Autor Wątek:  Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu  (Przeczytany 31767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« dnia: 03 Lutego 2014, 22:23:33 »
W ramach pewnego eksperymentu ze sceneriami i składami proponuję pewien test. Chodzi o przejechanie scenerii Drawinowo_ep07 zgodnie z zamieszczonym w załączniku rozkładem jazdy. Pociąg ten (wpis załączony poniżej) jest prowadzony przez EP09, składa się z 11 wagonów Y i jest wytrasowany na prędkość 150 km/h. Ze względu na brak sygnału odjazdu od kierownika scenerii należy ruszać zgodnie z godziną odjazdu podaną w rozkładzie. Po przejeździe prosiłbym o dwie rzeczy:
1) krótką słowną ocenę, czy możliwe jest przyjechanie o czasie,
2) przesłanie pliku .dat (konieczne jest włączone logowanie fizyki), który posłuży mi do analizy rozkładu i stylu jazdy.

W załączniku jest dostępny uaktualniony rozkład jazdy (ważny od 6.02.14).

Kod: (Wpis składu. Wystarczy skopiować do schowka, następnie kliknąć prawym na skład w Rainsted i wybrać „Zamień na skład w schowku”.) [Zaznacz]
trainset none none 0 0
node -1 0 EP09-035 dynamic PKP\EP09_V1 104E-035 104E_3 0 headdriver 35.BR 0 enddynamic
node -1 0 a52132 dynamic PKP\1XXA_V1 A9OU_003-4 1XXA 0 nobody 35 15 Passengers enddynamic
node -1 0 a20534 dynamic PKP\1XXA_V1 A9OU_003-4 1XXA 0 nobody 35 20 Passengers enddynamic
node -1 0 a3872 dynamic PKP\1XXA_V1 WRBD_GW_1 1XXA 0 nobody 35 5 Passengers enddynamic
node -1 0 a39282 dynamic PKP\1XXA_V1 B10NOUZ078-2 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a9527 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a3842 dynamic PKP\BDHINU_V1 BDHINU_160-2 BDHINU 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a48568 dynamic PKP\1XXA_V1 B10NOUZ078-2 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a4954 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a6362 dynamic PKP\1XXA_V1 BDU_160_TLK 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a52595 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a4976 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_20-70_667-3 111A 0 nobody 0 40 Passengers enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2014, 00:15:10 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lutego 2014, 03:08:47 »
Przyjechałem zgodnie z rozkładem, na wcześniejszych stacjach miałem około 1 minuty zapasu, na ostatniej stacji zmieściłem się na styk z rozkładem. 
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2014, 00:49:13 wysłana przez pinokio »
Miejsce pracy: FH14 500

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lutego 2014, 04:48:16 »
Do stacji docelowej dojechałem o planie ale np w Drawinowie byłem ~3 min przed planem… Nie robiłem ciężkich rozruchów, jazda raczej spokojna. Trasą tą jechałem ostatni raz jakiś rok temu także jazda była dość asekuracyjna, a mimo to przyjechałem w planie. @pinokio, kontrolnego ze 130km/h nie robiłeś?
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2014, 14:29:57 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lutego 2014, 09:59:13 »
Pinokio: prosiłbym o nieprzetworzony plik dat.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lutego 2014, 15:38:26 »
Również zmieściłem się w rozkładzie a nawet byłem na paru stacjach przed czasem tj. Grabówek 2min przed czasem, Drawinowo 2min przed czasem, Grodzisko Zach 1min przed czasem.
Link do pliku *dat: http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-ep09-035.rar

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lutego 2014, 19:21:32 »
http://eu07.pl/userfiles/20920/priv-ep09-035.7z <- nie przetworzony plik "dat".
1. Włodowice Zach odj. plan. 10:32, rzeczywisty 10:34 + hamowanie kontrolne z 80 do 60.
2. Włodowice  przyj planowy: 10:40 odj 10:42, rzeczywisty: przyj. 10:42 odj. 10:43
3. Grabówek Lachy p. odg. 10:50 (+1 min) (pomiędzy Włodowicami, a Grabówkiem Lachy odg. hk II do 100km/h (wyluzował coś około 95km/h)
4. Grabówek przyjazd planowy: 10:57, odjazd 10:58. Przyjazd i odjazd zgodnie z rozkładem (nadrobiona druga minuta opóźnienia)
5. Grabówek wieś po. przyjazd planowy: 11:03, odjazd 11:04. Przyjazd rzeczywisty: 11:04, odjazd: 11:05
6. Drawinowo przyjazd planowy: 11:18 odjazd 11:19. Przyjazd rzeczywisty: 11:17. Odjazd z planem: 11:19
7. Grodzisk Zach. Przyjazd planowy: 11:34. Przyjazd rzeczywisty: 11:33

