Autor Wątek:  Tekstury AK  (Przeczytany 42983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Tekstury AK
« dnia: 03 Grudnia 2013, 15:35:49 »
Witam. Założyłem ten wątek, żeby pokazywać tu moją walkę z teksturami do MaSzyny. :) Na pierwszy ogień poszła lokomotywa EP07-338 tyle, że w zielonym malowaniu. Jest ona robiona z tych zdjęć: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg285317/topicseen.html#msg285317
Do zrobienia tekstury wykorzystałem teksturę @Mati_An'a, a dokładnie lokomotywę EP07-448.
Poniżej zdjęcia tego co mi wyszło.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2013, 15:38:26 wysłana przez AK2012 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudnia 2013, 15:38:58 »
Robisz teksturę na starym układzie mapowania.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Grudnia 2013, 15:46:35 »
Robisz teksturę na starym układzie mapowania.
Nie rozumiem, co masz na myśli?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9073
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 593
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudnia 2013, 15:50:35 »
Zrób screena tekstury na której bazujesz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudnia 2013, 16:04:29 »
Oto ona:

Online byczek

  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudnia 2013, 16:12:17 »
Zauważyłem, że na twojej teksturze jest klimatyzacja, a na oryginale jej nie ma. Mogę wnioskować, że ta tekstura jest robiona na bazie EU07-443.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2013, 16:15:50 wysłana przez byczek »

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudnia 2013, 16:17:56 »
Zauważyłem, że na twojej teksturze jest klimatyzacja, a na oryginale jej nie ma. Mogę wnioskować, że ta tekstura jest robiona na bazie EU07-443.
Na bazie EP07-448 użytkownika @Mati_An. Też zauważyłem tę klimatyzację, niestety za późno, ale najwyżej przerzucę teksturę na inną siódemkę, która nie ma klimy. ;) A właśnie, może mi ktoś powiedzieć skąd mogę pobrać PC2011 w wersji .tga? Kiedyś taka była, ale coś jej teraz nie mogę znaleźć.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2013, 16:20:03 wysłana przez AK2012 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4699
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudnia 2013, 16:23:43 »
Teraz możesz pobierać poszczególne foldery z PKP, textures, foldery CD, DB, road. A co do klimy to wystarczy alphę nałożyć.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Grudnia 2013, 17:20:43 »
Klima usunięta i przy okazji odrobinę zmieniłem wygląd.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9073
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 593
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Grudnia 2013, 19:33:15 »
Używasz starego układu mapowania. Nowy układ masz zawarty w ostatnio wydanej paczce MaSZyna 08. 13. Fakt faktem ona jest w DDSach, więc za wiele to Tobie nie da. Zaraz podeślę teksturę w tga.
EDIT:
http://eu07.pl/userfiles/6184/priv-303e-ep-zez-448-hist.wersja_tga.7z
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2013, 19:44:03 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Grudnia 2013, 19:39:06 »
Wielkie dzięki @Sawi. :) A uda mi się wyratować to co zrobiłem, czy będę musiał zaczynać od nowa?
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2013, 19:44:46 wysłana przez AK2012 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9073
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 593
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Grudnia 2013, 19:48:08 »
Myślę, że się uda i nie powinno być z tym problemu. Nowy układ zawiera wózki i detale.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Grudnia 2013, 19:53:06 »
Całe szczęście. Chociaż wszystko wygląda tak jak dawniej.

EDIT: Mam problem z tym co pokazałem na zdjęciu. Jak się można pozbyć tego białego?
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2013, 15:38:30 wysłana przez AK2012 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4699
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Grudnia 2013, 15:42:11 »
Jeżeli w innym miejscu nie masz białego, to znaczy, że tylko przesunęła się Tobie tekstura.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Grudnia 2013, 16:21:30 »
Jeżeli w innym miejscu nie masz białego, to znaczy, że tylko przesunęła się Tobie tekstura.
Dzięki, już naprawione.

EDIT: Skoro wszystkie sprawy mapowania itp. itd. ogarnięte, to można się skupić na samej teksturze. :) Tak to wygląda w ostatecznej wersji:

Reg. obowiązki 2.
Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2013, 22:05:12 wysłana przez AK2012 »

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Grudnia 2013, 21:45:03 »
To wrzuć do testu i pokaż też zdjęcie z jakiego to lepiłeś aby mieć jakieś odwzorowanie rzeczywistości. :)

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5546
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 350
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Grudnia 2013, 21:47:16 »
Jeszcze trochę podszkolisz się z retuszowania, dodawania cieni, operowania detalami za pomocą kwadracików itd. a będzie gitara ;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Grudnia 2013, 22:00:54 »
To wrzuć do testu i pokaż też zdjęcie z jakiego to lepiłeś aby mieć jakieś odwzorowanie rzeczywistości. :)
W pierwszym poście jest link do zdjęć, z których była robiona tekstura.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Grudnia 2013, 22:01:58 »
Gratuluję świetnych początków przy tworzeniu tekstur. Jestem pod sporym wrażeniem. Jednak pozwolę sobie wtrącić kilka uwag. Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem trzy fragmenty, które (patrząc już z daleka) wymagają drobnej korekty:

1. Źle zrobiony retusz czoła z łączącym go bokiem kabiny. Przyjrzyj się zdjęciom tego fragmentu zamieszczonym w paczce, jak to ma wyglądać. Wiem, że nie jest to łatwe ale da się osiągnąć bardzo zbliżony efekt. Jako pomoc otwórz sobie mapowanie 303e-321. To też "trapez" i spróbuj zrobić ten sam fragment w podobny sposób.

2. Boki czołownicy mają mieć taki sam odcień, jak bok kabiny maszynisty. U Ciebie widać różnice, które należy poprawić.

Odnośnie cieni na czołownicy to tak, jak pisał kolega @Szogun. Gdy już to zrobisz to śmiało wstaw do testu dodatków, a bardziej doświadczeni w tym fachu dokładnie obejrzą, napiszą co jeszcze poprawić.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu ! ;)

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Grudnia 2013, 22:08:10 »
Jeszcze trochę podszkolisz się z retuszowania, dodawania cieni, operowania detalami za pomocą kwadracików itd. a będzie gitara ;)
Właśnie najwięcej problemów mam z retuszowaniem. Kiedyś miałem Photoshop'a i szło to ładnie, a w GIMP'ie jakoś nie mogę tego ogarnąć. :)

Cytuj
Gratuluję świetnych początków przy tworzeniu tekstur. Jestem pod sporym wrażeniem. Jednak pozwolę sobie wtrącić kilka uwag. Na zdjęciu zaznaczyłem kółkiem trzy fragmenty, które (patrząc już z daleka) wymagają drobnej korekty:

1. Źle zrobiony retusz czoła z łączącym go bokiem kabiny. Przyjrzyj się zdjęciom tego fragmentu zamieszczonym w paczce, jak to ma wyglądać. Wiem, że nie jest to łatwe ale da się osiągnąć bardzo zbliżony efekt. Jako pomoc otwórz sobie mapowanie 303e-321. To też "trapez" i spróbuj zrobić ten sam fragment w podobny sposób.

2. Boki czołownicy mają mieć taki sam odcień, jak bok kabiny maszynisty. U Ciebie widać różnice, które należy poprawić.

Odnośnie cieni na czołownicy to tak, jak pisał kolega @Szogun. Gdy już to zrobisz to śmiało wstaw do testu dodatków, a bardziej doświadczeni w tym fachu dokładnie obejrzą, napiszą co jeszcze poprawić.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu ! ;)
Dzięki za uwagi. :) Jeszcze dzisiaj to poprawię i wrzucę do testów. Punkt pierwszy już nawet poprawiłem, nie wiem tylko czy na lepsze.
:)

EDIT: błędy poprawione (chyba) i lokomotywa wysłana do testu. :)

EDIT2: Teksturę EP07-338'12 musiałem zacząć robić od nowa, bo tak naprawdę wszystko było ze sobą albo niedopasowane, albo źle złączone i wydaje mi się, że szybciej uda się zrobić coś porządnego od nowa, niż ciągle poprawiać. Na razie zrobiłem czoło oraz początek boku.
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2013, 22:10:14 wysłana przez AK2012 »

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Grudnia 2013, 16:15:05 »
Witam. Dopiero teraz zauważyłem, że jest paczka ze zdjęciami tej lokomotywy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg317076.html#msg317076
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Grudnia 2013, 16:42:41 »
Witam. Dopiero teraz zauważyłem, że jest paczka ze zdjęciami tej lokomotywy:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg317076.html#msg317076
Właśnie, i względem tych zdjęć od @mechatronika to te ciemniejsze zielone na twojej teksturze jest za jasne. Z resztą widać różnicę pomiędzy czołem, a bokiem loka.
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Grudnia 2013, 17:02:26 »
Właśnie, i względem tych zdjęć od @mechatronika to te ciemniejsze zielone na twojej teksturze jest za jasne. Z resztą widać różnicę pomiędzy czołem, a bokiem loka.
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.
Myślę, że specjalnych oczekiwaczy na tę teksturę nie ma. Lokomotywę wrzucę do Testu jak ją poprawię - to chyba logiczne.
Teksturę robiłem z tych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg285317/topicseen.html#msg285317 zdjęć!

Cytuj
A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych
Dziękuję za pozytywne nastawienie do realizacji projektu...
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2013, 17:03:52 wysłana przez AK2012 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6008
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 580
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Grudnia 2013, 17:37:52 »
A tak poza tym to proszę wrzucić poprawioną teksturę do ''Test Dodatków'', a nie pokazywać screeny z symulatora. Takie pokazywanie screenów powinno być upubliczniane jak tekstura dostała pozytywne oceny w "TD", a nie podczas pracy. Wrzucasz jednego screena w trakcie prac i tyle. A nie chwalisz się, i za jakiś czas tekstura nie zostanie wydana z przyczyn technicznych, a hejterzy i ''oczekiwacze'' zasypią cię spamem na PW.
Idea działu na warsztacie jest taka, żeby pokazywać, coś co jest w trakcie opracowywania – jeśli tekstura dostanie pozytywne oceny w TD, to można ją po prostu opublikować.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Grudnia 2013, 13:00:06 »
Zacząłem także kleić kolejną siódemkę - EP07-376. Ale jak widać na 2 zdjęciu bede mial z tym troche roboty... :(

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5546
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 350
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Grudnia 2013, 13:25:14 »
Robienie tekstur to nie tylko klejenie fotek. W 90% przypadkow trzeba dopasowac jasnosc/kolory zdjec i nie jest to nic wyjatkowego.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Grudnia 2013, 13:55:59 »
W miarę sprawnie sobie z tym poradziłem. Parę drobnych retuszów i będzie po sprawie. :) Przypominam tylko, że z teksturami dopiero zaczynam na poważnie, więc mogę jeszcze nie znać różnych fajnych "zagrań" w programach graficznych.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2867
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 219
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Grudnia 2013, 14:17:20 »
Groszki popraw, tam gdzie łączyłeś zdjęcia, bo masz poucinane i w różnych odcieniach ;)

Offline AK2012

  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 149
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Grudnia 2013, 15:12:26 »
Groszki popraw, tam gdzie łączyłeś zdjęcia, bo masz poucinane i w różnych odcieniach ;)
Zrobione. :)
Tekstura wysłana do testu. Ciekawe ile błędów będzie miała? ;p

EDIT: Póki EP07-376 jest testowana i w Teście Dodatków na razie nikt nic nie pisze, zacząłem tworzyć jakieś cudo, które póki co nie wygląda pięknie, ale zobaczymy jak będzie wyglądało po skończeniu. Otóż tworzę EN57-890 ze zdjęć @Hadomika. Przyznam, że zdecydowanie przyjemniej tworzyło mi się tekstury siódemek. :(

« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2013, 01:12:46 wysłana przez AK2012 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Tekstury AK
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Grudnia 2013, 01:18:17 »
O, będę miał co postawić na Quarku!