Autor Wątek:  Tekstury AK  (Przeczytany 43495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3955
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 883
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Grudnia 2013, 01:25:56 »
Nikt nie mówił że będzie przyjemnie. Kibelków, w przeciwieństwie do siódemek mamy deficyt. A wyprodukowano ich przecież więcej...

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Grudnia 2013, 13:46:54 »
Nie chcę Cię zniechęcać i być złym prorokiem ale w przypadku kiedy masz problemy z przejściem przez TD siódemek to nie zabieraj się za jednostkę. W przypadku 890 będziesz musiał się pobawić z kanałami alfa dodając kilka elementów na czole (poręcze, stopnie). Rozjaśnić teksturę później spasować tonalnie wszystkie boki na jednym członie, oraz człony z sobą by całość była w miarę jednolita. Jest deficyt jednostek w symulatorze, lecz ze względu na ogrom prac przy teksturze mało kto się za nie bierze.
Kolejna kwestia, wg najnowszych wytycznych nie ma czegoś takiego, jak rezerwacja. Jednak myślę, że autor będzie wdzięczny, gdy go poinformujesz, że pracujesz nad tą jednostką. Zaznaczy to przy zdjęciach by inni mieli na uwadze, że ktoś to robi by nie powstawał dubel. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg316239.html#msg316239

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Grudnia 2013, 14:09:06 »
Wiem, to już głęboka woda. Jednak muszę ćwiczyć. Póki co i tak się zajmuję EP07-376, bo miała drobne błędy w TD.

EDIT: Począłem kleić wagon, którego w MaSzynie brakuje, a mianowicie wagon B11mnouz 615121-90009-1 BWE ze zdjęć użytkownika @macius5991.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2014, 17:30:46 wysłana przez AK2012 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3955
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 883
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #33 dnia: 05 Stycznia 2014, 17:42:52 »
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #34 dnia: 05 Stycznia 2014, 17:56:02 »
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.
Kurcze, wielka szkoda. :( Ale dobrze, że piszesz, bo bym się niepotrzebnie narobił. Zatem wagon zostaje wykreślony z moich prac. :(

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3955
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 883
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #35 dnia: 05 Stycznia 2014, 18:32:07 »
Tekstury BWE z moich zdjęć już podobno są na dysku jednego z twórców gotowe.
Kurcze, wielka szkoda. :( Ale dobrze, że piszesz, bo bym się niepotrzebnie narobił. Zatem wagon zostaje wykreślony z moich prac. :(
Napisałem podobno, niech się sam autor wypowie. Co do Twojej pracy - zawsze jest sens takiej formy samodoskonalenia się w przygotowywaniu tekstur.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Stycznia 2014, 21:48:48 »
Nu, coś powolutku idzie. ;D Może przed wiosną się wyrobię z wrzuceniem do testu. :)

Nie nadużywaj uśmieszków. Forum to nie GG.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2014, 12:08:24 wysłana przez Rozi »

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1930
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 133
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Stycznia 2014, 12:07:54 »
Według mnie jakość fatalna.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Stycznia 2014, 12:32:50 »
Zdjęcia bardzo rozmazane. Jak już tworzyć to z jak najwyższej jakości zdjęć.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Stycznia 2014, 14:17:56 »
Na razie tekstura może być trochę rozmazana. Przy końcu to wyostrzę, dodam kontrastu i inne tego typu rzeczy. :)

Online jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 386
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Stycznia 2014, 14:54:05 »
Dach masz jeszcze nie zrobiony, czy taki ma być?

