Autor Wątek:  Problem z luzowaniem EZT  (Przeczytany 4968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Problem z luzowaniem EZT
« dnia: 06 Grudnia 2013, 21:19:32 »
Witam. Podczas jazdy EZT (obojętnie którym) raz na jakiś czas, średnio co kilka hamowań, nie mogę normalnie odhamować. Mimo trzymania [num del] ezet nie luzuje, jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Czy robię jakiś błąd, czy ogólnie coś może być nie tak?

Zastosowałbyś się do wytycznych proszenia o pomoc i pewnie rozwiązalibyśmy Twój problem szybciej. Bez logu to jak szukanie igły w stogu siana.
Bocznica.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2013, 17:45:08 wysłana przez Rozi »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3911
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 711
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Grudnia 2013, 21:20:46 »
Jeżeli starcza powietrza na kilka hamowań i jest problem z odhamowaniem, to rozwiązaniem jest włączenie sprężarki [shift] + [c].
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Grudnia 2013, 23:13:28 »
Pamiętam zawsze o włączeniu, więc albo jest jakiś bug, że sama się wyłącza, albo ja to robię przez przypadek, tylko nie wiem jak bo podczas jazdy EZT to palce są daleko od klawisza "c".

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9039
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Grudnia 2013, 09:43:37 »
Nie ma żadnego błędu. Ona sama się włączy. Oczywiście jeśli ją na starcie załączyłeś.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2013, 09:45:07 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Grudnia 2013, 09:55:16 »
Pamiętaj, że przy niskim ciśnieniu w zbiorniku głównym luzowanie zespołu trwa nieco dłużej. Sprawdź też, czy np. przez przypadek nie zahamowałeś zespołu hamulcem ręcznym [num1]

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9039
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Grudnia 2013, 10:33:17 »
Generalnie to przedstawia się tak jak na screenach. Sprężarka nabija powietrze do ZG, do określonej wartości. W tym przypadku jest to 7.15 MPa. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku głównym spadnie poniżej określonej wartości (5.80 MPa), to sprężarka załączy się automatycznie i nabije ciśnienie do określonej wartości (7.15 MPa).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5958
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 514
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Grudnia 2013, 12:11:42 »
Bar, a nie MPa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Grudnia 2013, 00:43:19 »
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają. Tak samo niema luzowania lokomotywy, czyli nie działa klawisz [6].
Jak włączysz sprężarkę [Shift]+[C], to ją słuchać? Prawidłowo powinno być włączane: [Shift]+[M], [Shift]+[X], [Shift]+[C]. W przypadku włączenia: [Shift]+[M], [Shift]+[C], sprężarka nie będzie działać.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3911
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 711
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Grudnia 2013, 00:46:39 »
Cytuj
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz. 
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Grudnia 2013, 00:49:36 »
Cytuj
Przecież w EZT niema hamulca pomocniczego, czyli klawisze [1] i [7] nie działają.
Głupoty gadasz.
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5958
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 514
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Grudnia 2013, 00:51:02 »
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3911
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 711
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Grudnia 2013, 00:55:06 »
To gdzie masz w EZT hamulec pomocniczy? Możesz pokazać?
Jasne - załącznik.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Grudnia 2013, 01:03:05 »
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudnia 2013, 01:15:38 »
W EN57 klawisze [1] i [7] odpowiadają za hamulec ręczny.
Sprawdziłem przed chwilą i jakoś nie działa.
To jest hamulec ręczny. Chyba hamulec ręczny a pomocniczy to coś innego.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.php
Nie musisz mnie uświadamiać, czym jest hamulec pomocniczy. A raczej dźwignia pomocniczego hamulca pneumatycznego. Czym ręczny hamulec mechaniczny, który stosuje się raczej na postoju.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5958
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 514
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Grudnia 2013, 01:18:37 »
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Grudnia 2013, 20:34:32 »
Działa, działa. Jeśli w czasie jazdy zaczniesz go zaciągać, to hamulce będą piszczeć.
Okey działa. Ale jak zakręcisz hamulec ręczny, to niema problemu z ruszeniem. Wprawdzie dynamika będzie mniejsza, ale ruszy. Hamulec ręczny działa tylko na koła jednego wózka. Czyli to nie mogło być problemem.
Tego nie rozumiem.
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.

W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
Cytuj
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5958
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 514
Odp: Problem z luzowaniem EZT
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Grudnia 2013, 20:52:27 »
jedynym sposobem jest wtedy wyjście na zewnątrz składu ponad jego dach i naciśnięcie [num 6].
Wprawdzie w realu EN57 ma na zewnątrz cięgno odluźniacza, ale w symulatorze tego niema. Czyli [num 6] nie działa.
Działa, działa, ale tylko w trybie freefly [F4].

W klawiszologi jest wpis, który nie za bardzo rozumiem.
Cytuj
[num 6] - Odluźniacz hamulca lokomotywy - odhamowanie samej lokomotywy lub przywróceniu zasilania zaworu maszynisty.
Co to znaczy przywrócenie zasilania zaworu maszynisty? Gdyż się z tym nie spotkałem.
W lokomotywach jest zamontowany elektrozawór, który odcina zasilanie przewodu maszynisty przy ciśnieniu w przewodzie głównym poniżej około 3 bar – np. przy hamowaniu nagłym. Aby móc napełnić przewód główny, należy ten zawór odblokować poprzez naciśnięcie przycisku „luzowanie hamulca” na pulpicie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.