Autor Wątek:  Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół  (Przeczytany 4630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« dnia: 06 Października 2013, 13:45:16 »
A dokładniej, czy na pozycji szeregowej bezoporowej nastawnika jazdy i przy włączonym dostosowaniu sił do nacisku kół możliwe jest na Siódemce bocznikowanie? Jeśli tak, to do jakiej pozycji?
A przy okazji jeszcze jedno. Co dzieje się po przestawieniu nastawnika jazdy na pozycję 29 i dalsze przy załączonym dostosowaniu sił do nacisku kół? Wyłącza się ono, czy lokomotywa nie przechodzi po prostu na drugi układ i trzeba cofnąć nastawnik na pozycję 28 lub mniejszą, wyłączyć dostosowanie sił i dopiero przejść na pozycje równoległe?
Informacje są mi potrzebne do budowy pulpitu, aby i symulator lepiej przy nim działał.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Października 2013, 14:48:58 »
Wydaje mi się, że pomyliło Ci się z wysokim rozruchem.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Online miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Października 2013, 15:09:56 »
Nie, ponieważ niedawno gdzieś czytałem, że załączenie dostosowania sił powoduje częściowe osłabienie wzbudzenia pola niektórych silników. Stąd pytanie, czy można bocznikować, jeżeli pole jest już w pewnym stopniu osłabione. Pisało też, że dostosowanie sił działa tylko na pozycjach szeregowych, ale nie było już nic o tym, co dzieje się po przestawieniu nastawnika na pozycje równoległe. Wiem, że wysoki rozruch też działa tylko na pozycjach szeregowych, że można przy nim bocznikować na pozycji 28 i że aby przejść na dalsze pozycje, trzeba go ręcznie wyłączyć, bo inaczej nic się nie stanie. Ale właśnie nie wiem, jak jest z dostosowaniem sił.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Października 2013, 15:46:31 »
Działa tylko po dojściu do pozycji szeregowej i wtedy należy wyłącznik wyłączyć by było możliwe dalsze przejście na układ równoległy. Dając bocznikowanie na szeregowej bez oporowej, działanie urządzenia kompresji odciążenia osi zostanie wyłączone. By przywrócić działanie trzeba zejść z boków. W sumie ma sens przy wysokim rozruchu lub ewentualnie w trudnych warunkach. A wysoki rozruch możemy mieć włączony właściwie przez 5 minut, inaczej będzie nam hałasował buczek.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Online miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Października 2013, 16:10:13 »
Działa tylko po dojściu do pozycji szeregowej [...]
Rozumiem, że na pozycjach szeregowych oporowych i pozycji szeregowej bez oporowej? A jak już został poruszony temat buczka, to załącza się on również po 5 minutach jazdy na jakiejkolwiek/jakichkolwiek pozycjach oporowych (szeregowych i równoległych) nawet przy wyłączonym wysokim rozruchu?

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Października 2013, 19:58:29 »
Buczek działa tylko na wysokim rozruchu, czas 5min jest liczony jeśli jesteśmy na pozycji od 1 do S, jazda równoległa jest zablokowana.

Online miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Października 2013, 20:42:22 »
Ok, dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat można zamknąć.

Zamykam.
adsim
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2013, 20:52:12 wysłana przez adsim »