Autor Wątek:  Programy na użytek symulatora. [szczawik]  (Przeczytany 314933 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #660 dnia: 29 Marca 2023, 20:28:28 »
Można też dodać oddzielny przełącznik zmieniający zachowanie w przypadku członów środkowych, albo zmienić zawartość listy obsad, gdy taki pojazd wieloczłonowy jest zaznaczony (w tym przypadku zamiast nobody / headdriver / reardriver / passenger byłoby nobody / headdriver+nobody  /headdriver+passenger / reardriver+nobody / reardriver+passenger / passenger). Parsowanie istniejących plików scenerii sprawdzałoby który opis pasuje do znalezionej kombinacji, a jeżeli się ona nie zgadza z żadnym, wygeneruje błąd.

W sumie tak teraz myślę, od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi? Bo może niepotrzebnie komplikujemy i można ją usunąć jako zbędną podobnie jak conductor czy connected.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2023, 20:32:59 wysłana przez jakubg1 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2210
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #661 dnia: 29 Marca 2023, 22:46:29 »
od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi?
AI nie zwariuje? Co do conductor, to ktoś starszy musi się wypowiedzieć, bo w sumie nie wiem jaki był/jest cel tej obsady. Conected to relikt przeszłości.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2023, 22:51:07 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #662 dnia: 29 Marca 2023, 23:38:34 »
Kiedyś zrobiłem skrócenie obsady do pojedynczych liter, żeby można było ich łączyć kilka w jednym członie — ale chyba nawet nie testowałem tego. Obsada "conductor" miała służyć do umieszczenia kierownika pociągu, który w zależności od swojego położenia podawałby gotowość do odjazdu bezpośrednio albo przez radio (przy czym poruszałby się po składzie, np. w ramach sprawdzania biletów) i trzeba by go dodawać do pociągu z pasażerami, aby podawane były komunikaty. Dodatkową obsadą mógłby być manewrowy przy spychaniu, który by podawał komendy przez radio... Obsada "connected" służyła do "ukrotnienia" pojazdów z członem rozrządczym z przodu i zastąpiłem ją wpięciem kabiny bezpośrednio w człon silnikowy (bo nie podobało mi się rozwiązanie z wirtualnymi pantografami w członie rozrządczym). Opcją do obsady miało być wskazanie podkatalogu z plikami dźwiękowymi, aby można było używać różnych głosów "h(marek)c(ania)".
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #663 dnia: 30 Marca 2023, 15:38:21 »
od kiedy można wchodzić do każdego pojazdu niezależnie od jego obsady, czy obsada passenger jeszcze coś robi?
AI nie zwariuje?

AI i tak wariuje w zespołach trakcyjnych gdy jedziemy jako pasażer, niezależnie czy damy passenger czy nobody. Czasem symulator potrafi się nawet scrashować. Obstawiam, że trzeba by było przeorać całkiem sporo kodu exe pod tym kątem. Póki co nie możemy zobaczyć w łatwy sposób, w których pojazdach i w jakich kabinach znajduje się AI.
W wątku pomysłów na exe miałem pomysł, żeby dodać taki ekran pociągu, coś na wzór Consist Monitora (o ile dobrze pamiętam) z OpenRails/MSTS, gdzie moglibyśmy podejrzeć, w jakim miejscu w składzie się obecnie znajdujemy, gdzie jest AI, w jakim kierunku jedzie pociąg, i miałoby to potencjał na rozbudowę i łatwiejsze debugowanie.
(zielony - gdzie znajdujemy się my, żółty - gdzie znajduje się AI; w przypadku skakania po składzie istnieje ryzyko że AI może znajdować się w kilku wagonach jednocześnie)
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2023, 15:52:49 wysłana przez jakubg1 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #664 dnia: 05 Maja 2023, 13:48:33 »
Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #665 dnia: 06 Maja 2023, 15:47:53 »
Ja jeszcze dorzucę, że jeżeli w pliku scn mamy wpis wagonu z ładunkiem, którego ten wagon nie obsługuje, Starter pokazuje wagę tego ładunku w masie pociągu. Maszyna w takim przypadku zeruje masę ładunku.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #666 dnia: 16 Maja 2023, 15:29:26 »
U użytkowników którzy manualnie pobrali paczkę dla systemu 32 bitowego mógł pojawić się błąd podczas aktualizacji- w jednej z paczek dodana była biblioteka 64 bitowa. Wrzucam nowe paczki, na których problem powinien ustąpić. Ponadto kilka poprawek:
  • Pomijanie wagi ładunku nieobsługiwanego przez pojazd,
  • logowanie użycia nieobsługiwanego ładunku,
  • archiwalne pojazdy- zapis ustawienia.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230516.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230516.zip

Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #667 dnia: 16 Maja 2023, 19:58:28 »
Losowe obracanie wagonów nie działa poprawnie dla pojazdów wieloczłonowych (Sggrss).
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.

A nie możesz dorobić tej funkcji albo chociaż ją wyłączyć dla pojazdów wieloczłonowych i losować obrót tylko jednoczłonowych? Nie wydaje się to trudne moim zdaniem. Ale nie zaglądałem do kodu.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #668 dnia: 18 Maja 2023, 09:33:07 »
W najnowszej paczce jak widzę wszystkie wprowadzone funkcje UART są dostępne, więc może jest właściwy moment, żeby dostosować działanie startera jak pisałem w https://eu07.pl/forum/index.php/topic,24985.msg561960.html#msg561960
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3749
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #669 dnia: 02 Czerwca 2023, 22:20:00 »
W odniesieniu do posta: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35258.msg566554.html#msg566554
— propozycja trywialnej funkcji — aby starter wyświetlał „zainstalowana wersja symulatora” i „najnowsza dostępna wersja symulatora”.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2210
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #670 dnia: 02 Czerwca 2023, 22:27:41 »
Pomysł spoko. Rewizję brałby z rev.txt, a "słowniczek" gdzieś w pliku na serwerze?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #671 dnia: 04 Czerwca 2023, 17:41:40 »
„najnowsza dostępna wersja symulatora”.
Tak jak napisał @matek123- potrzebne jest źródło z którego można odczytać najnowszą wersję.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #672 dnia: 05 Czerwca 2023, 20:06:23 »
Czy jest możliwe, żeby dało się oznaczyć w ustawieniach możliwość automatycznego pobierania aktualizacji? W takiej sytuacji wyskakuje ci okienko o możliwej nowej wersji i skróconym changelogu do wglądu. W takiej sytuacji możesz albo zdecydować się na aktualizację, wtedy instalator mógł by się komunikować z starterem i sam proces aktualizacji mógł by przebiegać szybciej, albo nie i w takim wypadku możesz też oznaczyć pole wyboru o nie informowaniu na przyszłość.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #673 dnia: 13 Czerwca 2023, 12:04:19 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Obsługa nowego formatu uartfeature,
  • dokładniejsze logowanie błędów konwersji typów oraz ogólna optymalizacja,
  • losowy obrót pojazdów wieloczłonowych,
  • przycisk START- informacja o przyczynie wyszarzenia przycisku.
32-bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
64-bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230613t.zip

@mk1991 jest to możliwe; wymaga tak samo jak przy proponowanym numerze aktualnej wersji źródła z którego program może pobrać takie informacje.

Online PARKA

  • Betatester
  • Wiadomości: 202
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 211
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #674 dnia: 03 Sierpnia 2023, 08:36:49 »
Starter nadaje nazwy pojazdów wg miniaturek, a nie wg faktycznej nazwy pojazdu, przez co możliwa jest sytuacja, w której dwa pojazdy korzystające z tej samej miniaturki będą mieć identyczne nazwy.
Jest to niebezpieczne, gdyż w tej sytuacji symulator może wrzucić gracza do złego pojazdu, a przy próbie przejścia do właściwego symulator crashuje się.
(Wyszło przy testowaniu impulsów od Diesla, gdzie dwa różne impulsy miały te same miniaturki)