HK II z powodu opóźnienia odjazdu o dwie minuty (próba szczegółowa hamulca w stacji początkowej) zrobione dopiero za Włodowicami.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lutego 2014, 20:03:31 »
Wywaliło mnie z programu chwilę przed Drawinowem stąd nie jest cała trasa.
Również na wszystkich przystankach meldowałem się przed czasem.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lutego 2014, 20:08:39 »
Jazda bez opóźnienia, na każdej stacji ok 1.5 minuty przed przyjazdem planowym. Jazda spokojna bez pośpiechu.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lutego 2014, 00:58:54 »
@pinokio, kontrolnego ze 130km/h nie robiłeś?
Nie zrobiłem ponieważ nie wiedziałem, że trzeba jeszcze ze 130 km/h wykonać kontrolne, dzięki za zwrócenie uwagi na ten błąd.
Miejsce pracy: FH14 500

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lutego 2014, 01:15:10 »
Dla jasności przytoczę tutaj stosowny zapis obowiązującej instrukcji.
Cytat: Bw-56 (Mw-56) §36
2. Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a) po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b) po każdej próbie hamulców,
c) po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miaręmożności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe, obniżając ciśnienie w przewodzie głównym o 0,1 MPa (do ok. 0,4MPa) i zmniejszając prędkość o co najmniej 20km/h.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90÷100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.

  Dodano: 05 Lutego 2014, 15:22:40
Dziękuję za pomoc i dotychczasowe przejazdy. Aktualnie jest konstruowany nowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywać od jutra. Wszystkich chętnych proszę o wstrzymanie się z przejazdami do tego czasu.

  Dodano: 06 Lutego 2014, 00:18:32
Nowy rozkład dostępny w pierwszym poście. Przy konstrukcji pojawia się pewien problem – przyjazd na stacje pośrednie musi być o pełnych godzinach, stąd albo można nadmiernie powiększać rezerwę, albo ją zmniejszać. Przy 5 postojach handlowych na odcinku 80 km jest to bardzo odczuwalne.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2014, 00:18:32 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Lutego 2014, 00:32:23 »
A to czemu? Jakiś problem z liczeniem?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lutego 2014, 00:45:31 »
Nie, problem ze sztywnymi zasadami. Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut. Jeśli surowy, skrócony czas jazdy mówi mi, że przyjazd odbędzie się np. o 13:47,1, to po zaokrągleniu do pełnych minut będzie 13:48. W ten sposób mamy wprowadzone ok. 0,9 minuty rezerwy, co dla krótkiego odcinka jest niepotrzebnym wydłużeniem czasu jazdy. Podobnie z przyjazdem na 13:47,8. Jeśli to jest po 5 km jazdy, to można zostawić. Po 20 km jazdy przydałoby się jednak trochę rezerwy i trzeba dorzucić kolejną minutę.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Lutego 2014, 18:16:18 »
Jazda bez większego pośpiechu, chociaż rozkład jest napięty i trzeba pilnować prędkości żeby zdążyć na czas . Na każdej stacji punktualnie, pomimo mojej nierównej jazdy.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Konrad_74

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Lutego 2014, 23:26:30 »
Witajcie. Nie miałem problemów z utrzymaniem się w rozkładzie. Największe nadśpieszenie   zauważyłem przy mijaniu przystanku Grabówek Lachy, jakieś 2 min. W pozostałych przypadkach
przybywałem ok 30-15 sek przed czasem. Rozruch prowadziłem pomiędzy 600 a 650 A, ale nie wiem jaka powinna być to wartość na ep09 w rzeczywistości przy założeniu, że szyna jest sucha. Używam też poprawionej charakterystyki "dziewiątek". Przywróciłem w RList brakującą 29tą pozycje nastawnika,
podobnie w linijce Ctrl poprawiłem wartość MCPN=30 na MCPN=31. Zgłaszałem ten problem jakiś czas temu w wątku tyczącym się aktualnej paczki, lecz pozostał on bez odzewu. O ile mi wiadomo w ramach modernizacji nie zmieniano na tych lokomotywach ilości pozycji w nastawniku.
Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2014, 23:32:44 wysłana przez Konrad_74 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Lutego 2014, 23:50:25 »
Znalazłem chwilę na przejrzenie przejazdów robionych wg poprzedniego rozkładu. Wszystkie nałożone przejazdy w postaci wykresu prędkości od odległości są dostępne pod adresem: http://eu07.pl/userfiles/1007/priv-71100_stary_rozklad.png. Jutro przedstawię jeszcze przebiegi czasowe prędkości, ciśnienia w przewodzie głównym, prądu i temperatury silników trakcyjnych wraz z krótkim komentarzem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Online szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Lutego 2014, 17:22:42 »
Rozruchy pod kreskę (700 - 800A), Włodowice i Grabówek 1-2 minuty przed planem, w Drawinowie między 3 a 4, w Grodzisku Zachodnim idealnie 11.34 w peronach. Można by było trochę więcej nadgonić, ale lipnie się hamuje przy małym FPSie... :D

