Rozumiem, na forum jak wspominałem, jestem od niedawna, wcześniej interesował mnie jedynie sam symulator.
Skoro wcześniej były takie dyskusje-zwracam honor, bo nie zdążyłem jeszcze przejrzeć wszystkiego.
Chociaż na przestrzeni kilku paczek zauważyłem pewne zmiany i widać rozwój, oraz postęp,, to wydaje mi się, że tak naprawdę mimo tych ankiet i wskazówek, nadal nie wiadomo w którym kierunku maszyna ma zmierzać.
Benek,
Wyczuwam, może błędnie, jakieś pretensje w moim kierunku i w pewnym sensie rozumiem z jakich powodów powstały, ale jeśli chodzi o mnie jestem użytkownikiem który lubi zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi. Przede wszystkim nie wpycham się w cudze kompetencje i próbuję pomagać tam gdzie mogę.
Trudno jest jednak pomagać, kiedy czuję się na forum "niepotrzebny". Rozumiem - maszyna to projekt dla wytrwałych, ale nie można zapominać, że nawet wytrwali ludzie mają swoją cierpliwość, a przede wszystkim godność.
Przypomnę tylko, że ja tego wątku nie rozpocząłem, a jedynie skromnie włączyłem tutaj kwestie, które interesują mnie w szczególności.
Skoro Ra, zakładał kiedyś takie tematy z ankietami, to znaczy, że liczy się z opinią innych - i za to mu chwała.
Wiem też, że nie ma sensu rozwodzić się nad kwestiami, które w najbliższym czasie nie zostaną rozwiązane - nie jestem głupi.
Denerwuje mnie jedynie "elitarność", "pogarda" z jaką patrzycie na innych. Może dlatego zespół twórców się nie powiększa?
Przyznam się szczerze, że przyszedłem na forum z pokojowymi zamiarami, ale wygląda na to, że nie mam tu czego szukać i powinienem chyba "odejść w pokoju".
Na razie jednak zostaję i kończę dyskusję w tym temacie (chyba że zmienią się okoliczności). Stawiam tutaj również postulaty:
-Dodatki, to bardzo ważny element, dzięki któremu "żyją"projekty,szczególnie open source. Ich tworzenie powinno być łatwiejsze, albo bardziej czytelne. (Bo na obecną chwilę, nie ważne jakie narzędzia zna użytkownik - jeśli wykonuje coś do maszyny, musi najpierw nauczyć się wiele na temat symulatora (Tworzenie dodatków do innych gier nie wymaga aż takiej wiedzy)
-Dostępność dodatków - Teraz instalacja dodatków jest całkiem rozsądna, ale każdy użytkownik lubi kliknąć "zainstaluj" zamiast grzebać we wpisach tekstur.
-Przynajmniej próba zachęcenia użytkowników, którzy używają narzędzi innych niż Max. Nie musi być to SketchUp. Tyle osób przecież korzysta z Blendera, który jest świetnym narzędziem do modelowania. Otwarte oprogramowanie, powinno być otwarte na mnogie rozwiązania.
-Jest to problem dotyczący całego open source, m.in. dlatego linux nie zdobywa dużej popularności - bo nikt nie wie jak faktycznie ma to wyglądać. Wprowadzenie SPKS było dobrym rozwiązaniem, ale co z tego, gdy jeździmy po pustym polu?
-Dlatego też "układanie"tras powinno być opracowane jaśniej. Wszystko przecież da się potem poprawić, zmodyfikować. Ludzie lubią wizualizacje-a nie schematy, ta wizualizacja może być nawet 2d.
-To już trudniejsze zagadnienie, ale można zbudować edytor tras na wzór tego, znanego z railroad.exe, Będziemy mieć wtedy w miarę dokładny edytor 2d, a jako podgląd 3d możemy stosować - silnik maszyny. Przecież jest opcja "ghostview" być może "podgląd" trasy w zaawansowanym stadium uruchamiałby się dłużej, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.
Nie oczekuję, że to, co mówię będzie brane pod uwagę, pewne kwestie(wiem)że pojawiły się wcześniej. Byćmoże wszystko co piszę tutaj pojawiło się tu wcześniej. Ale nie wińcie mnie za to,
Wszakże chcę tylko pomóc.