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 213
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #675 dnia: 12 Sierpnia 2023, 15:26:28 »
Mam pomysł jeśli chodzi o losowanie tekstur: przy losowaniu tex starter czasami zmienia typ lokomotywy, więc czy nie dałoby rady zrobić mieszania podobnych typów wagonów? Chodzi mi o zmiany typu losowy Bautzen wśród 111A czy mieszanie typów węglarek. Oczywiście jako opcja do odznaczenia.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2210
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #676 dnia: 12 Sierpnia 2023, 16:18:02 »
Zmiany o których wspominasz to np EP07 <> EU07? Czy jakąś kompletnie inną lokomotywę podstawia?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 213
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #677 dnia: 16 Sierpnia 2023, 10:59:44 »
Na pewno działało EU07 (i 4E, i 303E) <-> ET22, wszystkie cargowskie. Jestem też prawie pewny, że raz mi Dragona na ET22 zmieniło, ale pamięć bywa zawodna i musiałbym jeszcze raz sprawdzić by potwierdzić.
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #678 dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:06:38 »
@jakisrandomowynoob jest to obsługiwane już teraz. Opis definiowania reguł opisałem w poście #537063. Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
Jestem też prawie pewny, że raz mi Dragona na ET22 zmieniło, ale pamięć bywa zawodna i musiałbym jeszcze raz sprawdzić by potwierdzić.
Jak najbardziej mogło tak być- pozwala na to zapisana reguła w pierwszej linii: ep07,ep07-10xx,eu06,eu07,eu07-15xx,et22,et22_v2,et22_v3,e6act@PARKA, w programie zawarty jest mechanizm tworzący unikalną nazwę pojazdu. Wydaje mi się, że działa to prawidłowo i nie dochodzi do sytuacji umieszczenia użytkownika w pojeździe innym niż wybrany. Jeśli zdarza się taka sytuacja to proszę o informacje o przypadku.

Online PARKA

  • Betatester
  • Wiadomości: 202
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 211
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #679 dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:27:42 »
Pomimo unikalnych nazw pojazdów czasem symulacja uruchamia się w złym pojeździe, gdzie po przejściu do pojazdu prowadzącego symulator crashuje się, a czasem uruchamia się w pojeździe właściwym.
trainset rozklad start 0 0.1
node -1 0 31WE-027A_1 dynamic pkp\impuls_v1 31WE-028A 31WE-A_SKMT 0 headdriver 255.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027B dynamic pkp\impuls_v1 31WE-028B 31WE-B_SKMT 0 nobody 255.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027C dynamic pkp\impuls_v1 31WE-028C 31WE-C_SKMT 0 nobody 251.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027D dynamic pkp\impuls_v1 31WE-028D 31WE-D_SKMT 0 nobody 35.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027A dynamic pkp\impuls_v1 31WE-027A 31WE-A_SKMT 0 nobody 255.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027B dynamic pkp\impuls_v1 31WE-027B 31WE-B_SKMT 0 nobody 255.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027C dynamic pkp\impuls_v1 31WE-027C 31WE-C_SKMT 0 nobody 251.WH25 0 enddynamic
node -1 0 31WE-027D dynamic pkp\impuls_v1 31WE-027D 31WE-D_SKMT 0 nobody 0.WH25 0 enddynamic
endtrainset

Offline jakisrandomowynoob

  • Betatester
  • Wiadomości: 213
  • (zachodnio)niemieckie SZT <3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 188
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #680 dnia: 18 Sierpnia 2023, 20:53:56 »
Może dodam jakiś mechanizm w samym programie by nie trzeba było manualnie edytować tego pliku. Domyślnie wpisanych w plik jest niewiele reguł, dotyczą lokomotyw, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie by ten plik rozbudować i dołączyć do aktualizacji.
To ja na chwilę obecną podrzucę moją propozycję przeniesioną na kod, jakby ktoś chciał u siebie zastosować. (starter/reguly.txt)
B_111A,B_141A,B_Gorlitz78,Bautzen7x,Bautzen8x
Bautzen86,Gorlitz77,Gorlitz79,Gorlitz81
Zadziwiające jest, ile rzeczy w plikach MaSzyny można zmienić korzystając tylko z notatnika.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #681 dnia: 03 Września 2023, 18:32:37 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawiona obsługa pojazdów odwróconych,
  • okno UART- przycisk do zapisu zmian,
  • losowanie tekstur- dodane nowe reguły.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230903.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230903.zip

