Autor Wątek:  Kabina Skody CD163  (Przeczytany 81447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1837
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #180 dnia: 11 Października 2020, 17:45:22 »
Najlepiej gdybyś wylistował rzeczy które wg ciebie są do poprawki to będzie wiadomo na czym stoimy.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Kermit

  • Wiadomości: 482
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #181 dnia: 11 Października 2020, 20:10:07 »
Gadania duzo, kolejny zryw na hura z ktorego nic nie wyjdzie, jak zawsze, vide Siemensy.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 441
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 166
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #182 dnia: 11 Października 2020, 22:02:19 »
Co do fizyki, przypominam sobie jak miałem styczność z tymi maszynami to był tam taki myk, że najpierw należało załączyć wyłącznik szybki a potem podnieść pantograf. Kran hamulca Dako, ciężko było się przyzwyczaić od Oerlikona. Był jeszcze wymagający cierpliwości tempomat. Musiałbym stare archiwa przeszukać to i bym znalazł jakieś filmy z jazdy. Przez godzinę jazdy, głowa bolała od bzyczenia w kabinie i powyżej setki wiało po nogach. Jeszcze było tam wiele dziwnych rzeczy ale musiałbym z galona destylatu wypić żeby sobie przypomnieć.
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2867
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #183 dnia: 11 Października 2020, 22:29:59 »
@bumer, a po co?
Dako ma dwustopniową falę uderzeniową (wolniejsza i szybsza). Dalej jest położenie jazdy, gdzieś tam jest pozycja odcięcia/utrzymania ciśnienia, spadek ciśnienia i hamowanie nagłe. Ale od tego mam na dysku instrukcję to kiedyś to opiszę.
Sterowanie rozruchem mamy na kilka sposobów: tempomatem, zadajnikiem, przyciskami do jazdy manewrowej (z prawej strony Dako), pokrętłem na pulpicie (w skali od 0 - 12 które jest odpowiednikiem ilości natężenia prądu na silniki) które aktywuje się poprzez rodzaj rozruchu pod pulpitem (incz. jazda awaryjna).
Powyżej 100 km/h te pojazdy skaczą jak ET22, także dobrze trzeba będzie pokombinować z kamerą i właściwym jej zachowaniem.
W kabinie 1 są zawory odcinające pantografy. Dodatkowo na pulpicie mamy pokrętło którym możemy sterować iloma odbierakami chcemy dysponować oraz pokrętło do wyboru konkretnego pantografu (znane z EP05).
Tempomat jest uruchamiany z pokrętła po prawej stronie zadajnika jazdy (to jest do zrobienia). Klawiatura standardowa jak w Elfach.
Dwa osobne pokrętła od sprężarek robią problem, bo jedno z nich steruje także sprężarką pomocniczą. W 371 jedno pokrętło steruje obiema sprężarkami dlatego dla tej serii maszyn prościej to zasymulować.
Mamy też pokrętło od konkretnej nastawy głównego reflektora które obecnie mamy nie osiągalne w maszynie.
To co pisał bumer. Tak jak na każdej czeskiej maszynie tak i na 163 najpierw załącza się wyłącznik szybki który to pozwala dopiero podnieść pantografy. Bez zaimplementowania tego do symulatora nie ma mowy o realiźmie.
Zadajnik jazdy ma 5 pozycji: dwie do przodu, zero i dwie do tyłu

2.oznaczona "<<"  pozycja na której prąd na silniki leci szybciej (nie stabilna, wraca do 1.)
1.oznaczona "<" pozycja na której prąd na silniki leci wolniej (wolniejszy rozruch, stabilna)
0. utrzymanie prądu na "wybranym" poziomie
-1. oznaczona ">" pozycja na której prąd spada/jest odejmowany wolniej (pozycja stabilna)
-2. oznaczona ">>" pozycja na której prąd leci do zera w kilka sekund (pozycja nie stabilna, wraca do -1).
Jak widzicie, sama obsługa nastawnika wymaga przeorania kodu exe.

Ogólnie to duuużo roboty z samą fizyką. Bo od groma to jest pracy przy modelu pudła i kabiny.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2020, 09:06:17 wysłana przez matek123 »

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9653
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2259
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #184 dnia: 11 Października 2020, 22:42:20 »
Czemu? https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_charakterystyki#UCList:_.28Zadajnik_jazdy_i_hamowania.29 Wszystko sparametryzować zgodnie z twoim opisem się da.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5996
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 567
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #185 dnia: 11 Października 2020, 22:42:24 »
Mamy teraz nastawnik uniwersalny, który pozwala na konfigurowanie zakresów procentów i szybkości zmiany, więc to jest do przeskoczenia.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 542
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 177
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #186 dnia: 11 Października 2020, 22:51:31 »

Jeszcze jedno. Z tego co wiem w tej lokomotywie jak i w cd371 wentylatory uruchamiają się pod czas jazdy, na postoju ich nie ma tak samo ja w impulsie.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline MishutkAviation

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #187 dnia: 11 Października 2020, 22:59:12 »
Tylko wtrącę, że na YT na kanale lookfromlok (https://www.youtube.com/user/lookfromlok) jest masa filmów z przeróżnych lokomotyw CD, w tym wiele z 163, w których wyraźnie widać, jak się steruje tymi lokomotywami, kiedy następują zmiany dźwięków i wiele innych szczegółów z kabiny, łącznie z logiką pracy nastawnika i tempomatu.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #188 dnia: 11 Października 2020, 23:20:43 »
Filmiki są znane. Tak samo znane mi są częstotliwości, kiedy i dlaczego się zmieniają (nawet z dokumentacji), parametry silników, ich porównanie z rzeczywistością (wg symulacji się zgadzało), koncepcja sterowania, nawet jej częściowa realizacja która mogłaby być wykorzystana w symulatorze. Ale to w sytuacji gdyby się tworzyło odwzorowanie rzeczywistej fizyki, a nie takiej opartej na falownikach i silnikach indukcyjnych. Gdzie pierwsza opcja wymagałaby napisania czegoś takiego na nowo w symulatorze, a druga wykorzystuje już to co jest.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9066
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 581
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #189 dnia: 12 Października 2020, 01:19:27 »
Dobra to skoro tak się sprawy mają, to ja postaram się to dociągnąć przynamniej by se jako AI ta skoda śmigała, a czy będzię kabina lub nie to już jest w waszej kwestii. Szkoda mi czasu poświęconego w ten model, który jest o niebo lepszy od v1, nawet w obecnym stanie. Zatem jak ktoś ma dojście poproszę o foty przede wszystkim na tekstury oraz poglądowe by poprawić rażace błedy. Ty Kuba jak znajdziesz ta roboczą tex Agaty to też mnie wyślij, bo lepszy rydz niż nic. Nie jestem zwolennikiem modeli bez kabin, ale cóż trzeba być realistą w tym przypadku. A patrząc, że przez ponad trzy lata nic się prawie nie zmieniło, to moim zdaniem jedyna sensowna opcja na obecnym etapie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2281
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 693
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #190 dnia: 13 Października 2020, 07:05:20 »
To przy okazji robienia  pudla skody 163 jako AI, może  Taurusa doprowadzić  do stanu używanego  AI oraz E189?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9066
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 581
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #191 dnia: 13 Października 2020, 14:53:22 »
Można pomyśleć. Póki co odzew zerowy z tego co widzę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".