Autor Wątek:  Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu  (Przeczytany 14527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Października 2015, 12:32:00 »
No ja w kwietniu br, dostalem odpowiedz na pytanie, czy ogonki sa dozwolone w W4 i rozkladach, ze jak najbardziej tak.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Października 2015, 12:42:45 »
No ja też taką odpowiedź dostałem, ale jak widać niektórym te znaki się krzaczą.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Października 2015, 18:52:27 »
Chodzi o to, że trzeba trzymać się standardu kodowania, w tym wypadku CP1250. Tak mam na sztywno ustawione w swoim edytorze i przekodowuje automatycznie jak wykryje inne (np UTF-8).
W przypadku plików scenerii CP1250 to bardzo rozsądny format, bo jest wewnętrznym 1-bajtowym kodowaniem używanym w Windows. UTF-16 to także dobre kodowanie, bo nadaje się do tekstu w dowolnym języku, w dodatku jego obsługa jest równie szybka jak ASCII. UTF-8 to słaby wybór, ze względu na zmienną szerokość znaku. Kodowanie jest dobre do tekstu, którego nie trzeba przetwarzać, w tym wypadku - dawałoby gorszą wydajność. Problem robi się, jak komuś edytor przekoduje 2 razy. Wtedy w pliku pojawiają się krzaki i żaden automat na to nie pomoże, trzeba poprawić ręcznie.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #33 dnia: 11 Października 2015, 19:09:37 »
Z tym UTF-8 już swego czasu miałem problemy. Widzę, że to powraca jak bumerang.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Października 2015, 20:30:09 »
Dziwna sprawa, wgrałem z paczki 7z pliki. Teraz nie widzę problemów z polskimi znakami. Jest "Dębica". Nie wiem co te nazwy zmieniło. Chyba muszę odpalić scenariusz jeszcze raz, tym razem z zapisem loga.

  Dodano: 11 Października 2015, 20:55:02
Wersja bez patcha - ai05 stoi. Nie rusza w ogóle. Widać, że w patchu dodany jest event który rusza ai05.

  Dodano: 11 Października 2015, 21:27:32
OK, co zrobiłem - wgrałem jeszcze raz z paczki głównej pliki sl-3-night_events.ctr i tory-s3.scm. Gagarin nie startuje. Nadpisałem plik sl-3-night_events.ctr z patcha. Gagarin startuje, odpina wagony poprawnie w peronach. Misja przejezdna, ale 3 minuty spóźnienia na starcie. Spróbuję zdjąć ograniczenia z torów, zobaczymy czy dostaniemy odjazd planowo.

AHA, jeszcze jedno. Przepuściłem misję przez mój edytor (Trax), który wykrył niezgodne kodowanie w kilku plikach. Wszystkie zostały automatycznie przekodowane do CP1250. Być może to pomogło. Pierwotnie miałem przecież zainstalowaną dokładnie tę samą wersję, nic nie dotykałem w tych plikach a misja nie działała (dokładnie jak opisałem - czyli Gagarin nie odczepiał wagonów tylko jechał z nimi za zwr033, gdzie skład się rozrywał).

Zrobię jeszcze jeden test z poprawionymi torami. Jak pójdzie - wrzucę zipa z całą misją i poproszę o przetestowanie. Jak będzie OK, warto będzie umieścić to w kolejnym patchu do paczki.
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2015, 21:27:32 wysłana przez HTD »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Października 2015, 22:18:38 »
Jak masz coś do zmiany kodowania na takie z którym nie masz problemów, to dobrze byś poprosił kogoś czerwonego o dostęp do repo i przeskanował wszystko. Albo jak da się to względnie automatycznie zrobić, to opisz jak i czym. Dobrze by było to kompleksowo załatwić i dodać do wytycznych. Mi notepad+ rozpoznaje tylko ansi, dwa typy utf-8 i dwa typy ucs-2 i wszystkie w.w. pliki są w ansi.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Października 2015, 23:31:48 »
OK, w środę będę miał chyba wolne, to spróbuję może zrobić jakiś automat do tego. Na razie wrzucam poprawioną misję: wyjazd równiutko o 22:46:00, zakładając, że manewrujemy 25km/h (dla bezpieczeństwa starałem się jechać 24, i to wg Hasslera, nie wg podglądu na F2), zatrzymujemy się łagodnie pod Ms1, ruszamy normalnie na Ms2, podpinamy skład dość szybko.

Po zapięciu składu jest czas na bardzo skróconą próbę hamulca. Przynajmniej da się nabić i spuścić ciśnienie na jakieś 10 sekund przed odjazdem.

