Parę uwag odnośnie podziału na odcinki izolowane.
Przede wszystkim, nie wystarczy znalezienie wszystkich odcinków między dwoma podanymi (co wydaje mi się akurat dosyć prostym zadaniem - tworzymy tablicę odcinków jako graf i wyszukujemy drogę), bo odcinki izolowane często obejmują rozjazdy i wtedy są ograniczone trzema lub czterema torami (jeżeli zastosujemy odcinki grupowe dla 2-3 rozjazdów, to jeszcze więcej). Po drugie, żeby to zrobić sensownie, potrzeba jeszcze podzielić niektóre tracki w wybranym miejscu (tam, gdzie ma być "złącze izolowane").
Nie widzę robienia tego w sposób inny niż graficznie: klikamy tam gdzie odcinki mają być podzielone (ale tak, żeby nie pokasować istniejących eventów czy parametrów), zaznaczamy grupę odcinków i zwrotnic, przypisujemy im nazwę odcinka izolowanego. Nie wiem czy 3ds jest tu dobrym pomysłem, bo będzie problem z przypisywaniem odcinków w istniejących, starych sceneriach.
Jeżeli chodzi o przejazdy: proponuję przejazdy w obrębie posterunków robić na zasadzie elementów drogi przebiegu (zamknięcie przed podaniem sygnału, otwarcie po rozwiązaniu przebiegu), natomiast przejazdy na szlaku traktować jak SSP i zamykać/otwierać eventami torów, niezależnie od odcinków izolowanych.
Odcinki nakładające się nie wymagają definiowania dwóch odcinków izolowanych dla danego toru, jeżeli wymyśli się prosty sposób na "sumowanie logiczne" zajętości - np. mamy trzy odcinki A, B, C, zajętość któregokolwiek z nich to zajętość odstępu, a zajętość samego B to zajętość odcinka "nakładanego".