Autor Wątek:  ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a  (Przeczytany 57075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« dnia: 24 Listopada 2013, 21:22:41 »
Witam wszystkich forumowiczów.

Od dawien dawna śledzę projekt MaSZyna (wcześniej EU07-424). Zawsze chciałem jakoś przyczynić się do rozwoju tego wspaniałego tworu. Lecz jakoś nie mogłem się za to zabrać. W końcu przyszła ta chwila, wczoraj, w sobotę wieczorem, zainstalowałem Photoshopa i kilka innych programów do obróbki grafiki. Ściągnąłem kilka paczek ze zdjęciami, paczkę dla twórców z .TGA i tak o to zacząłem tą przygodę. Mam plany na stworzenie trochę dodatków i nie zamierzam spocząć na laurach, nawet jeśli zlejecie mnie na starcie kubłem zimnej wody. Dopiero zaczynam tworzyć i mam świadomość, że może to być nie dokładnie oraz, że mogę tworzyć wiele błędów, ale od tego jest forum i starzy wyjadacze, którzy się na tym znają aby ocenić moje prace.
Moim celem tworzenia tekstur do tego projektu jest tworzenie ich w wysokiej jakości (powiedzmy HD), tworzenie zarówno nowych, jak i edycja i poprawa starych tekstur na lepszą jakość.

Tak więc poniżej wrzucam kilka screen'ów tego co wytworzyłem przez te dwa dni. Jest to wagon o oznaczeniu B10nouz (model prawdopodobnie 141A jeśli nie to mnie poprawcie) tu też rodzi się na początku moja prośba, czy ktoś w swoich zbiorach nie mam zdjęcia czoła wagonu w dobrej jakości.

Proszę o rady, pouczenia i ocenę mojej skromnej twórczości.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Listopada 2013, 21:52:27 »
Piękne wykonanie. Wreszcie będą aktualne wagony do MaSzyny, bo te z symbolem <PKP> to już tylko na tzw. "trupiarniach" stoją. :)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopada 2013, 21:54:16 »
Walcz, twórz, działaj. Później w odpowiedni wątek wrzuć, gdzie zostaną przetestowane.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Listopada 2013, 22:15:37 »
Chciałeś uwag/opini? To masz. Brak odpowiedniego łączenia tekstury boku z tyłem, brak wyretuszowanej poręczy na
pudle, ryfle na dachu powinny być ciaśniej, ponieważ powinno być widocznych około 5-6 ryfli, u ciebie jest widocznych tylko trzy. A żeby zrobić tył wagomu to nie jest potrzebna fota tyłu, wszystko idzie zrobić, a poza tym tutaj tylko wystarczy nieco wyciemnić tył i dopascwać odcień koloru i finito.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Listopada 2013, 22:24:02 »
Poręcze tak, nie wyretuszowałem, to wiem. Jest od nich model 3D.  Z tyłem, miałem na myśli, aby był komplet z oznaczeniami etc. A co do dachu, to wykonywałem teksturę na teksturze wagonu Bdnu (bdnu_090-7), więc będę musiał zobaczyć gdzie leży wina. Jutro obejrzę to dokładnie, bo dziś już czasu nie mam. Zajmę się jeszcze paroma szczegółami i przede wszystkim postaram się wydobyć ten tył w dobrej jakości. Dziękuję za spostrzeżenia, wiele dla mnie znaczą jako początkującego.
Pierwsze zdjęcie to moja tekstura w tga, i tekstura na którą nakładałem jest identyczna. Drugie zdjęcie to podgląd w Maszynie aby potwierdzić to, że to nie z mojej winy dach tak wygląda, tak było już wcześniej, jutro spróbuje to ogarnąć może wy podrzucicie jakiś pomysł.

Reg. obowiązki 2, 16.
Proszę poprawić.
Benek


« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2013, 22:57:11 wysłana przez R4TCH3T »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Listopada 2013, 22:33:21 »
Wg mnie, na drugim screenie okno w 4 przedziale od prawej jest wyraźnie bliżej krawędzi dachu niż pozostałe okna.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Listopada 2013, 22:49:12 »
Wg mnie, na drugim screenie okno w 4 przedziale od prawej jest wyraźnie bliżej krawędzi dachu niż pozostałe okna.

Tak, rzeczywiście było wyżej kilka pixeli, wychwycone i poprawione :) jutro dalsze relacje.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Listopada 2013, 00:55:34 »
Korzystanie z prowadnic (bo tak to się chyba nazywało w Gimpie) znacznie przyspiesza takie poprawki. Nie muszę chyba tłumaczyć jak to działa?