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Stycznia 2014, 15:00:40 »
Będzie inny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9079
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Stycznia 2014, 10:00:26 »
Nie chcę się czepiać, ale wyraźnie widać, że skleiłeś ten człon z nie do końca wyprostowanych zdjęć. Do tego jeszcze dochodzą widoczne niespasowania. Jednym słowem musiałbyś robotę zacząć od nowa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Lutego 2014, 15:48:02 »
Postanowiłem odpuścić sobie EN57-890. Jeśli jest ktoś chętny do zrobienia, to proszę bardzo.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Lutego 2014, 16:10:50 »
Jeśli tworzysz tekstury to najpierw polecam abyś Ty (i inni też):
1. Wszystkie zdjęcia ładnie wyrównał, wymazał zbędne detale.
2. Skleił całość zdjęć w nowym pliku (screen: "Bez tytuł1u.jpg")
3. Jeśli sobie wcześniej tego nie skleisz, jak w pkt. 2 tylko po kawałku będziesz kleił to na mapowanie, wówczas będziesz miał coś takiego, jak ja przy jednostce EN57-1695 (screen: "Bez tytułu1.jpg").

Spierniczyłem tą robotę i tylko czoła z dachem zostaną. Obydwa boki każdego z członów będą robione od zera. Taka jest cena pośpiechu. Tym razem będę robił wg metody opisanej w pkt. 2. Tobie też to polecam, bez względu, czy tworzysz elektrowozy, wagony, czy teksturę modelki 3D ;)
Robiłem nie tak dawno teksturę (swoją pierwszą) EU07-334. Też to kleiłem po kawałeczku, póki @Hanys w jednym temacie nie przedstawił metody opisanej przeze mnie w punkcie drugim tego postu. Prześledź mój temat (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21993.msg306322.html#msg306322), a dowiesz się, że prace trwały ponad pół roku i byłem nimi już mocno znudzony. Nie porzuciłem jednak tego, pomimo iż było blisko. Nie chciałem by taka pierdółka, jak niedopasowanie pasów, czy niespasowanie tonalne zniweczyła całe miesiące pracy. W końcu się udało. Tekstura jako pierwsza (wg dat od najstarszej) jest opublikowana. Była to spora satysfakcja. Mam nadzieję, że  moja twórczość i upór w dążeniu do celu  zmotywuje Cię do poprawienia tej EP07-376. Da się. Jak będzie potrzebna Ci pomoc merytoryczna to jest temat w dziale pomoc doraźna pt:"Jak stworzyć nową teksturę lokomotywy?" (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21899.0.html). Przeczytaj co tam już jest, napisz tam, jak czegoś nie wiesz.
Życzę powodzenia przy pracach i nie przyjmuję żadnych uwag, że "nie, bo coś". Liczę na Ciebie, pamiętaj o tym.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2014, 17:55:54 wysłana przez up5358 »

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #45 dnia: 16 Lutego 2014, 21:21:52 »
Po długiej przerwie wracam do mojej starej, beznadziejnie wychodzącej roboty, czyli teksturowanie. :D Na ukończeniu jest takie cudeńko, jak na obrazku. Zostało do zrobienia parę szczegółów, jak wymazanie szyby w oknie, czy parę łączeń poprawić. Jak myślicie, będzie coś z tego?

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #46 dnia: 16 Lutego 2014, 21:25:15 »
Wydaje mi się, że pytanie "publiczności" nie ma sensu, najlepiej wrzucić dodatek do TD, tam otrzymasz fachową odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. Poza tym, reprezentacyjne screeny polecam robić z antyaliasingiem.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK2012
« Odpowiedź #47 dnia: 16 Kwietnia 2014, 21:32:36 »
Spróbowałem zrobić jakiegoś byka i wyszedł ET22-753 ze zdjęć Hadomika. W teksturze jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia, jednak efekt jest na tyle zadowalający (przynajmniej dla mnie), że postanowiłem zaprezentować moją pracę.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #48 dnia: 16 Kwietnia 2014, 21:37:13 »
Byków jest mało to rób. Ja ze swoich zrezygnowałem, więc te, co są niby dla mnie też możesz robić.
Odnośnie Twojej pracy to wyrównaj bok kabiny z bokiem przedziału maszynowego, nie wiem co tam pogmatwałeś z kanałami alpha ale weź i przywróć to co popsute, bo brzydko wygląda ;)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2295
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Kwietnia 2014, 21:43:15 »
Skoro jeszcze przy nim dłubiesz, to taka mała uwaga, dopasuj odcień zieleni na czole do zieleni na boku, widać różnice oraz pod reflektorami widać korekcje mazakami. A bliżej "z lupą" (hehe) przyjrzymy się w testach. :)
[...]Odnośnie Twojej pracy to wyrównaj bok kabiny z bokiem przedziału maszynowego, nie wiem co tam pogmatwałeś z kanałami alpha [...]
A co tu mają kanały alpha do krzywej/niewyrównanej tekstury?
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2014, 21:49:26 wysłana przez hanys »

