Autor Wątek:  Tarniowo2 (Modyfikacja scenerii Tarniowo)  (Przeczytany 13043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Tarniowo2 (Modyfikacja scenerii Tarniowo)
« dnia: 07 Sierpnia 2013, 13:51:27 »
Przymierzam się do przerobienia scenerii Tarniowo. Obecnie wygląda ona jak makieta typu tort:


Ponumerowałem poszczególne szlaki, ponieważ chcę każdy z nich wydzielić. Te oznaczone cyframi 1 oraz 4 odkładam chwilowo na później. Dwa wewnętrzne, oznaczone cyframi 2 i 3 mam zamiar połączyć razem i umieścić pomiędzy Mydelniczką a scenerią Strzęsowiec – Karpice (SDR19). Będzie to wyglądało mniej więcej tak:


Podsypki i rozjazdy zostaną wymienione na te, które niedawno opublikował Benek (będzie to linia drugorzędna). Układów torowych stacji na razie nie planuję poprawiać, bo nie jest to priorytetem (być może wyjdzie inaczej). Zachodnie fragmenty szlaków 1 oraz 3 staną się bocznicami. Sieć trakcyjna zostanie usunięta (z jednej strony dla uproszczenia, z drugiej dla uzyskania niezelektryfikowanej linii, łączącej Czerwice z Wilisiem).

Cele do zrealizowania:
- przetestowanie i dopracowanie narzędzi edycyjnych w Rainsted,
- naliczenie kilometrażu linii przechodzącej przez Mydelniczkę (od Czerwic),
- rozszerzenie funkcjonalności dotychczasowych scenerii Quark i Tarniowo,
- przetestowanie scenariuszy dla scenerii opartej na komórkach.

2014-08-24 Zmiana tematu, ponieważ sceneria została udostępniona pod nazwą "Tarniowo2".
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2014, 12:48:13 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Maja 2014, 01:43:15 »
Chciałem łączenie scenerii zrobić szybko, unikając modyfikacji terenu. Jednak zgłoszono mi uwagi, aby w Tarniowie wprowadzić profil poprzeczny torowiska, a także urozmaicić profil pionowy. Postanowiłem więc umieścić tory na nasypie o wysokości 1m.

Na razie prezentuję pierwszy etap prac. Wzgórza po zachodniej stronie zostały obniżone o połowę (miały 65m). Płaską przestrzeń pomiędzy nimi zasypałem na wysokość 16m, używając kształtu cosinusa. Następnie wykonałem w tym przekop na tor z pochyleniem 5‰, który dalej przechodzi w poziomy i z pochyleniem 4‰ pokonuje dwa łuki w kierunku mostu.

  Dodano: 14 Maja 2014, 01:52:06
Dla porównania, to samo miejsce w oryginalnej scenerii (tu tor jest poziomy).
« Ostatnia zmiana: 14 Maja 2014, 01:52:06 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maja 2014, 15:59:04 »
A czy tunel na tej scenerii zostawisz, czy zlikwidujesz go? Bo jakoś tak niezbyt wygląda. Pytam bo można byłoby użyć tego na moich zdjęciach, jest dwutorowy a oryginał znajduje się na linii 276.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22095.msg346413.html#msg346413
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2014, 16:03:10 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Maja 2014, 16:07:06 »
Fragment scenerii Tarniowo, który akurat w tym miejscu wykorzystuję, nie obejmuje tunelu. Linia dwutorowa wraz z tunelem będzie do wykorzystania w innym miejscu, kiedyś tam później.

  Dodano: 21 Maja 2014, 20:23:36
W pierwszej wiadomości podmieniłem schemat docelowy scenerii.

Przez stację Tarniowo – z północy na południe – przechodzi teraz linia miejscowa. Od strony południowej będzie się ona najprawdopodobniej kończyć na scenerii Moczniki, gdzie od północnej strony jest zarówno szlak dwutorowy, jak i pojedynczy tor. Będzie dzięki temu można przejechać stamtąd do Mydelniczki, bez konieczności zmiany czoła w Czerwicach. Co do przebiegu linii miejscowej dalej na północ, to na razie nie mam pomysłu.

W Czerwicach powstaje magistrala na 160km/h, tzn. prostuję tory i zwiększam promienie łuków do 2km. Doszło też przedłużenie linii drugorzędnej, która zaczyna się w Dzierżawie (na Linii 546).

Ponieważ zmiany w scenerii są raczej skutkiem ubocznym rozwoju edytora (a częściowo też motywacją do dodania lub przerobienia pewnych funkcji), zastanawiam się nad udostępnieniem plików roboczych z aktualnym stanem prac. Czy było by to komuś do czegoś przydatne? Od razu uprzedzam, że jest jeszcze wiele błędów i miejsc wymagających dopracowania, czego nie ma sensu zgłaszać, bo prace nad tym mogą być jeszcze nie rozpoczęte (np. ściany lasów będą raczej poprawiane jako ostatnie; ponadto wiele błędów pochodzi z obecnej w pliku RSF scenerii SDR, której poprawianie nie jest priorytetem).
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2014, 20:23:36 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maja 2014, 19:49:44 »
W załączeniu taki widoczek z postępu prac.

