Autor Wątek:  Smutek i żal  (Przeczytany 20735 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Września 2013, 23:12:12 »
Mogę dostać ostrzeżenie, mogę dostać nawet muted + bana, ale wobec mojej egzystencji w tym projekcie chciałbym gorąco polecić koledze, coś na wcześniej wymienioną dolegliwość.

I punkty za obrazek też biorę na klatę bo gdy widzę takie pieniactwo i roszczenia to wychodzę z siebie i staję obok. Skoro kolega jest taki PRO rzeźbiarz w AutoCAD'dzie to polecam zrobić w nim model 3D. Może być bez tekstury, żeby małżonka nie marnowała czasu bo już na tym etapie jestem pewien, że przeczytam "Nie umiem bo mi się nie chce".
Kończąc swoją wypowiedź, polecam koledze wylewać żale na facebookowej ścianie - znajomi na 100% zlajkują.
 

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Września 2013, 23:17:22 »
Symulatorem zacząłem się interesować kilka lat temu. Jednak ostatnio ciekawiło mnie, jak wyglądała jedna z pierwszych paczek. Pobrałem paczkę z 2004 roku, i ku mojemu zaskoczeniu ta paczka wyglądała całkiem inaczej. Chociażby fizyka była inna, do której ciężko było mi się przyzwyczaić. Były też inne scenerie oraz modele. Po kilku przejechanych scenariuszach powróciłem do najnowszej paczki, gdzie stwierdziłem, że teraz jest znacznie interesująca. Są tu nowe: modele pojazdów, scenerie, nowa fizyka, która według mnie bardziej odpowiada realizmowi. Owszem, żeby zrobić coś nowego spotykamy nowe problemy, które staramy się wyeliminować. Niektóre zajmują więcej czasu, a niektóre mniej. Należy też pamiętać że nie tylko mamy symulator w głowie, bo też musimy myśleć o życiu prywatnym. Gdy mamy ten wolny czas, staramy się zrobić coś nowego do symulatora np: zdjęcia, modele, dźwięki, itp. Tutaj nikt Nas nie pogania. Lepiej zrobić coś niewielkiego, a dobrze. Tak więc z roku na rok symulator zaczyna wyglądać ładniej i bardziej realistycznie.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2013, 23:29:51 wysłana przez oscyp »
Pozdrawiam

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Września 2013, 23:23:58 »
Ja rozumiem intencję AndrzejaD, tym niemniej, napisał post od strony, gdzie teraz pol102 proponuje posmarować. Bycie na forum nie zaczynamy od wytykania... nie miej więc pretensji, że tak przyjęto Twoją wypowiedź.
Cytuj
...zbyt wiele wesołości tu przeczytałem by jakkolwiek wspierać ten projekt, choćby finansowo a jednocześnie czekać na dalsze zmiany, które nigdy się nie pojawią.
Zmiany się pojawią, a wspierać finansowo - nikt o to Ciebie nie prosił, więc aluzja niezrozumiała i zbędna.

Offline anubin

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Września 2013, 23:30:52 »
Pozwolę sobie skomentować, nawiązując jedynie do mojej wypowiedzi i krótkich odpowiedzi wobec niej.

Nie wiem na ile wykorzystałeś potencjał SketchUp'a, ale szczególnie siódemka wygląda strasznie biednie. Obecnie takie modele by nie przeszły.

Mój post był edytowany, bo nie podkreśliłem w nim pewnych nieścisłości. Odpowiadam. Szczególnie ten model "siódemki" wykonany był "na szybko". Wykonany był bez rysunków technicznych, bez zachowania proporcji (co widać np po pantografach) Robienie tego modelu zajęło mi bardzo mało czasu i powstał on dla sprawdzenia w ile czasu można zrobić za pomocą SketchUp model, chociażby takiej pokracznej "siódemki"(poza tym brakuje mu też kilka tekstur i szczegółów).

Od dawna próbuję skupić się na realistycznym modelu, którego zrobienie i dopracowanie zajęłoby mi więcej niż kilka godzin. Zadaje sobie tylko pytanie. Po co? Nie robię niczego, dopóki nie widzę w tym sensu.

Wiem też jak wyglądają modele w maszynie, dlatego nie wciskałem tutaj "na siłę" wykonanych przeze mnie, przekonwertowanych lokomotyw.

Pozatym:
Takie modele taboru nie. Ale nie mierz innych miarą swoich zainteresowań. Bo nie tylko tabor się liczy.