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #50 dnia: 16 Kwietnia 2014, 21:48:31 »
Oj do testów to jeszcze daleko, muszę jeszcze dorobić drugie czoło, poza tym na bokach są takie łączenia, że z kilometra widać.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #51 dnia: 17 Kwietnia 2014, 07:13:08 »
Trochę się spóźniłeś.
(na pytania odnośnie modelu nie odpowiadam)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Kwietnia 2014, 12:49:24 »
Nieeeeee! A już właśnie kończyłem czoło. :(

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Kwietnia 2014, 14:19:31 »
@AK przyjrzyj się temu co @Szogun zrobił w modelu 201E (podpowiedź: śliczne "dziury" w górnej części czoła ;-) ). Polecam wybrać innego loka do teksturowania. Taka sytuacja ;)

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Maja 2014, 21:48:17 »
Prezentuję kolejną Skodę 182-065-3 należącą do CTL Logistic. Robiłem ją ze zdjęć dwóch użytkowników: @Hadomik i @LHS_ST40S. Kilka poprawek, głównie odcieni kolorów i będzie mogła pójść na testy.

Offline jarząbek019

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Maja 2014, 21:53:27 »
Wg mnie czoło jest do poprawy. Kolor pod numerem taborowym nie pasuje do reszty czoła.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Maja 2014, 22:01:38 »
Dokładnie, te czoło jakieś takie dziwne.
Izabela Łęcka była...

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Maja 2014, 22:11:08 »
Wg mnie czoło jest do poprawy. Kolor pod numerem taborowym nie pasuje do reszty czoła.

... Kilka poprawek, głównie odcieni kolorów i będzie mogła pójść na testy.

To mam nadzieję wyjaśni sprawę. ;)

EDIT: Tekstura skończona, w najbliższym czasie wyślę do testu.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2014, 14:19:07 wysłana przez AK2012 »

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #58 dnia: 04 Maja 2014, 15:26:13 »
Czy mi się wydaje, czy ta Skoda jest zbyt czarna? Większość 182 CTL'a jest szara, no może pomijając 085-1 czy 101-6, które mają świeże malowanie po rewizji. W sumie te świeże też w miarę jak się brudzą i płowieją, to tracą swój kolor a dodatkowo spływająca z dachu rdza je "dekoruje" z góry na dół. Krótko mówiąc skopałeś jasność. Na poprzednim screenie wygląda to normalniej.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2014, 15:30:43 wysłana przez LHS_ST40S »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 151
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #59 dnia: 04 Maja 2014, 15:45:02 »
Rzeczywiście była trochę za ciemna. Już ją rozjaśniłem i wygląda porządnie. Dzięki za uwagę.

EDIT: Witam ponownie. Tekstura lokomotywy 182-065-3 jest już praktycznie gotowa, opublikuję ją gdy w TD otrzymam trzy potwierdzenia czy działa skrypt instalacyjny. Ponadto mam dobrą wiadomość. Po czterech miesiącach przerwy wznowiłem pracę nad lokomotywą EP07-376. Już poprawiłem wiele błędów. Myślę, że jutro bądź pojutrze wyślę poprawę do Testu i może przed wakacjami uda mi się ją wydać.

EDIT 2: W lakierni jest już kolejna lokomotywa. Jeszcze 2-3 dni pracy i powinna być gotowa. EP07-1062.

EDIT 3: Kończę robić jedną z dwóch trapezowatych siódemek: EP07-442. Druga będzie robiona od nowa EP07-338. Screen poniżej. Zdjęcia EP07-442 nadesłał @Exe.
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2014, 12:19:06 wysłana przez AK2012 »