Robiąc przekop koło Mydelniczki poprowadziłem drogę wzdłuż toru. Chciałbym poustawiać na niej znaki drogowe, bo będą widoczne z toru. Jednak nie bardzo jest co. Ze znaków mamy tylko serię G (i to w kiepskiej jakości). Przydało by się zrobić minimum kilkudziesięciu najczęściej spotykanych znaków. Dobrze by było, gdyby ktoś zajął się znakami drogowymi, zamiast robić kolejną teksturę EU07...
W zakresie tekstur możliwe są 3 rozwiązania:
- Tekstura każdego znaku w osobnym pliku. Jest to najbardziej elastyczne rozwiązanie, gdyż zawsze można dodać bądź wymienić plik. Można też tworzyć dowolną liczbę wariantów uszkodzonych znaków. Zaletą tego rozwiązania jest łatwość utworzenia nowego znaku, gdyż modele będą wspólne. Wadą jest duża liczba plików tekstur.
- Tekstura zbiorcza regularna. Połączenie tekstur pojedynczych znaków w większą teksturę poprawi wydajność, zwłaszcza jeśli na teksturze umieści się najczęściej spotykane znaki. Wadą tego rozwiązania jest konieczność tworzenia osobnych modeli, ponieważ każdy będzie zamapowany inaczej (innym fragmentem tekstury). Regularność tekstury (np. siatka 8×8 znaków) pozwoli na względnie łatwe zmodyfikowanie modelu, poprzez dodanie stałych do współrzędnych mapowania (można modele tworzyć generatorem).
- Tekstura zbiorcza upakowana. W tym przypadku powierzchnia tekstury ma być maksymalnie wykorzystana, łącznie z odwracaniem w pionie trójkątnych znaków oraz użyciem mniejszej rozdzielczości dla znaków o prostszym rysunku. Pozwoli to na zmniejszenie liczby tekstur, kosztem zwiększenia liczby modeli, gdyż dla każdego znaku trzeba będzie indywidualnie dopasowywać mapowanie. Jeśli modele znaków były by łączone w ramach sektora, zwiększyło by to wydajność. Jednak przygotowanie takiej tekstury będzie wymagać starannej selekcji znaków i ręcznego przygotowania mapowania modelu dla każdego z nich.
Myślę, że trzeba będzie zacząć od rozwiązania 1, ale myśleć o docelowym zastosowaniu rozwiązania 2 albo 3. Ponadto należy uwzględnić, że znaki w innych krajach mogą wyglądać inaczej (np. słowackie są zauważalnie inne niż polskie), dlatego trzeba przewidzieć podkatalogi na poszczególne kraje. Dobrze by było przyjąć, że na jeden znak będzie przypadać kwadratowa tekstura o boku będącym całkowitą potęgą liczby 2, np. 64 albo 128 pikseli (łącznie z niewielkim marginesem).
Oprócz oznakowania pionowego, przydały by się również tekstury dróg z oznakowaniem poziomym, w szczególności potrzebne są linie zatrzymania na przejazdach kolejowych.