  Dodano: 26 Maja 2014, 23:04:45
Ponieważ jakoś nie ma chętnych do testowania, a ja już czuję lekki przesyt, postanowiłem udostępnić aktualny stan prac nad przeróbką scenerii, między innymi pokazujący, co można już dziś zrobić w Rainsted. Może skłoni to kogoś do jakichś przemyśleń i do podzielenia się nimi. Pliki są do pobrania pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, a opis jest w pliku z rozszerzeniem TXT. Ponieważ sytuacja może się zmieniać dynamicznie, zamieszczanie tutaj szczegółów było by niepraktyczne.

Pierwsze przygotowania — w postaci brzegów terenu — poczyniłem w sierpniu 2013, jednak od tego czasu postęp był niewielki (zrobiłem tylko przekop w Mydelniczce). Zabrałem się za Tarniowo intensywniej dwa tygodnie temu, a jeszcze intensywniej przez ostatni tydzień. Jednocześnie z poprawianiem scenerii poprawiałem Rainsted i dodawałem nowe funkcje. Stacja została podniesione na wysokość 19m, a cztery prowadzące do stacji tory mają profil pionowy o różnych kształtach. Dodatkowo zrobiłem profile poprzeczne z rowami. Układ torów i sygnalizacji jest wzorowany teraz na rzeczywistej stacji. Stacja jest dosyć ciekawym przypadkiem ograniczenia możliwych przebiegów z przyczyn technicznych. Sceneria powinna się uruchomić bez większych problemów. Jednak uprzedzam, że zmodyfikowałem wykolejnice oraz wskaźniki W27 (mieliśmy je obrócone o 180° w osi pionowej), więc w efekcie mogą się one w innych sceneriach wyświetlać nieprawidłowo (i trzeba będzie te scenerie poprawić).


Na obecną chwilę stan jest taki, że wszystkie potrzebne pliki są w paczce tar_ztorami48.7z. Plik RSF jest w archiwum o nazwie tar_260.7z, a to, co się z niego eksportuje, jest już zawarte w tej pierwszej paczce. Jeśli pod podanym wyżej adresem będą pliki z większymi numerami, to poniższy opis może już nie być aktualny. Sceneria ma zrobione (tymczasowo) proste sterowanie infrastrukturą, tzn. zwrotnice i wykolejnice można przestawiać klawiszami [Shift]+[T] oraz [T], a używając [Shift]+[1] do [Shift]+[8] można zmienić stan tarcz manewrowych oraz niektórych semaforów. Ruchu zorganizowanego w gotową misję nie ma. Opcjonalnie można sobie dołączyć również resztę Quarka (nie tylko Mydelniczkę).

Z istotnych rzeczy, które jeszcze zostały do zrobienia, to: regulacja ścian lasów (są za nisko lub przecinają się z torami), przejazdy (brak wzorcowego modelu), odcinki izolowane (brak obsługi w RSF) oraz sterowanie ruchem podobne do zastosowanego na Quarku. Poza tym do zrobienia są drobne prace kosmetyczne, jak dosadzenie drzew, traw, zorganizowanie budynków w kawałek miasta, poustawianie latarń, ławek, koszy i innych elementów ozdobnych (przypominam się ze znakami drogowymi). Gdyby się komuś udało coś ulepszyć (edytując RSF) lub miałby konkretny plan, co by było dobrze gdzie ustawić, to też będę wdzięczny. Zależy mi na tym, żeby możliwie szybko móc przejść do pracy nad kolejną, trzecią już komórką.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2014, 09:10:31 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Czerwca 2014, 18:50:30 »
Jeśli chodzi o wizualne wrażenia, to bardzo pozytywne odczucia. To co potrafi już Rainsted, jest dość imponujące. Widzę też potencjał w rozjazdach, które wykonałem, choć chciałbym, abyś podmienił je na te z Testu Dodatków (w weekend wrzucę ostateczną wersję z kosmetycznymi poprawkami) przy okazji następnych poprawek Tarniowa.
Chciałbym poruszyć dwie sprawy, które niekoniecznie nawiązują do tej scenerii. Pierwsza dotyczy rozjazdów, jeśli już udałoby mi się wykonać rozjazdy różnych typów, które będą przeznaczone na linie drugiego rzędu, to czy zamierzasz je umieszczać na liniach pierwszego rzędu? Innymi słowy czy wolisz użyć protez rozjazdów na linie pierwszego rzędu, czy naciągnąć nieco realia i wstawić wymiarowe rozjazdy na linie drugiego rzędu? Druga sprawa związana jest z przejazdami. Na pierwszym screenie widać płyty przejazdowe. Są one równo ułożone i dość dobrze się prezentują, nawet gdy poruszamy się w trybie swobodnego latania nad stacją. Jednak jeśli sceneria będzie odległa o 20-30 km od początku układu współrzędnych, to migotanie modeli jest znaczne i psuje ten estetyczny wygląd. Ostatnio to zagadnienie testowałem. Gdyby nie było tego efektu, to w łatwy sposób zostałby rozwiązany problem przejazdów. Wystarczyłoby unieść powierzchnię drogi na wysokość nieco mniejszą niż główki szyny, wstawić płyty przejazdowe i w zasadzie tyle. To byłoby znakomite rozwiązanie, ponieważ drogi przecinają się pod różnym kątem z torami i nie jest łatwo wymodelować tak wiele przypadków (gdyby chcieć stworzyć gotowe szablony uniemożliwiające nakładanie się płaszczyzn). Swoją drogą, to czy nie można wyeliminować tego migotania? Z tego co czytałem, to bierze się ono z zaokrąglania liczb, a jakoś trudno mi sobie wyobrazić dlaczego tak się dzieje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Czerwca 2014, 19:20:37 »
Stacje, na których się wzorowałem, znajdują się na linii drugorzędnej i kopiując układ torów w Rainsted widać było wyraźnie, że mają rozjazdy zarówno o promieniu 190m, jak i 300m. Robiąc Mydelniczkę i Tarniowo musiałem jednak użyć wyłącznie rozjazdów o promieniu 190m (jest to dopuszczalne na liniach drugorzędnych), bo moich z tymczasową teksturą używać nie chcę. Jeśli będą inne rozjazdy, to oczywiście będę ich używał, najwyżej zmodyfikuję profil podsypki.

