Autor Wątek:  Koncepcja działania obrotnicy  (Przeczytany 19091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Koncepcja działania obrotnicy
« dnia: 11 Grudnia 2010, 21:57:54 »
Obrotnica składa się z 4 elementów:
1. Wpis toru, przy czym zamiast normal trzeba użyć turn. Tor musi być prosty i poziomy, nie może też mieć przechyłki.
2. Model T3D, w którym animowany będzie główny submodel. Model musi stać w środku toru, a niecka musi być oddzielnym modelem. Nazwa modelu musi być taka sama, jak nazwa toru.
3. Eventy animujące model. Tor będzie podążał za pozycją (kątem) modelu, obracając się wokół własnego środka długości.
4. Eventy zwrotnicy. Przełożenie do pozycji 1 odłącza obrotnicę od sąsiednich torów i umożliwia jej obrót. Powinno również blokować ruch znajdującego się na niej pojazdu (coś jak hamulec ręczny). Ustawienie w pozycji 0 próbuje podłączyć sąsiednie tory na końcach toru obrotnicy. Jeśli się to uda przynajmniej z jednej strony, pojazd zostanie odblokowany, a ruch obrotnicy uniemożliwiony. Wyjechanie na niepodłączoną stronę spowoduje błąd null track.

Przykładowo, zmiana w scenerii Quark, umożliwiająca użytkowanie obrotnicy (zmieniona nazwa toru na obrotnica_Wielki_Kac oraz typ z normal na turn):include;eng/obrotnica21m.inc;obrotnica_Wielki_Kac;-79.0;0.0;788.0;0.0;eng/Most1-jezdniablach.tga;end

node -1 0 obrotnica_Wielki_Kac track turn 21.0 1.435 0.25 25.0 19 6 Bridge vis
 Rail_screw_used1.tga 4 none 0.2 0.5 1.1
-79.0 0.200012 777.5  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-79.0 0.200012 798.5  0.0  //point 2
0
velocity 6.0
endtrack

Należy też zmodyfikować eventy, aby wykonywane było zablokowanie i odblokowanie obrotnicy. Obsługa obrotnicy wymaga jeszcze dalszych prac nad kodem symulacji.


   « Dodano: 12 Grudnia 2010, 00:43:26 »
Poniżej poprawiony plik obrotnicy (Scenery/eng/obrotnica21m.inc). Zawiera dodatkowo eventy switch, które dokonują odłączenia torów oraz przyłączenia innych. Przed odłączeniem torów wskaźnik podaje sygnał Z1o (wjazd zabroniony). Przyłączenie torów dokonywane jest z opóźnieniem 18 sekund, a dodatkowo 2 sekundy później obraca się wskaźnik podając sygnał Z2o (wjazd dozwolony). Jazda przy niepodłączonych torach zakończy się błędem null track.

// obrotnica o dlugosci 21 metrow
// (p1) nazwa wlasna (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 eng/obrotnica21m.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

//zdarzenia zewnetrzne:

event (p1)_tor1 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor1rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor2 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor2rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor3 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor3rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor4 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor4rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor5 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor5rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor6 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor6rot (p1)_go endevent

event (p1)_tor1rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 7.5 2 endevent
event (p1)_tor2rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 0 2 endevent
event (p1)_tor3rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -7.5 2 endevent
event (p1)_tor4rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -15 2 endevent
event (p1)_tor5rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -22.5 2 endevent
event (p1)_tor6rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -30 2 endevent

event (p1)_0 switch 0.0 (p1) 0 endevent
event (p1)_1 switch 0.0 (p1) 1 endevent

event (p1)_stop animation 0 (p1) rotate WZ1 0 0 0 100 endevent
event (p1)_go multiple 18 none (p1)_0 (p1)_ok endevent
event (p1)_ok animation 2 (p1) rotate WZ1 0 0 90 100 endevent


   « Dodano: 12 Grudnia 2010, 03:25:49 »
Załączam obrazki poglądowe.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2010, 03:26:22 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Stycznia 2011, 01:54:43 »
Obrotnica prezentuje się całkiem dobrze. Sprawdzałem, używając innych parametrów, tj. prędkość obrotu, czas symulacji i stwierdzam, że dobrałeś optymalne wartości. Pozwoliłem sobie zareklamować obiekt, tworząc "komiks", zatytułowany: Wyjazd do pociągu.


Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Stycznia 2011, 07:59:32 »
A czy dałoby radę podpiąć eventy obrotnicy pod [shift]+cyfry? Czy jest jakiś sposób na otwarcie drzwi w hali lokomotywowni w Wielkim Kacu?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Stycznia 2011, 08:49:16 »
Dałoby radę podpiąć w ten sposób eventy, zresztą te zdarzenie właśnie tak zostały zrealizowane, gdy testowałem obrotnicę. Bramę też powinno się dać otworzyć, wszak w pliku quarkmce2007.scn jest taki event napisany, chociaż ja jeszcze tego osobiście nie sprawdzałem.

gumini

  • Gość
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Stycznia 2011, 12:34:56 »
Ja mam eventy przypisane do toru. Gdy lokomotywa jest tak z 10 m od zwrotnicy to otwierają się odpowiednie drzwi i gdy wjeżdża na obrotnice to zamykają się. Problem jest z 3 i 4 drzwiami. Nie obracają się, ale rozsuwają i to jeszcze za daleko.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Stycznia 2011, 12:42:24 »
Pivoty w modelu trzeba ustawić.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Stycznia 2011, 22:31:03 »
Pivoty w modelu trzeba ustawić.
// (p1) nazwa wlasna (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 bud2/lokomotywowniaw6.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

event (p1)_door1a_open animation 0 (p1) rotate door01a 0 0 -90 15 endevent
event (p1)_door1b_open animation 0 (p1) rotate door01b 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door1a_close animation 0 (p1) rotate door01a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door1b_close animation 0 (p1) rotate door01b 0 0 0 15 endevent

event (p1)_door2a_open animation 0 (p1) rotate door02a 0 0 -90 10 endevent
event (p1)_door2b_open animation 0 (p1) rotate door02b 0 0 90 7 endevent
event (p1)_door2a_close animation 0 (p1) rotate door02a 0 0 0 10 endevent
event (p1)_door2b_close animation 0 (p1) rotate door02b 0 0 0 7 endevent

event (p1)_door5a_open animation 0 (p1) rotate door05a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door5b_open animation 0 (p1) rotate door05b 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door5a_close animation 0 (p1) rotate door05a 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door5b_close animation 0 (p1) rotate door05b 0 0 -90 15 endevent

event (p1)_door6a_open animation 0 (p1) rotate door06a 0 0 -90 15 endevent
event (p1)_door6b_open animation 0 (p1) rotate door06b 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door6a_close animation 0 (p1) rotate door06a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door6b_close animation 0 (p1) rotate door06b 0 0 0 15 endevent
Przeca w lokomotywowni nie ma zdefiniowanych eventów do drzwi nr 3 i 4.

gumini

  • Gość
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Stycznia 2011, 22:38:32 »
A nie dziwne jest, że są eventy do drzwi nr 1,2,5,6 a do 3 i 4 nie ma? ;)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Stycznia 2011, 23:31:56 »
Sprawdziłem również drzwi. Bardzo dobrze uzupełnia się lokomotywownia wraz z obrotnicą. Nie zauważyłem żadnych problemów z drzwiami nr 3 i 4, których oczywiście nie da się otworzyć. Odpowiadając na pytanie Gumini, może i jest to dziwne, aczkolwiek w ogóle nie potrzebne. 4 pary drzwi w zupełności wystarczą. Szczególnie fajna jest animacja drzwi nr 2, gdzie te zamykają/otwierają się niesymetrycznie, z różną prędkością kątową.


Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Stycznia 2011, 23:50:33 »
Na pierwszy rzut oka drzwi 3 i 4 są w modelu i do ich otwarcia wystarczy dopisać odpowiednie eventy animacji. Możliwe, że są źle ustawione i dlatego pierwotnie nie były przeznaczone do otwierania. I jeszcze przy okazji zamykania drzwi wypadało by sprawdzać, czy tor przechodzący przez drzwi jest wolny…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Stycznia 2011, 00:03:06 »
http://eu07.pl/userfiles/3160/priv-lokomotywowniaw6.zip
Wypakować do models/bud2. Działające wszystkie drzwi, może jeszcze komuś się przyda. Wystarczy dopisać eventy. Tak jak pisałem prędzej, były nieustawione pivoty w tych 2 drzwiach.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Stycznia 2011, 16:56:34 »
A moze wystawicie update do quarka? cos ala taki gotowiec. Przyznam sie ze u mnie to nie dziala. Ale zapewne cos zle robie.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Stycznia 2011, 17:30:14 »
Ale tylko po to, by poobracać sobie obrotnicą? Żeby tam wjechać lokiem, to trzeba eventy modyfikować.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Stycznia 2011, 18:44:51 »
Benek, może podjąłbyś się napisania ciekawej misji do Quarka, ze startem w szopie i używaniem obrotnicy?
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Stycznia 2011, 18:50:47 »
Są plany, najpierw muszę skończyć jedno, dopiero potem zabiorę się za drugie. Jest pomysł, by wstawić obrotnicę na inną scenerię. Pracę nad tym ruszą dopiero po sesji, czyli w połowie lutego.