Symulator to nie tylko lokomotywy. "Pudła"wagonów można z dużą dokładnością wymodelować w kilka chwil.
Ale tym co jest najbardziej potrzebne - jak sami mówicie - są scenerie. I tutaj już można coś wskórać.
Problemem nie jest odpowiednie wykorzystanie programu, ale nastawienie twórcy, osób zatwierdzających modele, osób dodających je do gry...

Moje linki są jedynie przykładem poglądowym, tego co mówię.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2013, 23:36:32 wysłana przez anubin »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Września 2013, 23:33:04 »
Alez dajecie sie sprowokowac trollowi... Szkoda energii na oburzanie sie.

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Września 2013, 23:35:54 »
Troll, czy nie troll. Wyjaśnić na różne sposoby można.
Pozdrawiam

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Września 2013, 23:44:34 »
Alez dajecie sie sprowokowac trollowi... Szkoda energii na oburzanie sie.
A co Tobie, bazy danych szkoda? :D Ostatnie tchnienie wakacji. Niech się wyszaleją ;) Przez cały weekend będą odcięci od tegoż dobrodziejstwa.

Żeby nie było niemerytorycznie, to wg mnie winna być stworzona fundacja. Chętni(!) wpłacali><by pieniądze, a Maszyna rozwijałaby się szybciej.

1. Nie zaczyna się zdania od "żeby".
2. Interpunkcja.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2013, 09:27:24 wysłana przez Rozi »
Solo oración!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Września 2013, 23:53:21 »
Nie szkoda. Po prostu nigdy z prowokacji nic sensownego nie wyniknelo.

Offline anubin

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Września 2013, 23:59:15 »
A jeśli "prowokację" obrócić w sensowną dyskusję?

Nie kazdy zna się na symulatorze, wiele z nas doskonale wie, czego w symulatorze brakuje. Ale czasami proste sugestie, lub wskazówki od zwykłych użytkowników są(i moim zdaniem powinny być)"drogowskazem" dla programistów.

Nie tylko chodzi o poprawność kodu samego w sobie, ale także o praktyczne jego strony.

Najlepsze rozwiązania, to proste rozwiązania, a rozmowa z żywymi ludźmi zawsze jest pewną alternatywą dla "debugowania z kaczuszką" http://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_gumowej_kaczuszki

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Września 2013, 00:08:35 »
Sek w tym, ze sensownych dyskusji bylo wiele. Ba, nawet glowny programista, Ra, zalozyl temat wraz z ankieta, w ktorej pytal wprost uzytkownikow co poprawic w pierwszej kolejnosci. Tylko jakos to przeoczyles. Musi byc skandal, zamet, by spiochy sie obudzily, pomimo tego, ze juz bylo to walkowane.

Offline anubin

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Września 2013, 01:00:42 »
Rozumiem, na forum jak wspominałem, jestem od niedawna, wcześniej interesował mnie jedynie sam symulator.
Skoro wcześniej były takie dyskusje-zwracam honor, bo nie zdążyłem jeszcze przejrzeć wszystkiego.

Chociaż na przestrzeni kilku paczek zauważyłem pewne zmiany i widać rozwój, oraz postęp,, to wydaje mi się, że tak naprawdę mimo tych ankiet i wskazówek, nadal nie wiadomo w którym kierunku maszyna ma zmierzać.

Benek,
Wyczuwam, może błędnie, jakieś pretensje w moim kierunku i w pewnym sensie rozumiem z jakich powodów powstały, ale jeśli chodzi o mnie jestem użytkownikiem który lubi zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi. Przede wszystkim nie wpycham się w cudze kompetencje i próbuję pomagać tam gdzie mogę.

Trudno jest jednak pomagać, kiedy czuję się na forum "niepotrzebny". Rozumiem - maszyna to projekt dla wytrwałych, ale nie można zapominać, że nawet wytrwali ludzie mają swoją cierpliwość, a przede wszystkim godność.

Przypomnę tylko, że ja tego wątku nie rozpocząłem, a jedynie skromnie włączyłem tutaj kwestie, które interesują mnie w szczególności.

Skoro Ra, zakładał kiedyś takie tematy z ankietami, to znaczy, że liczy się z opinią innych - i za to mu chwała.

Wiem też, że nie ma sensu rozwodzić się nad kwestiami, które w najbliższym czasie nie zostaną rozwiązane - nie jestem głupi.

Denerwuje mnie jedynie "elitarność", "pogarda" z jaką patrzycie na innych. Może dlatego zespół twórców się nie powiększa?

Przyznam się szczerze, że przyszedłem na forum z pokojowymi zamiarami, ale wygląda na to, że nie mam tu czego szukać i powinienem chyba "odejść w pokoju".

Na razie jednak zostaję i kończę dyskusję w tym temacie (chyba że zmienią się okoliczności). Stawiam tutaj również postulaty:

-Dodatki, to bardzo ważny element, dzięki któremu "żyją"projekty,szczególnie open source. Ich tworzenie powinno być łatwiejsze, albo bardziej czytelne. (Bo na obecną chwilę, nie ważne jakie narzędzia zna użytkownik - jeśli wykonuje coś do maszyny, musi najpierw nauczyć się wiele na temat symulatora (Tworzenie dodatków do innych gier nie wymaga aż takiej wiedzy)
-Dostępność dodatków - Teraz instalacja dodatków jest całkiem rozsądna, ale każdy użytkownik lubi kliknąć "zainstaluj" zamiast grzebać we wpisach tekstur.
-Przynajmniej próba zachęcenia użytkowników, którzy używają narzędzi innych niż Max. Nie musi być to SketchUp. Tyle osób przecież korzysta z Blendera, który jest świetnym narzędziem do modelowania. Otwarte oprogramowanie, powinno być otwarte na mnogie rozwiązania.
-Jest to problem dotyczący całego open source, m.in. dlatego linux nie zdobywa dużej popularności - bo nikt nie wie jak faktycznie ma to wyglądać. Wprowadzenie SPKS było dobrym rozwiązaniem, ale co z tego, gdy jeździmy po pustym polu?
-Dlatego też "układanie"tras powinno być opracowane jaśniej. Wszystko przecież da się potem poprawić, zmodyfikować. Ludzie lubią wizualizacje-a nie schematy, ta wizualizacja może być nawet 2d.
-To już trudniejsze zagadnienie, ale można zbudować edytor tras na wzór tego, znanego z railroad.exe, Będziemy mieć wtedy w miarę dokładny edytor 2d, a jako podgląd 3d możemy stosować - silnik maszyny. Przecież jest opcja "ghostview" być może "podgląd" trasy w zaawansowanym stadium uruchamiałby się dłużej, ale zawsze to jakieś rozwiązanie.

Nie oczekuję, że to, co mówię będzie brane pod uwagę, pewne kwestie(wiem)że pojawiły się wcześniej. Byćmoże wszystko co piszę tutaj pojawiło się tu wcześniej. Ale nie wińcie mnie za to,
Wszakże chcę tylko pomóc.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 07:35:33 wysłana przez anubin »

Offline METALL

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Września 2013, 01:43:08 »
Wytykam jako obserwator, nie jako twórca. Nie wezmę się do roboty, bo pisanie pod coś tak ciężkiego, wymaga zbyt dużo czasu.
Jesteś jako obserwator, to pozostań nim. Jeśli nie masz nic do dodania od siebie, to się nie udzielaj. Ja nic tutaj nie dałem, a z chęcią korzystam. Nie dałem, ponieważ nie mam smykałki do robienia screenów, zdjęć na tekstury, a o programowaniu nie wspomnę. To co mi potrzebne czerpię z forum i bez powodu nie piszę na nim. Dzięki temu forum jak i symulatorowi choć po częsci spełniłem swoje marzenia. A ty tu z wymaganiami? Powinieneś z szacunkiem podejśc do twórców, którzy zapewne zarwali nie jedną noc aby ten projekt szedł dalej i nie wymagać "gruszek na wieżbie".

Pilnuj cytatów i pisz staranniej.
adsim
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 08:28:44 wysłana przez adsim »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Września 2013, 02:08:37 »
W ogóle nieporozumieniem jest używanie openGL do gier...
A w czym właściwie taki DirectX byłby lepszy? Według mnie ogranicza tylko wsparcie do rozwiązań Microsoftu. OpenGL jest kompatybilny z Linuxem, OS Xem, wszelkiej maści BSD i innymi, a możliwości ma w zasadzie takie same. Dla przykładu, wersja linuksowa używa właśnie OpenGLa: http://unigine.com/products/valley/
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 02:10:51 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Września 2013, 07:03:46 »
Co gdy twórcy trainza dorzucą fizykę ? Gdzie będzie wtedy Maszyna ? No właśnie...
No ja o to pytam już jakieś półtora roku…

Niestety, twórcy Trainza (mam na myśli Auran/N3V) fizykę  mają tam, gdzie słońce nie dochodzi :-(  Trochę sobie można połatać sztuczkami skryptowymi, ale zawsze w końcu walnie się w ścianę (najpoważniejszy problem - hamulce - Trainz ma wyłącznie zawory rozrządcze Westinghouse). Jego silnik graficzny, nie aktualizowany od 10 lat, to też żadna rewelacja.

