Autor Wątek:  Kwestia tekstur zimowych taboru  (Przeczytany 12774 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Kwestia tekstur zimowych taboru
« dnia: 26 Stycznia 2014, 20:08:19 »
Skład na który od jakiegoś czasu polowałem, czyli zwykły dolnośląski kibel, tutaj konkretnie EN71-030. Zdjęcia były robione w niezbyt sprzyjających warunkach (dosyć intensywne opady śniegu), nie wiem czy się nadają. Sesję jeszcze powtórzę, jak nie z 030 to z innym.

Powtórzę @Hanysa ale trudno: przy opadach śniegu/deszczu nie ma sensu robić zdjęć taboru pod kątem tekstur. Pomimo, że ostre to przez śnieg i tak są słabej jakości. Podesłałeś wcześniej zdjęcia EN71-008: staraj się przy podobnym (lub lepszym) natężeniu światła (ale bez słońca, bo będą cienie, refleksy świetlne), oraz są zrobione bez opadów. Takie zdjęcia się nadają. Najlepszy przykład, w jakich warunkach warto robić zdjęcia dał na tej stronie lub wcześniej @Ctl ze swoją paczką zdjęć EZT w barwach Wielkopolski. Spróbować robić w podobnych warunkach. Jeśli pada, jest zmierzch lub tuż po to lepiej sobie podarować zdjęcia na tekstury (w przypadku zmierzchu dochodzą jeszcze nie chciane szumy. Pół biedy jeśli są bardzo małe).

Wydzieliłem.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 21:11:03 wysłana przez Rozi »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:10:55 »
A nie można by z tego zrobić tekstury zimowej?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:18:36 »
Tekstury zimowe to można zrobić drzew, podsypki, by wstawić np na zimową wersję scenerii. Tabor musi być uniwersalny by go ustawić zarówno na scenerii z śniegiem, jak i bez -> wówczas dziwnie by się prezentowała jednostka w śniegu. Sam obecnie doświadczam jaki ogrom pracy jest by tekstura dla EZT składającego się z -3, -4 członów była bardzo dobrej jakości. Dlatego przynajmniej z mojej strony nie powstanie EN71-030 dla MaSzyny. Za dużo roboty z usuwaniem śniegu.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 20:20:30 wysłana przez up5358 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:30:28 »
przy opadach śniegu/deszczu nie ma sensu robić zdjęć taboru pod kątem tekstur.
Złe osoby cytujesz. :P Ja wiele razy robiłem tak zdjęcia i w wypadku jakiegoś ciekawego obiektu warto pobawić się w gumowanie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:31:22 »
Nie. Właśnie rzecz w tym, że takich tekstur brakuje. Zabawnie wygląda sceneria zimowa bez zaśnieżonego taboru.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:37:51 »
Nie. Właśnie rzecz w tym, że takich tekstur brakuje. Zabawnie wygląda sceneria zimowa bez zaśnieżonego taboru.
Dokładnie. Warto zrobić jednak jakiegoś ośnieżonego klopa albo inne ustrojstwo. Można nawet dwie wersje stworzyć jeśli jest możliwość. :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:38:39 »
Tylko scenerii zimowych jak na lekarstwo.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:46:50 »
Nie. Właśnie rzecz w tym, że takich tekstur brakuje. Zabawnie wygląda sceneria zimowa bez zaśnieżonego taboru.
Dokładnie. Warto zrobić jednak jakiegoś ośnieżonego klopa albo inne ustrojstwo. Można nawet dwie wersje stworzyć jeśli jest możliwość. :)
@Patrykos, nie przesadzaj z tymi dwoma wersjami, bo na upartego to jeszcze trzecią wersję - do scenerii deszczowych by trzeba było zrobić ;)

Tylko scenerii zimowych jak na lekarstwo.
Dlatego też nie popieram zimowych tekstur taboru. Zdjęcia niech załączają do wątku, jak kiedyś powstanie więcej zimowych scenerii to będzie można zrobić jakąś teksturę "toalety w śniegu" ;) Patrząc pod kątem jednostek to obecnie zimowa sceneria jest tylko jedna - na Bałtyku. W elektrociepłowni Dobre brak druta.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 21:11:12 wysłana przez Rozi »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:49:02 »
Yhm póki co mamy 3 wersje zimowe także nie gadajcie, że nie ma, bo od tego można by zacząć.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Stycznia 2014, 20:56:10 »

@Patrykos, nie przesadzaj z tymi dwoma wersjami, bo na upartego to jeszcze trzecią wersję - do scenerii deszczowych by trzeba było zrobić ;)
Dlaczego nie? :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:00:29 »
Dlatego, że w czasie poświęconym na przygotowanie tej samej tekstury dla wersji bez śniegu, oraz tej samej tekstury na wersję "deszczową" spokojnie można by machnąć dwie inne jednostki pod tekstury, a tych jak wiemy, jest mało w symulatorze (mając na uwadze ogólną liczbę wyprodukowanych).

