Autor Wątek:  Hamowanie pojazdu  (Przeczytany 4419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darekocur

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Hamowanie pojazdu
« dnia: 01 Listopada 2013, 18:43:08 »
Jest możliwość dodania w projekt symulacji czegoś takiego jak wybór kubkka z płynem na pulpicie (kawą lub herbatą), oprócz tego ustawienie -kubek pełny do połowy albo cm niżej brzegu?
To dla niektórych może być śmieszy szczegół, widzę taki kubek w siódemce ale tylko dla ozdoby. A mam na myśli, żeby to działało jak "kontrola hamowania dla komfortu pasażera", chodzi o to że pasażerowie szczególnie w pociągach pierwszej klasy mają ustawione różne przedmioty na stołach, spożywają posiłki itd. Tu nie tylko opanowanie "operatora pojazdu trakcyjnego" ma znaczenie, rutyna powoduje albo pośpiech czy opóźnienie, że maszynista czasem za mocno wyhamuje skład, szczególnie przed zatrzymaniem.
Pociąg to nie tramwaj.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Listopada 2013, 18:54:39 »
Jak najbardziej popieram. Jak można było przy tworzeniu SPKS pominąć tak istotny szczegół, jak "wskaźnik intensywności hamowania" w postaci wylanej kawy/herbaty na pulpit/spodnie mechanika. Dodatkowo proponuję dodać symulację zwarcia instalacji elektrycznej pod pulpitem pod wpływem wylanego nań płynu. Należałoby również pamiętać o możliwości ustawienia, czy ów kawa/herbata była słodzona, ponieważ jak wiemy z fizyki zmienia to gęstość płynu :D Abstrahując od unowocześniania symulatora, należy zadać sobie pytanie, czy w rzeczywistości każdy pojazd trakcyjny jest wyposażony w kubek, czajnik oraz kawę/herbatę, a w innym przypadku kto zezwala na jazdę bez ww wyposażenia. Przecież może to wpłynąć znacząco na bezpieczeństwo ruchu, kiedy maszynista ma pusty kubek i nie wie z jaką intensywnością hamuje :P
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2013, 18:58:50 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5543
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 350
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Listopada 2013, 18:55:25 »
@darekocur wygrywasz konkurs na bzdurę tygodnia.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline bprog

  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Listopada 2013, 19:00:01 »
Na dodatek przyda się opcja porwania pociągu i jazdy pod presją - doda to realizmu, na PKP maszynista musi się spodziewać wszystkiego.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5976
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 535
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada 2013, 19:03:41 »
Wbrew pozorom istota sprawy nie jest tak bezsensowna, jak się niektórym wydaje. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł na liczbową ocenę techniki jazdy, która uwzględniałaby również hamowanie i stawanie pojazdu. Myślę, że ustawienie kubka, w którym zwierciadło cieczy reagowałoby na przyspieszenie jest możliwe, niemniej jednak wolę symulować tylko pociąg, zaś herbatę mieć prawdziwą.

Na dodatek przyda się opcja porwania pociągu i jazdy pod presją - doda to realizmu, na PKP maszynista musi się spodziewać wszystkiego.
Tryb alarm już był.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3914
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Listopada 2013, 19:06:13 »
Chyba "tryb ATAK!".  :D
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Listopada 2013, 19:06:38 »
W rzeczywistości mamy ten plus, że "czujemy" skład i nie potrzebujemy kubka z herbatą. W symulatorze dobrze swoją rolę sprawuje bujanie kamery - po nim widać jak mocno hamujemy/ruszamy.

Offline darekocur

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Listopada 2013, 21:20:35 »
Nie no, wspomniałem że to może być żartem traktowane ale i nie głupi pomysł, widzę że niektórzy łykneli to...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Listopada 2013, 00:00:24 »
Trzeba by napisać algorytm dynamiki płynu. Jadąc polskimi kolejami, jak nalejemy napój z termosu do kubka, trzeba uważać, aby się nie rozlał. Postawienie na stoliku, doprowadzi pewnikiem do rozlania i to wcale pociąg nie musi hamować. W symulatorze występuje bujanie, zwane efektem banana. Może tak bujanie powodowałoby ruch płynu. W pewnym momencie bujanie doprowadziłoby do przewrócenia kubka i rozlania napoju.  W tej siódemce kubek jest tylko dlatego, że zdjęcie na teksturę było robione na postoju. Może lepiej sobie darować takie pomysły.
Prowadzenie składu cystern z nitrogliceryna. Każdy trochę większy wstrząs doprowadzałby do wybuchu.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2013, 00:07:10 wysłana przez Anrej »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Listopada 2013, 11:53:38 »
W końcu nie bez powodu w kabinie kubki stawia się zawsze na zielonych ręcznikach ;) Są takie linie jak np. Wysoka Kam. - Kamień Pom., gdzie nie ma szans, by podczas jazdy nie wylało się na pulpit.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Listopada 2013, 00:44:26 »
Wbrew pozorom istota sprawy nie jest tak bezsensowna, jak się niektórym wydaje. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie pomysł na liczbową ocenę techniki jazdy, która uwzględniałaby również hamowanie i stawanie pojazdu. Myślę, że ustawienie kubka, w którym zwierciadło cieczy reagowałoby na przyspieszenie jest możliwe, niemniej jednak wolę symulować tylko pociąg, zaś herbatę mieć prawdziwą.
Mamy rozumieć, że prowadząc pociąg w MaSzynie zawsze trzymasz w dłoni kubek z herbatą, a w przypadku zbyt silnego hamowania karzesz sam siebie rozlewając ukrop na spodnie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Listopada 2013, 01:02:38 »
Będzie specjalna przystawka do komputera w postaci podstawki pod kubek. W przypadku niewłaściwego hamowania lub szarpania podczas jazdy będzie ona wylewać zawartość, a nawet przewracać kubek. W komplecie będzie czajnik z opcją gotowania kiełbasek, działający po uruchomieniu przetwornicy.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3914
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Listopada 2013, 01:08:13 »
Kiełbaski w zestawie, czy trzeba zakupić oddzielnie? :D
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1930
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 130
Odp: Hamowanie pojazdu
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Listopada 2013, 07:19:26 »
@Ra wyczerpał temat.
Bocznica