Co do rozkładu - niestety gdzieś jest błąd. Może do rozkładu przyjęto inne od aktualnych pozycje wskaźników W8 / W9?

Tumlin - jestem kilka sekund przed czasem. Swoszowice - jestem kilka sekund przed czasem. Psie Pole - to samo. Ograniczenie do 60km/h. Wbijam się w nie dokładnie na kreskę. Jadę 59 za ograniczeniem. Nie ma żadnych problemów - wzorowy przejazd. Na stację Turów wjeżdżam z prędkością 59km/h. W Turowie zatrzymuję się mniej więcej minutę po rozkładowym czasie. Tak samo minutę później dostaję odjazd. Domyślam się, że opóźnienie dalej tylko wzrasta, ale nie miałem czasu przejechać całej trasy.

Uwaga, zrobiłem także HK zwalniając przy pierwszym 55km/h do 50km/h. Po HK najbliższą stację (Tumlin) minąłem przed czasem, czyli zapas na HK jest prawidłowy.

  Dodano: 12 Października 2015, 20:24:58
I jak tam? Może być? Wg mnie można by dać wyjazd minutę później, za to Ms2 dla Gagarina minutę wcześniej, ale nie wiem, w sumie nie szkodzi poczekać te 2 minuty ekstra.
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2015, 20:24:58 wysłana przez HTD »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Października 2015, 21:24:13 »
Ja bym zostawił jak jest, oprócz zdjęcia ograniczenia w torach. Gagar się spóźnia a my czekamy, bywa. Nie patrzyłem co tam namodziłeś jeszcze, wybacz. Miałem odrobinę dość tego scenariusza.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Października 2015, 22:24:02 »
Nic więcej. Zabrałem 10km/h z toru przy peronie. To wszystko. Przesunąłem wyjazd -2 minuty, odjazd +5 sekund. Dzięki temu wyjazd masz o 22:46, czyli planowo. Plus kilka sekund, które możesz nabić jak się ociągasz z ruszeniem na Ms2.
Proszę, nie róbmy z tego scenariusza horroru, PKP nie jest aż takie złe, i tak przyjazd jest 46 a nie 39, powiedzmy że w rozkładzie nie przewidziano robót na torach i objazdu torem niewłaściwym z ograniczeniem do 30km/h. Nie trzeba jeszcze opóźniać pociągu o 10 minut na wyjeździe. To jest osobowy, one nie muszą się spóźniać po 30 minut. Wystarczy 7 ;)
W każdym razie jest przejezdny, nie zauważyłem większych bugów poza bodajże jednym przejazdem, który nie zdążył się zamknąć. Reszta przejazdów zamyka się dokładnie w momencie kiedy je mijam. Czyli teoretycznie gdyby ktoś bardzo się chciał zmieścić przed zamknięciem to by mi zdążył wjechać na tor. Kolejny "smaczek" rodem z czarnych lat PKP ;)

No i taka dziwna sprawa. Staje w Rudawie, ale to nie jest przystanek. Po prostu ma tam S1 przez minutę. W sumie nie wiedziałem czy czekać na gwizdek czy jechać.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Października 2015, 22:44:25 »
Wystaw proszę oddzielnie paczkę z poprawionymi plikami.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Października 2015, 22:59:57 »
Oj, właśnie wrzuciłem tory i eventy. Oprócz kilku zmian opóźnień i tego ograniczenia dla gagarina HTD usunął nadmiarowe spacje i puste wiersze.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Błąd w scenariuszu l053-sluzba-3-night - rozerwanie składu
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Października 2015, 22:14:53 »
W Trax-ie Ctrl+N, i automatycznie robi to dla wszystkich plików scenerii. Plus oczywiście zmienia kodowanie (normalizacja). Myślałem, żeby w nowej wersji robiło się jeszcze reparsowanie, czyli generowanie całości plików od nowa, z zamianą rzeczy typu "0.00;0.00;0.00" np na "0 0 0", itp. itd. Pliki będą mniejsze, szybciej się będą przetwarzały, będą czytelniejsze itd. Jakby jakiś błąd składni się wkradł, to się wykryje. Brak czasu teraz, ale jak tylko jakiś urlopik, trochę wolnego, to się pobawię.

Trax działa per-sceneria. Można mu dodać też robienie niektórych operacji dla wszystkich plików. Optymalnie byłoby to jednak połączyć z wymianą algorytmu normalizacji, z regexów na reparser.