Autor Wątek:  Powiewająca flaga  (Przeczytany 6065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Powiewająca flaga
« dnia: 30 Grudnia 2013, 11:10:54 »
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku). Oczywiście mam tą flagę zrobioną i animację, ale to jest zrobione w blenderze i czy ktoś by mógł mi powiedzieć jak to przekonwertować do formatu takiego żeby działało to w MaSzynie. W załączniku screen. Tu na przykładzie jest flaga Polski ale można dać inną teksturę. 

Przepraszam, jakby można przenieść do właściwego działu bo mi się pomyliło.Dziękuje
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 11:12:38 wysłana przez Pierog_SU42 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia 2013, 11:39:09 »
Ojjj z tym może być ciężko, bo z tego co wiem nie posiadamy skryptów do Blender'a.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudnia 2013, 11:45:59 »
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).
Na chwilę obecną da się dowolny model poruszyć i obrócić. Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło. Ale to rozwiązanie jest bardzo niepożądane. W symulatorze jest jednak już zaimplementowany prosty model wiatru. Spójrz na trawę na linii 144 w Lublińcu. Ona się lekko kołysze, jeśli się przyjrzysz dokładnie. Więcej informacji tutaj: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_162#15._Kiwanie_na_wietrze.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 12:50:19 wysłana przez Benek »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudnia 2013, 11:59:24 »
Tą trawę to widziałem na Elektrociepłowni w Dobrym, tam też się kołysze. A jakby to zrobić w gmax? Mam gmax'a niby wiem jak postawić tego cube ale co dalej zrobić to nie mam pojęcia. A nawet jakby się udało zrobić to jak później? Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).
Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło.
Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 12:01:02 wysłana przez Pierog_SU42 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Grudnia 2013, 12:11:19 »
Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.
Tak. Każdy z tych prostokątów musiałbyś odpowiednio poruszyć za pomocą zdarzeń translate i rotate. Syzyfowa praca. Raczej chodziło mi o to, że jest to możliwe, ale niekoniecznie rozsądne rozwiązanie.
A jakby to zrobić w gmax?
Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś przenosił animacje z programów typu gmax do MaSzyny.
Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?
W pliku t3d modelu trzeba dodać w odpowiedniej linii parametr wind. Dokładnie nie pamiętam gdzie, ale łatwo to znaleźć, choćby w modelu trawy.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudnia 2013, 12:26:21 »
Czyli zbytnio bardzo dużo roboty z tym. Szczerze? To nie wiem co zrobić. Ale przy tym jak ja nawet podstaw nie znam to sobie daruje, chyba że gdzieś jest wątek na ten temat to bym się podszkolił. A jakby ktoś chce zobaczyć jak to wygląda po wyrenderowaniu to zamieszczam link:
&feature=

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudnia 2013, 12:48:27 »
Taki efekt ja na filmie będzie bardzo trudny do uzyskania. Myślę, że póki co powinieneś odłożyć ten problem na potem, chyba że zechcesz zrozumieć jak taka flaga się animuje w Blenderze. Poczytasz o jej fizyce i przedstawisz na forum taki model matematyczny.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Powiewająca flaga
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudnia 2013, 12:58:38 »
Ja z matmy dobry nie jestem, to sobie daruje jak na razie może kiedyś do tego powrócę. Więc bardzo dziękuję za wytłumaczenie. Można zamknąć.

Zamykam.
Benek
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2013, 12:59:12 wysłana przez Benek »