Beton PEKAPIstów podał do sądu PESĘ o nieuczciwą konkurencję, bo żekomo PESA za swój pendolino chciało 1gr/godzinę czy za kilometr... chore. Dziś rano na radiowej trójce to mówili.
Jesli to utrzymanie ma wygladac tak, jak w przypadku ED74, to PESA powinna jeszcze IC doplacac.
Kupujemy Ferrari do jeżdżenia po dziurawych drogach.
I jak na tej kolei ma byc lepiej, jak nawet "swiadomi" MK wypisuja takie bzdury? Myslisz, ze w Niemczech, Austrii, Włoszech, Francji czy Hiszpanii szybkie pociagi jezdza tylko po liniach wysokich predkosci? Jechales kiedys TGV Strasbourg - Paris, Marseille - Nice, Lyon - Perpignan, RailJetem Wien - Zürich, Wien - Villach, ICE München - Frankfurt? Juz nie mowiac o Pendolino Zürich - Milano czy TGV Paris - Geneve. A moze do Interlaken tez sie "zapierdziela" (a jezdzi tam troche szybkich pociagow)?
Możemy stwarzać taki powierzchowny obraz polskiej kolei – kupić 20 Pendolino, zmodernizować 2-3 trasy i mówić, jak to na kolei jest dobrze, a jadąc na prowincje albo w inny region kraju widzieć jak niebieski ET22 ciągnie 40 węglarek 20km/h ze względu na zły stan toru. Tacy jesteśmy mocni jak mocny jest nasz najsłabszy punkt.
Co do modernizacji 2-3 tras. W tej chwili prace modernizacyjne i rewitalizacyjne obejmuja troche wiecej niz 2-3 odcinki. Obrazek (z uwaga, ze sporo z tego co sie robi nie jest na tej mapie zaznaczone):
http://img23.imageshack.us/img23/8173/nmq.gifNie skonczymy na 20 ETRach, wlasnie ogloszono kolejny przetarg na 20 jednostek dla IC (wczesniejszy w trakcie), sa przetargi na naprawy i moderne wagonow. A to tylko segment daleki. Marszalkowie tez nie spia. Tak wiec park taborowy pomalu tez bedzie sie poprawiac.
Dworcow odnowionych tez nie widzisz?
Przeoranie wszystkiego co bylo zapuszczane przez lata wymaga czasu.