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Listopada 2013, 22:00:12 »
Wrzucam poprawioną wersje, proszę o ocenę i ewentualne wskazówki. Wprowadzone poprawki to: wyrównanie koloru tyłu wagonu, poprawa dachu, ogólna poprawa scalenia, wyrównanie okien.

Edit: Więc tak jutro zrobię spakuje według instrukcji, i wrzucę do testu ;).

« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2013, 22:15:53 wysłana przez R4TCH3T »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Listopada 2013, 22:07:23 »
Najwięcej wskazówek i rzetelnych opinii otrzymasz udostępniając tekturę do testu zgodnie z procedurą testu dodatków. Screeny nie dają pełnego obrazu szczegółów, na które warto zwrócić uwagę, a które świadczą o wykonaniu tekstury poprawnie i z wysoką jakością.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Listopada 2013, 23:14:41 »
Okna zdecydowanie zbyt blisko dachu. Powinieneś je trochę obniżyć.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Grudnia 2013, 22:24:59 »
Prezentuje, kolejny wagon PKP IC tym razem B10nou z kwadratowymi oknami, tekstura dopracowana, jutro stworzona paczka i skrypt i leci na test. Załączam próbki.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Grudnia 2013, 10:04:52 »
Postaraj sie jeszcze dorobic dach ze zdjec, bo ten obecny psuje efekt.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudnia 2013, 10:16:51 »
Wrzuciłem do testu. Całe paczki ze skryptami.
EDIT: Kolejna mała zapowiedź. Ten wagon jest jako szrot w symulatorze. Ja zrobiłem go w nowej wersji, bo często go widuję na TLK we Wrocławiu. Mowa o BD4osuv w malowaniu PIC. Może dzisiaj też poleci do testu, zobaczę jak wyrobię się z czasem.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek


EDIT2: Poprzednie wagony po odpicowaniu są już na końcowych testach. A teraz do poprzednich trzech na warsztacie dołączył kolejny. Wygląda byle jak, bo dopiero co się za niego wziąłem, ale daje zapowiedź, że prace aż wrą. ;) A ten wagon to 140A A9nouz.

EDIT3: Kolejne screen do wczorajszej zapowiedzi wagonu 140A. Prace na wykończeniu i leci do testu.
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2013, 14:55:34 wysłana przez R4TCH3T »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Grudnia 2013, 15:43:42 »
Wg moich informacji ten wagon ma WC w systemie zamkniętym. Nie zmienia to nic w kwestii tekstury, ale trzeba będzie pomyśleć kiedyś nad dodaniem tego w modelu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Grudnia 2013, 15:50:52 »
Co do modelu, to przydałby się model ze starymi drzwiami, ale wklejanymi oknami, bo on ma pod spodem osłony, i nie ma jak tego umieścić na obecnym modelu. Chodzi mi o takie coś.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Grudnia 2013, 16:21:52 »
To jest 140A (mod 2005). Trzeba by w jednym miejscu przygotować listę wszystkich Y, żeby było wiadomo, co trzeba przygotować.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Grudnia 2013, 18:32:58 »
Zdaje mi się, że na screenach wagonu 140A okna są zbyt blisko żółtego paska nad nimi. Nie widać przerwy pomiędzy oknem a paskiem a sądzę, że na pewno jest między nimi luka.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Grudnia 2013, 18:41:54 »
Z tym paskiem to jest różnie, zależy jak wycięli otwory w pudle i jak się namalowało pasek przy rewizji.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Grudnia 2013, 18:54:36 »
Okna nie są za blisko na co wrzucam zdjęcie.

EDIT: Kolejny spojler z prac. Do kompletu 140A A9nouz będzie 141A B10nouz. A do 111A B10nou przygotowuję 112A A9nou. Także praca na ten tydzień już jest, a mam tony materiałów. ;) Dorzucam screeny z początkowego dopasowania, abym nie był gołosłowny. 

