Autor Wątek:  Hamowanie ezt  (Przeczytany 6397 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Hamowanie ezt
« dnia: 09 Stycznia 2014, 19:48:40 »
Witam,

na wstępie zaznaczę, że czytałem wiele tematów na forum, całą dokumentacje ze strony głównej, ale dalej nie za wiele wiem. Do sedna. Posiadam wersję symulatora 08.13. Problem polega na tym, że hamować mogę tylko za pomocą num 2, ciśnienie rośnie do 0.3 atmosfer na wskaźniku i hamuje, ale dla mnie czasem jest to zdecydowanie za słabe hamowanie. Nie mogę mocniej hamować, po prostu nie chce nabić ciśnienia. W elektrowozach mogę hamować większą siłą. Mógłby mi ktoś powiedzieć co robię źle? Chyba, że to znany błąd? Nie daje mi to spokoju.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia 2014, 19:55:13 »
Hamuj klawiszem NUM3.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2014, 20:16:09 »
Ekhm... Chyba nie czytałeś jednak dokumentacji. Jest dokładnie opisanie jak hamuje się EZT, zresztą masz cytat, abyś się nie musiał przemęczać....

Cytuj
Opis hamowania w EN57, ED73, EW58, EW60 (w wersji z systemem hamulca Oerlikon elektropneumatyczny)
Podczas jazdy kran powinien znajdować się w pozycji "jazda" Num 4.
Gdy chcemy zahamować wpuszczamy do cylindrów powietrze. W tym celu ustawiamy kran w pozycji "hamowanie ep" (klawisz Num 3), a następnie powracamy do pozycji "jazda" (Num 9 lub Num 4). Ilość powietrza, jaka trafiła do cylindrów, a co za tym idzie siła hamowania zależy od czasu, w jakim kran pozostawał w pozycji "hamowanie ep". Jeśli hamujemy zbyt gwałtowanie, możemy wypuścić nieco powietrza z cylindrów lub wyluzować skład całkowicie. W tym celu przestawimy kran hamulca w pozycję "luzowanie" - trzymamy klawisz Num .. Gdy przestaniemy naciskać klawisz Num . kran samoczynnie powróci w pozycję "jazda".

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Stycznia 2014, 20:33:59 »
Właśnie, jak wciskam num 3 to mi w ogóle nie ładuje ciśnienia. Pisałem o tym wcześniej, ale usunąłem to z ostatecznej wersji posta ;)
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2014, 20:36:09 wysłana przez chyzy17 »

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4420
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Stycznia 2014, 20:35:39 »
Problem polega na tym, że hamować mogę tylko za pomocą num 2, ciśnienie rośnie do 0.3 atmosfer na wskaźniku i hamuje, ale dla mnie czasem jest to zdecydowanie za słabe hamowanie. Nie mogę mocniej hamować, po prostu nie chce nabić ciśnienia. W elektrowozach mogę hamować większą siłą. Mógłby mi ktoś powiedzieć co robię źle? Chyba, że to znany błąd? Nie daje mi to spokoju.

Znaczy - w realu na EN57 zwykle w cylindrze będziesz miał coś koło 0.25...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Stycznia 2014, 20:38:37 »
1) Który dokładnie ezt? Potrzebny jest wpis lub wygenerowana sceneria z Rainstedu ($.scn po skończonej jeździe).
2) Atmosfery czy MPa? Poproszę o screen z pokazanymi napisami spod klawisza F2.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Stycznia 2014, 20:56:24 »
Jeśli namieszałem to przepraszam. Patrzyłem na manometr. To jest maksymalna wartość do jakiej udaje mi się naładować. Jak wygenerować ten wpis z Rainsted?


Reg. obowiązki 2.
Waga załącznika nie może przekraczać 250 KiB. Popraw proszę.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2014, 21:26:32 wysłana przez chyzy17 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Stycznia 2014, 21:04:13 »
Wystarczy wybrać skład do prowadzenia, kliknąć na nim prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję „Kopiuj skład do schowka” i wkleić to na forum (najlepiej jako kod). Druga możliwość to po wyłączeniu symulatora wejść w katalog scenery i wysłać stamtąd spakowany plik $.scn.

Twój screen jest wystarczający. Ciśnienie w cylindrach hamulcowych ma w tym wypadku prawidłową wartość. Jednostki EN57 i pochodne są wyposażone w urządzenia dostosowujące siłę hamowania do obciążenia. Bez pasażerów ciśnienie w członie ra i rb wynosi 2,5 bara, zaś ciśnienie około 4 barów można uzyskać dopiero przy znacznym napełnieniu. Dzięki temu hamulec ten zapewnia hamowanie od prędkości 100 km/h na drodze około 500 metrów.

PS Manometr jest wyskalowany w MPa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 245
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Hamowanie ezt
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Stycznia 2014, 21:08:36 »
Ja się za bardzo na tym nie znam, ale wyjaśniliście mi wszystko fachowo. @R4TCH3T, akurat tak jak pisałem, czytałem wszystko i robiłem tak jak trzeba. A dlaczego mi nie reagowało na num3? Błacha sprawa, jakiś bróud podszedł pod klawisz, przedmuchałem i wszystko ok. Wielkie dzięki.

Zamykam temat skoro wszystko jasne.
Benek
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2014, 21:38:02 wysłana przez Benek »