@PARKA, to trochę problematyczne, ponieważ nazwa jest na podstawie miniaturki dedykowanej (jeśli jest podana). Można to obejść tworząc kopie miniaturki ze zmianą nazwy. Pomyślę jeszcze nad sensownym rozwiązaniem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #682 dnia: 03 Stycznia 2024, 19:10:28 »
Czy starter przy pierwszym uruchomieniu sprawdza język systemu?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #683 dnia: 04 Stycznia 2024, 13:05:46 »
Nie, uruchamia się z językiem domyślnym, to jest polskim.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2210
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #684 dnia: 04 Stycznia 2024, 18:14:16 »
Czy do listy z językami dałoby radę dorobić miniaturowe flagi, żeby bardziej intuicyjnie obcokrajowcy tam sięgali?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #685 dnia: 05 Stycznia 2024, 13:12:31 »
Nie, uruchamia się z językiem domyślnym, to jest polskim.
Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #686 dnia: 25 Lutego 2024, 13:33:12 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Baza taboru- wyszukiwanie wg stacji,
  • uruchamianie programu- pasek postępu,
  • wersje językowe- dodane flagi.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter240225.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_240225.zip

Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.
Dodałem tylko flagi- mam obawę (być może nieuzasadnioną), że dodanie sprawdzania wersji językowej w systemie mogłoby spowodować problemy z antywirusami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #687 dnia: 03 Marca 2024, 01:40:53 »
Propozycja na przyszłość: usunięcie czytania komentarzy z pliku eu07_input-keyboard.ini i zastąpienie opisów wpisami w plikach tłumaczeń z dwóch względów:
1. Starter wbudowany w exe niszczy komentarze w tym pliku zawarte.
2. Pozwoli to na tłumaczenie ustawień klawiszy.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #688 dnia: 29 Czerwca 2024, 14:05:51 »
Szczawik już przestał aktualizować swój starter, więc nie liczę na to, że kiedykolwiek zostanie to w nim dodane.
Ostatnia wersja Startera jest sprzed 4 miesięcy, błędy (a przynajmniej te o których zostałem powiadomiony) są zwykle naprawiane na bieżąco (z reguły poprawki błędów były w przeciągu maksymalnie 2 dni, a często tego samego dnia). Oczekujesz czegoś więcej? Nie zauważyłem, by tak było np w przypadku eu07.exe, "cyklach" wydawniczych paczek całościowych czy jakichkolwiek innych składowych projektu. Jeśli są jakieś błędy/pomysły, to proszę je kierować w tym wątku lub poprzez PW- gdzie indziej najpewniej po prostu zaginą.
Co do traktowania pojazdów wieloczłonowych jako całości; aby takie coś zrobić, należy określić jak ma to wyglądać. Samo usunięcie czy ukrycie członów poza pierwszym to za mało- są jeszcze opcje konfiguracji jak obsada, ładunek, ilość ładunku czytaj- pasażerów, podniesienie pantografów, podkucie, opisy tekstur i wiele innych. To bardzo duża zmiana dla Startera, już samo opracowanie tego bez implementacji to dużo (swojego własnego) czasu.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1612
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« Odpowiedź #689 dnia: 29 Czerwca 2024, 20:12:03 »
Najmocniej przepraszam za pochopne "uśmiercenie" startera. Sam nie grzeszę projektami w trakcie prac, które mają dłuższą przerwę, a mimo to ich jeszcze oficjalnie nie porzuciłem.

Jeżeli chodzi o sam problem, widzę bardzo proste rozwiązanie - ukrycie kolejnych po pierwszym pojazdów z listy dostępnych pojazdów, tak aby każdego zespołu był dostępny jeden człon. Niezależnie od tego, który wstawimy, efekt jest dokładnie ten sam - wstawia się cała jednostka.