Autor Wątek:  Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?  (Przeczytany 23584 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:25:02 »
Cytuj
No i bardzo dobrze, że myślisz - wolny kraj mamy :) Mówisz, że ludzie wolą Trainza, a jak się spytać (pomijam dzieciaki śliniące się na widok lokomotywy) to zdecydowana większość woli MaSzynę. Głównie za fizykę. Dlatego nie rozumiem sytuacji gdy @Ra proponuje odświeżenie pewnych elementów grafiki (od czegoś trzeba zacząć), a Ty jesteś przeciw.
Nie jestem przeciw, tylko nie za bardzo rozumiem po co poświęcać tak wiele uwagi znakom drogowym.
Cytuj
W końcu i tak jak się jedzie pociągiem to się znaków nie widzi
A jak jedziesz pociągiem to widzisz jego teksturę?
Tak, widać tekstury mijanych składów.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:35:45 »
Nie jestem przeciw, tylko nie za bardzo rozumiem po co poświęcać tak wiele uwagi znakom drogowym.
Tutaj problem jest głębszy. Nie chodzi tylko o znaki drogowe, ale o wiele innych tekstur i modeli. Spójrz na załącznik (wybacz autorze zapożyczenie). Gdy linia kolejowa będzie przechodzić przez większe miasta, to konieczne będzie rozbudowanie ruchu ulicznego.
Tak, widać tekstury mijanych składów.
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2013, 14:36:58 wysłana przez Benek »

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:42:55 »
No tak, to rozumiem, że jak jest duże miasto, to można się pobawić z ruchem ulicznym i zrobić na przykład światła na skrzyżowaniach itp. Ale gdy jest jakaś tam dróżka na szlaku, to nie widzę sensu bawienia się tam ze znakami.