Symulator idealny to byłaby dla mnie krzyżówka fizyki Maszyny, edytora tras i bazy dodatków Trainza, oraz jakiegoś wypasionego silnika graficznego :-) Ale takie rzeczy, to tylko w Erze (której już z resztą nie ma ;-) ).

A postępy zrobione w Maszynie, chociaż może nie dostrzega się ich na codzień, gdyż zmiany wchodziły stopniowo, to jednak przy porównaniu najnowszej paczki z wersją 2003 są bardzo duże.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 07:05:35 wysłana przez adamst »

Offline danio

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Września 2013, 09:41:50 »
Taki symulator już powstaje._Proponuje obejrzeć projekt Open Rails.

Pisz poziomo i nie nadużywaj kropek.
adsim
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 10:41:15 wysłana przez adsim »
Danio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #45 dnia: 13 Września 2013, 10:40:24 »
Anubin, nie ma zadnej elity, ani tez pogardy. Tlumaczenie setki razy tego samego jest meczace. Ze zdaniem uzytkownikow liczy sie kazdy, nie tylko Ra. Ja nawet za bardzo zwracalem uwage na gusta ludzi. Poszukaj sobie na forum. A jak na fb wrzucilem screeny z prac to bylo wiecej narzekan niz pozytywnych opinii. Co wiecej, NIKT nie byl w stanie podac sensownego rozwiazania. Jeden tworca dodatkow do trainza zarzekal sie, ze potrafi zrobic to lepiej. Przeslalem mu zrodlowe pliki rozjazdow i nie odezwal sie od dwoch miesiecy.

Offline AndrzejD

  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smutek i żal
« Odpowiedź #46 dnia: 13 Września 2013, 11:43:40 »
Wytykam jako obserwator, nie jako twórca. Nie wezmę się do roboty, bo pisanie pod coś tak ciężkiego, wymaga zbyt dużo czasu.
Jesteś jako obserwator, to pozostań nim. Jeśli nie masz nic do dodania od siebie, to się nie udzielaj. Ja nic tutaj nie dałem, a z chęcią korzystam. Nie dałem, ponieważ nie mam smykałki do robienia screenów, zdjęć na tekstury, a o programowaniu nie wspomnę. To co mi potrzebne czerpię z forum i bez powodu nie piszę na nim. Dzięki temu forum jak i symulatorowi choć po częsci spełniłem swoje marzenia. A ty tu z wymaganiami? Powinieneś z szacunkiem podejśc do twórców, którzy zapewne zarwali nie jedną noc aby ten projekt szedł dalej i nie wymagać "gruszek na wieżbie".

Pilnuj cytatów i pisz staranniej.
adsim



"Nie podoba się to nie użyaj. Brak argumentów, zły hejter Maszyny na horyzoncie."

I. Gdzie są źródła udostępnione ?
http://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/inne/readme_pliki/licencja.html
Jak można rozwijać cokolwiek?

II.
Cytuj
Denerwuje mnie jedynie "elitarność", "pogarda" z jaką patrzycie na innych. Może dlatego zespół twórców się nie powiększa?

Z którą można spotkać się na każdym polskim forum, gdzie twórcy czegoś otrzymali trochę "fejmu". To się zwie polaczkowość.

III. Złość, że ktoś śmie się odezwać w negatywny sposób, konstruktywnie oceniając coś co lubisz to także polaczkowość. Wolność słowa wszędzie, byle nie na moim podwórku.

IV.

Cytuj
A w czym właściwie taki DirectX byłby lepszy? Według mnie ogranicza tylko wsparcie do rozwiązań Microsoftu. OpenGL jest kompatybilny z Linuxem, OS Xem, wszelkiej maści BSD i innymi, a możliwości ma w zasadzie takie same. Dla przykładu, wersja linuksowa używa właśnie OpenGLa: http://unigine.com/products/valley/

Linux... To już debata na inny dział i temat, mały rynek linuxa, używa go nisza,tak w Polsce nisza. Jest dobry w rozwiązaniach serwerowych.

V.
Cytuj
Mogę dostać ostrzeżenie, mogę dostać nawet muted + bana, ale wobec mojej egzystencji w tym projekcie chciałbym gorąco polecić koledze, coś na wcześniej wymienioną dolegliwość.
Spoko br0 :)



Za bardzo lamiecie Regulamin. Bocznica.
Benek
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2013, 11:54:43 wysłana przez Benek »