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:12:16 »
Akurat przy machaniu tekstur pośpiech jest wskazany jedynie przy łapaniu much, które ewentualnie mogą latać wokół monitora. :P
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:17:07 »
Lepiej by było pomyśleć nad systemem modyfikacji tekstur, żeby z jednej tekstury EN57 można było wygenerować kilka egzemplarzy różniących się numerem, jak również zaśnieżenie wprowadzić w taki sposób...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:18:39 »
Żeby mówić o zimowych teksturach taboru, to najpierw załatwcie dobre zimowe tekstury terenu i drzew, bo takich nie mamy. Tak samo z torowiskiem, choć to można zrobić samemu w 3ds i Gimpie, tylko że oprócz mnie chyba nikt nie próbował takiej sztuki. Tak samo jak z poglądowych zdjęć w Internecie można złożyć teksturę konkretnej nastawni, tylko się trzeba pobawić, a nikomu się nie chce.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:34:56 »
Lepiej by było pomyśleć nad systemem modyfikacji tekstur, żeby z jednej tekstury EN57 można było wygenerować kilka egzemplarzy różniących się numerem, jak również zaśnieżenie wprowadzić w taki sposób...
W TRSie był taki system wprowadzania swojego numeru ale szybko upadł. Aczkolwiek patrząc po wadze tekstur i tym, że jeśli dla kogoś wszystkie kible są takie same to takie rozwiązanie można wprowadzić. Ciekawie jest to rozwiązane w OMSI.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 21:45:21 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:37:08 »
przy opadach śniegu/deszczu nie ma sensu robić zdjęć taboru pod kątem tekstur.
Złe osoby cytujesz. :P Ja wiele razy robiłem tak zdjęcia i w wypadku jakiegoś ciekawego obiektu warto pobawić się w gumowanie.
Tak, ale lepiej zrobić zdjęcia zaśnieżonego taboru, gdy nie ma opadów śniegu. Wówczas masz lepszą jakość i nie masz zbędnych białych punktów na zdjęciu.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2014, 21:38:37 wysłana przez hanys »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Stycznia 2014, 21:45:58 »
Tak, ale lepiej zrobić zdjęcia zaśnieżonego taboru, gdy nie ma opadów śniegu. Wówczas masz lepszą jakość i nie masz zbędnych białych punktów na zdjęciu.
Akurat zdarzało mi się robić tekstury z takich zdjęć i problemu z wymazaniem tego nie było.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Stycznia 2014, 09:17:32 »
No ja nie rozumiem, zimowa wersja miałaby polegać na tym, że tekstura jest rozmyta przez nieruchome płatki śniegu, który padał w czasie fotografowania? No chyba tylko to z tych zdjęć dałoby się uzyskać.
Średnio to sobie wyobrażam, po prostu z powodu złej pogody sesja nie wyszła i tyle.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2014, 09:18:54 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Stycznia 2014, 09:25:12 »
Jeżeli miałaby powstać zimowa tekstura to śnieg musiałby być wymodelowany i "doczepiony" do zestawów kołowych albo dachu i okien. Nie ma sensu robić tekstury z nie ruchomymi płatkami śniegu ponieważ będzie to wyglądać, że tak powiem badziewnie.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2014, 09:26:31 wysłana przez maciekkolej »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Stycznia 2014, 09:26:06 »
W zimę śnieg cały czas nie pada, ale często zostaje na jakichś elementach wystających za pudło.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Stycznia 2014, 09:40:51 »
Przepraszam za jakość ale pierwszy z brzegu człon rozrządczy EN71-030 ze zdjęć Janka32 spasowałem roboczo i jest sporo niedokładności. Nie ma na tym zalegającego śniegu. Tekstura też nie jest rozmyta. Tylko opad utrudnia znacznie (ale jak ktoś się bardzo mocno uprze to i z tym sobie poradzi) prace. Na dachu marznący opad - niby mokry ale w sumie, może lód ? Stąd lepiej, jeśli jest możliwość to ponowić zdjęcia, tym bardziej, że obecnie malowanie województwa Dolnośląskiego to nie jest aż taka nowość i ciekawostka. Tym, że tekstura jest "ciemna" to się nie przejmować. Szumów nie ma to się rozjaśni i wzmocni w parę sekund.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Stycznia 2014, 15:01:34 »
W zimę śnieg cały czas nie pada, ale często zostaje na jakichś elementach wystających za pudło.
Już podałem zdjęcia zimowe lokomotywy ET41-108, ale nikt z tym nic nie zrobił.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Stycznia 2014, 18:23:23 »
Nie ma sensu robić tekstury z nie ruchomymi płatkami śniegu ponieważ będzie to wyglądać, że tak powiem badziewnie.
Badziewnie to wygląda lokomotywa, która nie jest ośnieżona za scenerii zimowej. Po za tym wygląda śmiesznie. Takie jest moje zdanie.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Stycznia 2014, 19:37:50 »
No ale z takim podejściem, to można iść dalej. Badziewnie wygląda lokomotywa wyjeżdżająca spod dachu (np. z lokomotywowni), cała ośnieżona.
Rzecz w tym, że śnieg jest nieco bardziej dynamiczny niż cała reszta, czasem się gromadzi, czasem odpada, czasem jest biały, czasem szary. Generalnie, jeśli ktoś by chciał przygotować kompleksowe opracowanie tego problemu, to oczywiście droga wolna, ale raz, że to będzie bardzo rozległe opracowanie, jako że problem jest dość złożony, a jest kilka rzeczy, które należałoby potraktować nieco bardziej priorytetowo. Z takich "dupereli" (nie mówię, że to są małe części symulacji, mam raczej na myśli to, że są daleko jeśli chodzi o priorytety), to może najpierw należałoby popracować nad symulacją efektów deszczu i śniegu na szybie/szybach oraz wpływie warunków atmosferycznych na te efekty (temperatura, względna prędkość wiatru), jak również wpływie zastosowania wycieraczek.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kwestia tekstur zimowych taboru
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Stycznia 2014, 20:41:55 »
No ale z takim podejściem, to można iść dalej. Badziewnie wygląda lokomotywa wyjeżdżająca spod dachu (np. z lokomotywowni), cała ośnieżona.
Tylko że, na sceneriach zimowych nie ma lokomotywowni, ani żadnej szopy. A swoją drogą śnieg nie musi padać, bo całą zimę nie pada.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2014, 21:02:41 wysłana przez goofy212 »
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/