Cytuj
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
Zatem przepraszam, że wysłałem EP07-376 do testu.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:47:45 »
Nie powinno dziwić, że na forum Symulatora Pojazdów Szynowych największym zainteresowaniem cieszą się właśnie pojazdy szynowe, a nie znaki drogowe, trawa czy budynki.
Zrobicie moją ulubioną lokomotywę/trasę?
Skoro to Twoja ulubiona, to najlepiej będzie gdy
sam ją stworzysz, przy okazji wspierając nowymi dodatkami ten projekt. Zapraszamy więc do FAQ na temat edycji.
Śmiem twierdzić, że znacząco więcej ma osób ma jakąś ulubioną lokotywę niż trawę, dlatego łatwiej się za to zabrać. Co więcej, wstawienie lokomotywy do scenerii jest obecnie dużo łatwiejsze niż ustawienie własnej trawy czy budynku na każdej scenerii. Po publikacji nowego pojazdu galeria screenów jest zalewana mnóstwem nowych obrazków, które go przedstawiają, co może stanowić swego rodzaju pochwałę dla autora.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:49:34 »
Mamy już wystarczającą liczbę tekstur.
Dla Ciebie wystarczającą, dla kogoś innego nie. Nic dziwnego w tym, że ktoś zajmie się tworzeniem kolejnej tekstury jednej lokomotywy. Tworzenie tekstur terenu, budynków itp. to dla przeciętnego ,,miłośnika kolei" zazwyczaj drugorzędna sprawa, nie zauważa jej wagi. Należy się cieszyć, że takie osoby tworzą tekstury lokomotyw. i tak kolega @AK2012 tworzy sobie tekstury lokomotyw. Na pewno nie należy naskakiwać na niego, by zajął się tworzeniem tekstur terenów, bo ktoś uważa, iż to ważniejsza sprawa.
Cytuj
Po publikacji nowego pojazdu galeria screenów jest zalewana mnóstwem nowych obrazków, które go przedstawiają, co może stanowić swego rodzaju pochwałę dla autora.
Zgadza się. Ktoś stworzy znaki drogowe. Nikt na Facebooku tego nie zauważy, pewnie to nawet nie zostanie odnotowane. Trzeba w dodatku odczekać, aż zostaną one umieszczone na jakiejś scenerii i opublikowane. A jeśli już się to stanie, brawa zbierze twórca modyfikacji scenerii, a nie autor znaków. Tak to już jest, ludzie lubią być doceniani i chwaleni, nie można się temu dziwić.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2013, 14:54:08 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:52:05 »
Zatem przepraszam, że wysłałem EP07-376 do testu.
Nie ma za co. Zrobiłeś, więc wydaj. Warto zastanowić się na przyszłość, czy nie lepiej popracować nad teksturami od Roziego lub przygotować zdjęcia z tego tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.0.html. Zrobienie tekstury budynku jest po prostu cenniejsze niż zrobienie tekstury kolejnej lokomotywy dla ogólnego rozwoju MaSzyny - niekoniecznie dla zaspokojenia własnej satysfakcji.
Na pewno nie należy naskakiwać na niego, by zajął się tworzeniem tekstur terenów, bo ktoś uważa, iż to ważniejsza sprawa.
Staraj się unikać takich zdań, bo sugerujesz prowokację. W przypadku nadużycia zgłaszaj do moderatora.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2013, 14:55:01 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Grudnia 2013, 14:55:52 »
Miałem na myśli, iż nie należy tego robić. Nie miałem na myśli Ciebie ani nikogo innego.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2013, 14:57:07 wysłana przez szczawik »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Grudnia 2013, 15:08:34 »
Hellol. Jesli juz jestesmy przy znakach drogowych to posiadam takowa paczke - komplet wszystkich
znakow tych standardowych jak i mniej uzywanych w strefie prywatnej. Sa to pliki t3d z teksturami bez incow. Sadze, ze jesli ktos jest obeznany w ich tworzeniu to mu to zajmie moment. Znaki sa mapowane z dedykowanych tekstur, czyli na jeden znak przypada jedna tekstura w celu umozliwienia zmiany skory.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Grudnia 2013, 18:48:12 »
Jeśli tego nie udostępniłeś, to tak, jakby tego nie było.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Grudnia 2013, 20:03:24 »
Cytuj
Tak, widać tekstury mijanych składów.
I równie dobrze widać także tekstury podkładów, drzew, traw, mijanych budynków itp. itd.
No chyba, że wystarczą Ci tylko wypasione tekstury lokomotyw, wagonów, a dookoła może nie być nic, tylko gołe tory.

Benek
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2013, 20:13:16 wysłana przez Benek »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Grudnia 2013, 20:30:45 »
Tak to już jest, ludzie lubią być doceniani i chwaleni, nie można się temu dziwić.
Komplekosowo wykonana sceneria zbierze więcej pochwał niż kolejna tekstura siódemki. Ra kiedyś napisał ciekawy komentarz, mianowicie twórcy MaSzyny nie powinni brać pod uwagę tego, czy ktoś potrzebuje kolejną teksturę czy Pendolino. O rozwoju powinni decydować ludzie, którzy mają pojęcie co jest źle, czego brakuje i jak to poprawić, a sądząc po wartości komentarzy na Facebooku, ludzie tacy nie znają się na MaSzynie. W MaSzynie jest za dużo braków, by ukierunkować się teraz na użytkowników. Potrzeby użytkowników powinny być sprawą drugorzędną, chyba że użytkownicy dają też dużo od siebie.

Z racji tego, że nikomu na siłę nie można nic narzucić, zgodnie z tym co napisałem w poście #1, mam tylko nadzieję, że uda się parę osób przekonać co jest potrzebne i sami zmienią swoje spojrzenie na symulator oraz zajmą się tym, co pomoże przyspieszyć postępy prac nad całościowym projektem, a nie tylko stać w miejscu. Dobry zespół powinien współpracować i się uzupełniać, a przede wszystkim wiedzieć do czego dąży. W przeciwnym wypadku końca nie widać i ta większość teksturowców prędzej czy później sobie odpuści zabawę z symulatorem.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Grudnia 2013, 20:39:53 »
Cytuj
Tak, widać tekstury mijanych składów.
I równie dobrze widać także tekstury podkładów, drzew, traw, mijanych budynków itp. itd.
No chyba, że wystarczą Ci tylko wypasione tekstury lokomotyw, wagonów, a dookoła może nie być nic, tylko gołe tory.