Dobra, przejazd się nie liczy. Porównałem taśmy i coś mi nie pasowało, przeleciałem Grabówek Wieś. Wniosek - nie jeździć pod wpływem zmęczenia.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2014, 17:28:33 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Lutego 2014, 17:29:26 »
(...) i temperatury silników trakcyjnych (...).
Wow. Nie wiedziałem, że w MaSzynie można zobaczyć temperatury silników trakcyjnych. Aż sam jestem ciekaw, jakie by mi powyskakiwały temperatury zwłaszcza, jak lubię czasami "pokatować" lokomotywę z dużą masą ładunku (np. ET41/ET42+5000 ton lub ET22 +3200 t).
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2014, 17:44:32 wysłana przez RoboBatman »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Lutego 2014, 17:41:44 »
Tempetratura silników trakcyjnych i zużycie energii jest obliczane przeze mnie na podstawie taśmy. Obecnie symulator nie oblicza tych parametrów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Lutego 2014, 19:06:08 »
Cytuj
Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut.

Instrukcja Ir-21, mówi o stacjach początkowych, węzłowych i końcowych. Stacje węzłową definiuje Ir-1.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf


Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2014, 19:53:42 wysłana przez borys_q »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Lutego 2014, 19:33:58 »
Faktycznie, źle przeczytałem. W międzyczasie doszły mnie słuchy, że na niektórych stacjach nie węzłowych (np. Żmigród) i przystankach (np. Wrocław Mikołajów) zdarzają się połówki minut. Nie ukrywam, że pozwala to lepsze dopasowanie rozkładu, chociaż w wypadku tej scenerii mogą one być zastosowane jedynie dla przystanku Grabówek Wieś i stacji Drawinowo.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Lutego 2014, 20:03:21 »
Mam jeszcze pytanko innej natury: co cie tchnęło żeby zrobić postój w Grabówku Wieś? Taki skład na przystanku osobowym? Szczerze mnie to troszkę zdziwiło.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2014, 20:04:54 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Lutego 2014, 20:15:45 »
Rozkład można wyrobić także Ósemką. Wprawdzie nie ma luzu, ale jak najbardziej się to udaje - i to przy rozruchach do nie więcej niż 600 A. Vmax=140 km/h.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Lutego 2014, 20:23:41 »
Mam jeszcze pytanko innej natury: co cie tchnęło żeby zrobić postój w Grabówku Wieś? Taki skład na przystanku osobowym? Szczerze mnie to troszkę zdziwiło.
Analogia do Słupcy i hamowania z prędkości rozkładowej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Lutego 2014, 21:35:42 »
Do Grabówka według rozkładu. W Grabówku byłem 2 minuty po czasie. Później troszkę nadrobiłem tak że w Drawinowie byłem o czasie. Przyjazd do Grodziska Zach. 2 minuty po czasie. Przejechane według wersji rozkładu z 03.02.2014.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Lutego 2014, 23:44:17 »
Wrzucam obiecane przebiegi czasowe. Linie pionowe oznaczają kolejne pozycje w rozkładzie jazdy.
Goofy212: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były niezbyt intensywne, co skutkuje rekordowo niskim zużyciem energii (938 kWh). Kilka razy po luzowaniu zawór został na pozycji napełniania uderzeniowego. Jak widać, nie było z tego powodu problemów (bo i nie powinno), ale należy takich sytuacji unikać.
Ic_kolobrzeg: Brakuje hamowania kontrolnego od 60 km/h. Rozruchy były trochę bardziej intensywne, więc zużycie energii (mimo niepełnej trasy) wynosi ponad 1000 kWh. Bardzo intensywne hamowania, dwóch przypadkach bardzo silne szarpnięcia (opóźnienie przy stawaniu powyżej 2 m/s2).
Klimczok: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były dosyć intensywne, między 600 a 700 A i duże zużycie energii. Przyjazd do Włodowic jakieś pół minuty po planie. Hamowania (poza stawaniem w Grabówku) niskie i przeciętne, za to bardzo niestabilne – widać dużo ruchów zaworem maszynisty.
Libertyn: Rozruchy intensywne, około 700 A, co pozwoliło wykonać hamowanie ze 120 do 110 km/h na mostku zaraz za Włodowicami Zachodnimi. Największe zużycie energii (1263 kWh). Hamowania pewne poprzez upuszczenie 1 atmosfery, natomiast stawanie delikatne (0,41 m/s2).
Pinokio: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były instensywne, co przekłada się na bardzo wysokie zużycie energii. Hamowanie przeciętne z odczuwalnymi szarpnięciami przy stawaniu.
Tomaszek_Łódź: Hamowanie kontrolne wykonane dopiero po przejechaniu blisko 1,5 km. Rozruchy różne z przewagą lekkich, natomiast zużycie energi jednak wysokie. Hamowania lekkie lub intensywne z dużymi szarpnięciami podczas stawania. Odjazd ze stacji początkowej z opóźnieniem 1 minuty, odjazd z Drawinowa 1 minutę przed czasem.
Up5358: Pierwsze hamowanie kontrolne wykonane ze zbyt dużej szybkości (80), drugie wykonane dopiero na drugim odcinku i to z prędkości 150 km/h (również za duża). Zużycie energii okazało się dosyć wysokie mimo stosowania lekkiego rozruchu w okoliach 500 A. Hamowania umiarkowane i przeciętne, za to przy stawaniu występowały silne szarpnięcia (najwyższe opóźnienie to 2,44 m/s2).
YouBy: Najcięższy rozruch (ok. 750 A) i bardzo wysokie zużycie energii. Hamowania słabe lub przeciętne, zaś opóźnienie w chwili stawanie poniżej przeciętnej. Widać też drobne problemy podczas hamowania w Grodzisku Zachodnim. Ten przejazd posłużył do wyznaczenia skróconych czasów jazdy w poprawionym rozkładzie.

