Autor Wątek:  Mała zmiana Fizyki?  (Przeczytany 4710 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Damianek2000

  • Wiadomości: 98
  • Bez pracy niema Kołaczy..
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Mała zmiana Fizyki?
« dnia: 29 Grudnia 2013, 14:26:16 »
Siemcza.
Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem do końca pewien czy to dobry dział..
Dobra przejdźmy do rzeczy. Po opublikowaniu St43 zauważyłem zmianę fizyki tego modelu. Różni się ona tym (przynajmniej na pierwsze rzut oka) że na pierwszych 3 pozycjach obroty silnika spadają. I tu nasuwa się pytanie.. Czy da się tak samo przerobić fizykę w np.: ST44 (Ile razy byłem na ST44 [LHS] tyle razy zauważyłem takie zachowanie, niekoniecznie do 3 pozycji, ale na pierwszej, drugiej, [to zależy od loka] tak właśnie lokomotywa się zachowywała.). Jeśli ktoś wie co trzeba przerobić, podmienić w .chk, to niech napiszę. Bo fajnie by było gdyby w ST44 też występowało coś takiego.

Przenoszę do "Bieżących symulatorowych".
Rozi
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2014, 14:51:24 wysłana przez Rozi »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Mała zmiana Fizyki?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudnia 2013, 17:06:16 »
ST44 ma inny regulator obrotów (ST43 ma proporcjonalny a ST44 proporcjonalno-całkowy) i inaczej sterowane obroty. To co w ST44 słyszysz jako spadek obrotów to w rzeczywistości efekt zwiększenia dawki paliwa dla utrzymania stałych obrotów.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Mała zmiana Fizyki?
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Grudnia 2013, 17:14:59 »
ST44 ma inny regulator obrotów (ST43 ma proporcjonalny a ST44 proporcjonalno-całkowy) i inaczej sterowane obroty. To co w ST44 słyszysz jako spadek obrotów to w rzeczywistości efekt zwiększenia dawki paliwa dla utrzymania stałych obrotów.
To dotyczy się zarówno dwusuwowego orginalnego 14D40 i 4 suwowego 12CzN26/26 zwanego przez Miłośników Kolei popularnie "Kołomną"?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Mała zmiana Fizyki?
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Grudnia 2013, 17:29:13 »
Zależy jak to działa, czy po prostu taki regulator działa jak linka gazu zwiększając dawkę, czy jest zintegrowany z pompą wtryskową. Jeśli to drugie to na bank poleciał razem z silnikiem.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2013, 17:41:04 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Damianek2000

  • Wiadomości: 98
  • Bez pracy niema Kołaczy..
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mała zmiana Fizyki?
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Grudnia 2013, 18:04:11 »
Szczerze nie znam się od strony technicznej. Ja tylko mówie jak jest. Ale pytanie dalej aktualne. Czy da się zrobić coś takiego z symku.
To co w ST44 słyszysz jako spadek obrotów to w rzeczywistości efekt zwiększenia dawki paliwa dla utrzymania stałych obrotów.
Nie zgodzę się z Tb. Zawsze jak byłem na ST44, na 1 pozycji, obrotomierz na 2-3 sekundy wskazywał troszkę mniej obrotów niż na biegu jałowym. Kiedy lok nabrał prędkości rzędu 3-5km/h wtedy obroty zaczynały rosnąć. (to tylko na 1 pozycji, tak jak wspomniałem od 2-3 obroty rosły normalnie bez żadnych spadków)

EDIT: Tak samo w 14D40 jak i w 12CzN26/26 występowało to samo zjawisko.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2013, 18:06:57 wysłana przez Damianek2000 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Mała zmiana Fizyki?
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Grudnia 2013, 05:24:58 »
To prawda że występują niewielkie wachania obrotów podczas zmian obciążenia regulator nie jest przecież urządzeniem idealnym, a nawet jest celowo spowolniony.
W twoim przypadku po chwili obroty wracają do normy (nawet gdybyś zahamował lokomotywę też by wróciły do normy). No chyba że masz coś uszkodzone wtedy może dziać się wiele dziwnych rzeczy ( wahania obrotów czy w skrajnych przypadkach nawet wyłączenie silnika).

Wahać, a nie wachać. Długopis Ci się wypisał i nie dokończyłeś ostatniego zdania?
Benek


O tej porze kiedy pisałem ten post jeszcze nie wszystko dobrze funkcjonuje.

A co to różnic miedzy regulatorami od ST43 i ST44. To różnice w sposobie ich działania dobrze opisano w tym PDF'ie
http://kpt.wm.am.gdynia.pl/pliki/28/Instrukcja%20nr%2016%20-%20Regulator%20Woodward.pdf
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2013, 19:09:59 wysłana przez MichałŁ »