Benek
Pytałeś się mnie o tekstury, więc odpowiedziałem. I przypominam, że do tekstur podłoża, roślinności i innych tego typu polepszeń grafiki nic nie mam, chodziło mi tylko o znaki drogowe.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Grudnia 2013, 13:53:43 »
Widzicie, tylko własnie od tego jest dział "Na warsztacie", żeby ogłaszać zapotrzebowanie na tekstury obiektów kolejowych i poza kolejowych. Ja na przykład do tej pory nie miałem pojęcia że ktokolwiek zajmuje się robieniem znaków, rozjazdów, podsypek i tak dalej. Być może za słabo przeglądam inne działy forum, nie wiem. Jednak takie rzeczy najlepiej ogłaszać, że potrzebuje się pomocy. Z chcęcią zajął bym się tworzeniem czegoś innego niż tekstury lokomotyw.
@Benek, mnie na przykład tworzenie siódemek i innych lokomotyw nauczyło tworzenia cieni, "brudzenia", retuszowania i innych zabiegów. Poza tym, przydało by się popracować jednak nad nowym silnikiem graficznym. Ostatnio testowałem "multisampling" na moim lapku i stwierdzam, że używanie go naprawdę obniża mi wydajność symulatora (w przeciwieństwie do silnika graficznego Trainza). Dlatego uważam, że poza tworzeniem fizyki dla impulsów (tu ukłony dla Królika za jego tworzenie), należy się skupić nie na tworzeniu nowych obiektów, tylko poprawą wydajności graficznej. To właśnie powinno być postawione jako priorytet w rozwoju. Faktycznie, niektórych tekstur mamy aż nadmiar.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Grudnia 2013, 15:38:39 »
Popieram przedmówcę (@"Trzeci Bęben Tajgi") w kwestii ogłaszania w dziale "na warsztacie" bieżącego zapotrzebowania, czy pomocy jakiejś osobie, gdy ta już nie ogarnia projektu z powodu np. nadmiaru zdjęć do obróbki, itp. Owy dział jest bardzo popularny i myślę, że dlatego byłby odpowiednim miejscem dla twórców modeli, scenerii, scenariuszy, którzy by chcieli by ktoś ich odciążył w zadaniach. Przypuszczam, że nie jeden z nas by pomógł widząc taki post/ogłoszenie (obojętnie jaka forma). W poście/ogłoszeniu proponowałbym również zawrzeć informację o tym do jakich prac jest ktoś potrzebny. Unikniemy w ten sposób "porywania się z motyką na słońce" przez osoby z małym doświadczeniem. Każdy przeczyta i będzie wiedział, czy jest w stanie podołać zadaniu ze względu na własne doświadczenie.

Offline Cordylus

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #44 dnia: 02 Stycznia 2014, 19:12:02 »
Moim zdaniem powodem dla którego nikomu nie chce się tworzyć domów, znaków drogowych i temu podobnych jest trudność w umieszczaniu ich na scenerii. Kiedy autor ma świadomość iż jego model zostanie wykorzystany "być-może-kiedyś-tam" nie nastraja to raczej pozytywnie do pracy. Przy teksturze lokomotywy problemu tego nie ma gdyż gotowy produkt można natychmiastowo zaimportować do symka. Gdyby dodawanie obiektów otoczenia było łatwiejsze z pewnością wiele osób zaczęło by eksperymentować z upiększaniem istniejących scenerii co zaowocowałoby nowymi dodatkami. Nawet prosty edytor otoczenia z widokiem 2D sprowadzający się do "postaw i obróć domek lub drzewko" moim zdaniem wiele by dał.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dlaczego teksturowcy zajmują się tylko pojazdami?
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Stycznia 2014, 19:35:10 »
Do wstawiania obiektów na scenerię nie jest potrzebna skomplikowana wiedza. Wystarczy lektura paru tematów na forum plus rainsted i notatnik.