Sam rozkład (kopia dostępna pod adresem http://eu07.pl/userfiles/1007/priv-RJ_SKRJ_2715_71100_20131211.pdf) zakładał zbyt krótki czas przejazdu od Włodowic do podg. Grabówek Lachy oraz od Drawinowa do podg. Mizerów i właściwie w czasie każdego przejazdu pociąg przejeżdżał przez te posterunki nieco spóźniony.

EDIT: Przepraszam za zmienioną kolejność, ale była wpisana zała wartość szarpnięcia u Libertyna.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2014, 00:14:58 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Lutego 2014, 09:35:56 »
Klimczok: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były dosyć intensywne, między 600 a 700 A i duże zużycie energii. Przyjazd do Włodowic jakieś pół minuty po planie. Hamowania (poza stawaniem w Grabówku) niskie i przeciętne, za to bardzo niestabilne – widać dużo ruchów zaworem maszynisty.
A czy to źle, że jest dużo ruchów zaworem maszynisty?

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Lutego 2014, 10:34:35 »
Ic_kolobrzeg:. Bardzo intensywne hamowania, dwóch przypadkach bardzo silne szarpnięcia (opóźnienie przy stawaniu powyżej 2 m/s2).

Zawsze przy dużej prędkości hamuję wciskając na numerycznej klawisz "5", tak aby nie zaczynać hamowania za wcześnie i spokojnie dojechać do końca krawędzi peronowej.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Lutego 2014, 10:54:11 »
Tak BTW to tam nie musimy robić HK ze 130. Przed "czternastką" na moście jest zwolnienie do 110. Ruszając z Włodowic po HK z 60 rozpędzamy się do 120 i hamujemy przed sierżantem do 110. Jak już ktoś wyżej zacytował instrukcję:
Cytuj
Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Lutego 2014, 12:59:53 »
Jeden warunek: koniecznie trzeba wykonać to hamowanie. Przy tym składzie trzeba utrzymwać prąd rozruchu około 700 A. Jeśli rozruch będzie mniej intensywny, nie osiągnie się 120 km/h przed mostem, nie będzie hamowania do 110 i trzeba wykonywać drugie kontrolne.

Zawsze przy dużej prędkości hamuję wciskając na numerycznej klawisz "5", tak aby nie zaczynać hamowania za wcześnie i spokojnie dojechać do końca krawędzi peronowej.
Tu nie chodzi o używanie hamowania pełnego. Trochę za późno zacząłeś luzować skład przed stanięciem i stąd we Włodowicach i Drawinowie w chwili stawania opóźnienie było znaczne. Pasażerowie byliby zdecydowanie nie zadowoleni ;-)

A czy to źle, że jest dużo ruchów zaworem maszynisty?
Przy tak długim składzie (11 wagonów) i luzowaniu jazdą może dojść do wyczerpania hamulców w ostatnich wagonach (obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym), przez co mogą przestaną reagować na pierwszy stopień hamowania.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Drawinowo ep07/ep09 – czasy przejazdu
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Lutego 2014, 13:17:13 »
Panowie, czyli teraz jedziemy na rozkładzie z 06.02?