EDIT2: Szkoda, że wagony nie mają wnętrza.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2013, 16:39:47 wysłana przez R4TCH3T »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Grudnia 2013, 17:37:28 »
Wystarczy Low Poly Interior zrobić na podstawie obecnego na forum wnętrza wagonów 111A. Lekka przeróbka modelu i jest wnętrze.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Grudnia 2013, 17:52:56 »
Wystarczy Low Poly Interior zrobić na podstawie obecnego na forum wnętrza wagonów 111A. Lekka przeróbka modelu i jest wnętrze.
Hola, hola. Nie zapomnieliście iż są wagony 10-cio oraz 9-cio przedziałowe? Automatycznie by trzeba było rozbić ogólny model na dwa. Jeden na wersję dla pierwszej klasy (9 przedziałów) oraz na drugą klasę (10 przedziałów). I jeszcze kwestia okien. Po jednej stronie jest WC, a po drugiej nie ma. Więc bez ingerencji w układ tekstury się nie obejdzie. Więc to jak na razie bez sensu jest dodawanie  wnętrza.
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2013, 18:35:38 wysłana przez hanys »

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Grudnia 2013, 21:41:48 »
No tak tu się zaczyna tona roboty. Jeszcze jakieś inne bajery typu 9 przedziałowa dwójka z przewozem rowerów to kolejny dodatek, jakby tak policzyć wersje wagonów to byłoby jednak trochę roboty.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Grudnia 2013, 22:18:44 »
Dlatego zastanawiam się czy się opłaca robić wnętrze do wagonów? Potrzebna by była zmiana nazewnictwa modeli wagonów (odpowiednio dla ilości przedziałów), dostosowanie do tekstur etc. Prościej LowPoly zrobić dla lokomotywy niż dla wagonów których rodzajów jest "n-> +oo" ;)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Grudnia 2013, 00:50:17 »
Dlatego zastanawiam się czy się opłaca robić wnętrze do wagonów? Potrzebna by była zmiana nazewnictwa modeli wagonów (odpowiednio dla ilości przedziałów), dostosowanie do tekstur etc. Prościej LowPoly zrobić dla lokomotywy niż dla wagonów których rodzajów jest "n-> +oo" ;)
Opłaca jak najbardziej. Wszystko opiera się najpierw o porządny model pudła. Później można go zmodyfikować dla odpowiedniego typu (np. Görlitz). Wtedy trzeba stworzyć wnętrze ogólne, z rozróżnieniem na klasę 1, 2, kuszetkę, sypialny, barowy, a potem z powstałych głównych wnętrz bawić się w przeróbki typu stojaki na rowery itd..

Nie mówiąc już o modelowaniu szczegółów:
Cytat: youBy na FB"
rózna liczba okien (jestem zdania, że nalezy je wycinać), różne rodzaje ogrzewania (skrzynki pod pudłem), obecność prądnicy (brak, jedna, dwie w kuszetach), zbiorniki od WC, drzwi (odskokowo-przesuwne, łamane, mieszane), liczba stopni, zaokrąglenie dolnej krawędzi pudła, szerokość okien od WC (...) okna mogą być prostokątne i zaokrąglone (oidp są dwa promienie zaokrągleń :P), mogą być z ramami, mogą być wklejane.

:)

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Stycznia 2014, 20:04:52 »
Po małych problemach z wydaniem poprzednich wagonów, powiadam Wam, że przy tym nie wystąpią te zjawiska paranormalne hehe. A chcę wam przedstawić wagon, kolejną bagażówkę tyle, że w starych barwach i pod banderą PR. Jakość będzie oczywiście świetna, materiał fotograficzny jest genialny. Oznaczenia wagonu B4Dosuv. Jeszcze dzisiaj powinien trafić do testów.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Stycznia 2014, 20:06:19 »
Pozbądź się tych otwartych drzwi z tekstury.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Stycznia 2014, 20:11:07 »
Wiem @Sawi, to była szybka przymiarka tekstury. Muszę zdobyć te drzwi, bo na drugich stoją ludzie... Ale mam jakieś inne zdjęcia. Także nie ma lipy ;)

Offline Kuba5544

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Stycznia 2014, 21:07:23 »
W starych barwach? Oczywiście doceniam to, że odświeżasz tekstury wagonów, no ale już chyba wystarczy tych staroci, trochę więcej nowoczesności się przyda. :)

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ZNTK RAT-WAG czyli tekstury R4TCH3T'a
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Stycznia 2014, 21:20:31 »
W starych barwach? Oczywiście doceniam to, że odświeżasz tekstury wagonów, no ale już chyba wystarczy tych staroci, trochę więcej nowoczesności się przyda. :)
Przydadzą się takie tekstury jak ta. W MaSzynie nie ma wagonów z okresu przejściowego kiedy to zaczęto stosować nowe oznaczenia wagonów. Wiele osób to pewnie doceni.