gumini

  • Gość
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Stycznia 2011, 20:41:41 »
Jest pomysł, by wstawić obrotnicę na inną scenerię.
W scenerii Drawinowo na stacji Grabówek jest też umieszczona.

Offline bsawicki4

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Stycznia 2011, 00:56:25 »
Czy mógł by ktoś dać sprawdzoną obrotnicę z wpisami do scenerii quark

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lutego 2011, 12:18:25 »


Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lutego 2011, 12:35:57 »
A ja mam pytanko, czy wysypałoby symek, jakby lokomotywa nie wjechała cała na obrotnicę i ta zaczęłaby się obracać, jak i również lokomotywa zjechałaby choćby jedną osią za obrotnice na nieustawiony tor?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Lutego 2011, 12:58:15 »
Nie wiem jak w pierwszym przypadku, ale w drugim symulator na pewno potraktuje to jako koniec toru i wywali null track.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Lutego 2011, 18:15:48 »
Postanowiłem to przetestować, generalnie - czegoś takiego się nie spodziewałem. Uzyskałem taki efekt, a gdy spróbowałem ruszyć, wywaliło nulltracka.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Lutego 2011, 18:19:50 »
A czego się spodziewałeś? Źle użyta obrotnica, więc złe efekty :)

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Lutego 2011, 18:39:03 »
A czego się spodziewałeś? Źle użyta obrotnica, więc złe efekty :)
O tym wiem, obrotnicę testowałem już dawno w normalny sposób, chodziło mi o przetestowanie tego o co pytał @Niebogucław. Spodziewałem się, że faktycznie wysypie symulator, a tu się okazuje, że gdyby wrócić obrotnicą do odpowiedniego toru powinno się jeszcze dać wyjechać.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Obrotnica i most zwodzony.
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Kwietnia 2011, 16:34:50 »
Czy w Maszynie jest możliwe stworzenie mostu zwodzonego np. na scenerii Bałtyk. Nie chodzi mi o to kto ma wykonać, ale czy exe pozwala na obrót szyn w innej osi niż Z(tak jest w obrotnicy)? 
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2011, 21:20:21 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Kwietnia 2011, 16:38:06 »
Tak, jest to możliwe.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Kwietnia 2011, 17:23:52 »
Na chwilę obecną jedyny ruch szyn to obrót odcinka prostego względem jego pionowej osi symetrii. Możliwe jest wprowadzenie innych ruchów – jeśli będę miał trochę czasu i otrzymam odpowiedni model wraz z eventami animacji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Kwietnia 2011, 09:02:21 »
A jednak się myliłem, bo myślałem, że można przykleić kawałek toru do boxa i tym boxem dowolnie manewrować.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Koncepcja działania obrotnicy
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Stycznia 2014, 14:15:44 »
Tak dla informacji, w wersjach EXE wydanych w 2013 roku obsługa obrotnicy ma błąd, który polega na nieprawidłowym odłączaniu się jej od torów. Objawia się to niemożnością powtórnego podłączenia torów od strony punktu 2 toru obrotnicy.

Aby obejść ten błąd i móc korzystać z obrotnicy, trzeba w scenerii odwrócić tory przy obrotnicy tak, aby wszystkie były skierowane do niej tym samym końcem (tzn. albo końcem 1, albo końcem 2). Przykładowo, w scenerii Quark, zakładając skierowanie końcem 1, trzeba by odwrócić 2 wschodnie z 3 torów południowych (obrotnicawyjazd i obrotnicawyjazd01) oraz 2 środkowe z 6 torów północnych (obrotnicawjazd03 i obrotnicawjazd04). Bez tej zmiany po kilku ruchach obrotnica przestaje funkcjonować prawidłowo, a przyczyna może być trudna do uchwycenia.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2014, 14:49:55 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni