Ankieta

Co ile powinna powtarzać się tekstura terenu?

Co 10 metrów
12 (27.3%)
Co 5 metrów
21 (47.7%)
Co 2.5 metra
3 (6.8%)
Jeszcze inna wartość
1 (2.3%)
Nie mam zdania
4 (9.1%)
Nie wiem, o co chodzi
3 (6.8%)

Głosów w sumie: 44

Autor Wątek:  Mapowanie trawy  (Przeczytany 5935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Mapowanie trawy
« dnia: 15 Listopada 2013, 03:26:41 »
Mam problem z mapowaniem terenu teksturą trawy. Chciałbym, aby sposób mapowania terenu został ujednolicony i aby było jasne, jak nakładać teksturę. W różnych sceneriach spotkałem się z różnymi długościami powielania tekstury. Przykładowo, w Quarku i Tarniowie jest to 2.5m, z kolei 10m było w Testowie. Wydaje mi się, że powtarzanie 5m też widziałem. Chodzi mi o teksturę typu grass.

Na razie roboczo przyjąłem, że najlepsze będzie mapowanie na 5m. Ewentualnie do zaakceptowania jest 10m. Mapowanie na 2.5m wydaje mi się zbyt gęste i za bardzo widać wzorki na trawie. Jeśli ktoś ma jakieś argumenty, to chętnie się z nimi zapoznam. O ile dobrze kojarzę, Trainz przeszedł z siatki 10m na 5m około 2009 roku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Listopada 2013, 11:07:34 »
A czy będzie możliwość nałożenia na siebie kilka warstw, tak aby można by odwzorować różne odcienie i przejścia pomiędzy innymi teksturami tak jak to się ma w Trainz czy nie ma takiej opcji?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Listopada 2013, 11:43:43 »
W pierwszej kolejności trzeba by przejść na stałą siatkę, np. 5×5 m, żeby można mówić o nakładaniu kilku warstw. Trzeba też przygotować/pozyskać tekstury dla takiego oczka. Na razie nikt nie zrobił nic w tym zakresie. Będą tekstury, będzie jakaś wiedza w tym zakresie, to będzie można mówić o opcjach.

Drugim zagadnieniem, które też wymaga unormowania, są wartości parametrów ambient i diffuse dla trójkątów terenu. Również w tym zakresie panuje duża dowolność i brak jest wytycznych. Na razie nie mówimy o tym, co ewentualnie będzie, tylko jak uporządkować to, co jest.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada 2013, 12:12:44 »
No i jeszcze pytanie, czy siatka 5x5m ma funkcjonować wyłącznie w płaszczyźnie xy, co skutkuje de facto rozciągnięciem tekstury na trójkątach nie prostopadłych do osi z, czy też może siatka 5x5m w płaszczyźnie równoległej do trójkąta terenu (brak rozciągania teksutry) i co za tym idzie jakieś "radzenie sobie" z ewentualnymi niezgodnościami na spojeniach trójkątów? W przypadku rozciągania - wiadomo - wszystko zależy od tego jak mocno pochylony jest teren. Przy pochyleniu rzędu 30 stopni jeszcze będzie to jakoś wyglądać, gorzej przy większych spadkach, rzędu 60 stopni.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopada 2013, 12:31:08 »
Chciałbym zobaczyć, jak oteksturujesz pagórek siatką w płaszczyźnie równoległej do powierzchni...

W załączeniu paczka z plikami terenu do Mydelniczki, z różnym mapowaniem trawy:
- myd_teren40.scm - powtarzanie co 40m
- myd_teren20.scm - powtarzanie co 20m
- myd_teren10.scm - powtarzanie co 10m
- myd_teren5.scm - powtarzanie co 5m
- myd_teren2.5.scm - powtarzanie co 2.5m

Należy usunąć liczbę z nazwy któregoś pliku i nadpisać plik w scenery\quark. Następnie uruchomić Quarka, wyjść z pojazdu i klawiszem [7] przemieścić się do Mydelniczki. Tam obejrzeć teren, a szczególnie okolice wiaduktu. Po porównaniu kilku plików wyrobić sobie własne zdanie i opisać je tutaj.

Ponieważ Quark startuje w nocy i trzeba by mu zmienić datę, dołączam też plik SCN, który wczytuje jedynie okolicę stacji Mydelniczka.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2013, 13:26:13 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Listopada 2013, 13:09:28 »
Moja propozycja jest taka, żeby ustalić która tekstura najlepiej wygląda na danej wielkości mapowania. Mam wrażenie, że różne tekstury przedstawiają różne powierzchnie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Listopada 2013, 13:13:27 »
Być może dla każdej powinno być inne, ale prościej by było, gdyby ustalić jakąś stałą długość dla trawy. Ewentualnie wymienić któreś niepasujące tekstury. Ustalone mapowanie uprości np. zmianę tekstur na zimowe/jesienne/wiosenne.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Listopada 2013, 09:39:22 »
Przetestowalem ten teren. Najlepszy efekt jest na 5. Teren 10, 20, 40 zlewa sie w jednolita warstwe. Natomiast 2.5, widok jest taki, jakby sie skladal z kwadratow.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Listopada 2013, 22:03:32 »
Jesteś pewien, że sprawdzałeś te z obecnego załącznika? Za pierwszym razem dałem skopane (to na 5m było dobrze, a pozostałe miały nieprawidłowo zagęszczone mapowanie, co mogło wyglądać jak jednolity kolor).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopada 2013, 09:20:55 »
Nie bylo napisane, ze poprawka jeszcze jedna. Teraz powiem szczerze jest ciezki wybor pomiedzy 5, 10, 20, 40. Jedynie 2.5 wg mnie odpada.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopada 2013, 09:40:06 »
Ktoś wspominał o TRS. Tam wprawdzie siatka terenu to rzeczywiście 10x10 lub 5x5 (do wyboru), ale nakładając tekstury terenu w edytorze, można je sobie skalować.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Mapowanie trawy
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Listopada 2013, 18:33:17 »
Ktoś ma jakieś argumenty za mapowaniem na 10m? Chciałbym doprowadzić do stanu finalnego mapowanie na łączonych sceneriach Quark i Tarniowo i nie musieć poprawiać tego już potem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni