:53 »
Z 125 to, PF 125p (1975-1983), maluszka zrobię następnego. Tyle, że nie wiem jak to symulator zniesie, gdyż te moje auta mają dużo siatki nałożonej. No chyba, że ma być to tandeta totalna, to mogę zrobić kwadraciaki.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lutego 2014, 10:50:22 »
1500 trójkątów na taki model, to w sam raz. Ani nie jest strasznie kwadratowy, ani nie zżera dużo zasobów.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lutego 2014, 10:56:16 »
A właśnie, czy jest w maxie możliwość sprawdzenia ilości trójkątów? Koła i felgi już kończę, screeny dam za jakiś czas.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lutego 2014, 11:02:59 »

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lutego 2014, 19:44:04 »
No to pierwszy model zrobiony, jest to moje pierwsze auto, jak wcześniej wspomniałem, ale myślę, że trochę lepiej będzie w maszynie się reprezentowało, niż obecne. Czekam na tekstury, jeśli ktoś posiada.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Lutego 2014, 19:50:39 »
A właśnie, czy jest w maxie możliwość sprawdzenia ilości trójkątów?

Wciskasz klawisz 7 (ale nie na numerycznej). W lewym górnym rogu okna pojawia się ilość trójkątów.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Lutego 2014, 20:02:31 »
Bandziory to już rzadkość na naszych drogach, więc nie dostaniesz zdjęć w przeciągu 1 - 2 dni.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Lutego 2014, 20:34:11 »
@szogun, wiem, że to zabrzmi trochę jak pójście na łatwiznę, ale pozostaje jeszcze jedno wyjście-dogadać się z forumowiczem @Anarchy97 z forum Throwback.pl w celu pozyskania już gotowych modeli np Fiata 125p/126p czy poczciwego Poldka. Oczywiście to jest tylko moja propozycja. Link: http://throwback.pl/samochody-f56.html
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 20:35:19 wysłana przez RoboBatman »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Lutego 2014, 20:36:05 »
Bez przegięcia, słabo te modele wypadają.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Lutego 2014, 20:45:54 »
Panowie model mamy, a zdjęć nie mamy, ja jutro pójdę na miasto i poszukam, wiem gdzie jeden się znajduję, rajdowy. Poprosiłbym na bocznicę,  bo wiadomo jak to jest z samochodami  wiecznie w miejscu nie stoją, więc na 100% nie jestem pewny czy on będzie akurat jak tam pójdę robić foty.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 21:21:47 wysłana przez Pierog_SU42 »

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Lutego 2014, 20:49:14 »
Jest może jakiś sposób, aby umieścić model w symulatorze, tak aby malowanie w V-ray wyświetlało się poprawnie? Czy musi być to jednak textura nałożona z np. BMP?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Lutego 2014, 20:52:45 »
Musi być tekstura.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Lutego 2014, 21:01:38 »
Lipa:(, z nałożeniem tekstury, będę miał problem na samochód. Chyba, że ktoś z Was mi pomoże. Więc będzie posiadał od razu mój model.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Lutego 2014, 21:15:03 »
A co w tym trudnego? W końcu wieżę wodną ładnie oteksturowałeś: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25187.msg369002.html#msg369002. Poza tym na forum jest pełno poradników. Twoja wiarygodność spada.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Lutego 2014, 21:22:45 »
Czy moja wiarygodność spada, to już nie moja sprawa, ważne że ja wiem co zrobiłem i że sam. A jeśli chodzi o auto, to nakładając tekstury, w ogóle się nie pojawiają. Samochód zrobiony z Symetrii, oraz TS. Więc trudniej nałożyć teksturę. :/

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lutego 2014, 21:42:16 »
A jeśli chodzi o auto, to nakładając tekstury, w ogóle się nie pojawiają.
To zrób tak, jak robiłeś z wieżą, skoro wszystko robiłeś sam. Obstawiam, że nie zaznaczyłeś ikony z kulką na tym oknie: http://eu07.pl/imageshack.us/img468/tern12345ig0.jpg.

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Lutego 2014, 22:04:03 »
Chyba coś się rozklekotało, z budynkami jest wszystko ok, a z autem problem. A jeszcze jedno, nastawnie zrobiłem tak, że każda część jest osobno teksturowana. Pliki .DDS, dodawałem osobno, a następnie wszystkie obiekty złączyłem ze sobą.

Edycja:
Po kilku próbach, udało się, nie wygląda to rewelacyjnie, a wręcz tragicznie, ale jeszcze kilkadziesiąt prób i błędów i miejmy nadzieje, że będzie lepiej. Zaraz dam screena.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2014, 22:21:05 wysłana przez Kozisoft1 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Lutego 2014, 22:54:14 »
Bez przegięcia, słabo te modele wypadają.
http://throwback.pl/fiat-125p-t1149.html?sid=b9ac81673b70ce7f166cbc40c1475029 ten nawet podobny do 125p. Także chyba jednak nie wszystkie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Lutego 2014, 23:07:14 »
A oto efekty, jutro postaram się nałożyć to w miarę estetycznie. Teraz to wygląda jak złomik, może i takiego puszczę do maszyny hehe.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Lutego 2014, 08:54:50 »
Popracuj jeszcze troszkę nad kształtem, bo porównując Twój model z tym do którego linka podałem wyżej widać różnice.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Lutego 2014, 09:05:53 »
Cały czas się uczę :), ale modele, które robię to na własny użytek do mojej trasy, a jeśli ktoś będzie chciał korzystać z moich dodatków, to nie ma problemu. Wiadomo, że aby zrobić ładny model auta, należy użyć bardzo wiele trójkątów. A to jest symulator kolei, więc nie ma co się skupiać na grafice otoczenia. Zastanawia mnie jeden fakt z TRS2004, graficy zrobili bardzo ładną roślinność, scenerie wyglądają realistycznie. Czy jest możliwość tak udoskonalić maszynę, czy też tego nie pociągnie i będą problemy z funkcjonowaniem?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Lutego 2014, 09:12:19 »
Każdy z nas się uczy przez całe życie. Być może to tylko mylne wrażenie i gdy już go całego zmapujesz zniknie. Pożyjemy, zobaczymy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Lutego 2014, 09:44:11 »
Zastanawia mnie jeden fakt z TRS2004, graficy zrobili bardzo ładną roślinność, scenerie wyglądają realistycznie.
W MaSzynie też scenerie mogą wyglądać tak jak w TRS, problem tylko w tym, że trudniej taką trasę zrobić. Po kilkunastu miesiącach prac nad moją scenerią MOP, doszedłem do wniosku, że aby zrobić sensowną trasę, to należy zaangażować kilka osób i podzielić zadania. Wtedy to ma sens. Niestety, prawie nikt nie chce się podjąć tego zadania, a dużo osób zasłania się tym, że nie umie modelować (a marnuje połowę życia na Facebooku - taka ciekawostka).

Offline Kozisoft1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Textury samochodów europejskich
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Lutego 2014, 09:57:16 »
Szkoda, że realistki maszyny nie można przenieść do TRS'a, jakoś to połączyć. TRS zapewne ma większą popularność, ze względu graficznych, czasy są jakie są i ludzie starą grafikę zostawili z tyłu. Każdy chce aby miało to ręce i nogi, a bez dobrej grafiki to też nie frajda. No nic nie będę narzekać i dalej biorę się za pracę modelowania i tworzenia.