Jeśli chodzi o przejazdy, to oglądałeś starą wersję. Najnowsza ma już w 90% drogi na poziomie płyt, a asfalt w ich miejscu jest wycięty, aby nie było widoczne przenikanie. Bez wycięcia, nawet przy różnicy wysokości 1cm, efekt jest mizerny. Testowałem to ongiś przy okazji robienia przejazdu na Linii 546. Rozwiązanie to sprawdza się jednak przy przejeździe prostopadłym i na prostej, co chcę zrobić w Tarniowie. Co do zmiennego kąta, to wpisy torów mają przygotowanie pod parametry angle1 i angle2, którymi będzie można obciąć koniec pod dowolnym kątem. Jednak na razie nie chciało mi się tego dokończyć (geometria analityczna nie jest prostą dziedziną). Jeśli ktoś ma gotowe rozwiązanie eliminujące migotanie pokrywających się płaszczyzn, to chętnie je poznam.

Problem przejazdów nie polega jedynie na nałożeniu profilu drogi na profil toru. Obejmuje również kwestię ukształtowania rowów, ustawienia słupków, ułożenia płyt na łuku, a dla ambitnych pozostaje jeszcze dopasowanie płyt do przechyłki torów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Czerwca 2014, 17:32:00 »
Pobrałem najnowszą wersję. To gotowe rozwiązanie dla przejazdów (prostopadłych) prezentuje się bardzo dobrze. Wczoraj przeszukałem kilka tematów o z-fightingu i niestety wypowiedzi sugerowały, że jest to nierozwiązywalny problem. Aczkolwiek były to wypowiedzi ludzi, którzy tworzą modele, gry lub po prostu grają i rozprasza ich to zjawisko.
Co do zmiennego kąta, to wpisy torów mają przygotowanie pod parametry angle1 i angle2, którymi będzie można obciąć koniec pod dowolnym kątem. Jednak na razie nie chciało mi się tego dokończyć (geometria analityczna nie jest prostą dziedziną).
Zasadnicze pytanie. Czy przy próbuje stworzenia modelu ograniczasz się do prostych i łuków, czy chcesz stworzyć model dla krzywych Béziera? Te ostatnie reprezentują flexy, co podobno na kolei nie ma prawa istnieć. Podejrzewam, że w edytorze też ich nie implementowałeś, ale pewności nie mam.
odcinki izolowane (brak obsługi w RSF)
Jakiś postęp w tej materii?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Czerwca 2014, 08:23:52 »
Tych najnowszych wersji może być po kilka dziennie. Jak nie podasz numerków, to w zasadzie żadna informacja.

Czy przy próbuje stworzenia modelu ograniczasz się do prostych i łuków, czy chcesz stworzyć model dla krzywych Béziera? Te ostatnie reprezentują flexy, co podobno na kolei nie ma prawa istnieć. Podejrzewam, że w edytorze też ich nie implementowałeś, ale pewności nie mam.
Nie wiem, o co pytasz. Jeśli o skosy na końcach, to nawet nie próbowałem ich robić, dodałem jedynie na zaś opcję umieszczenia we wpisie dwóch dodatkowych kątów. Trygonometria użyta do generowania trapezowych przekrojów (plus przeliczanie mapowania) jest wystarczająco skomplikowana, a jeszcze dochodzi kwestia segmentowania — może być konieczność rozłożenia ścięcia na kilku segmentach.

Jakiś postęp w tej materii?
Tak.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Modyfikacja scenerii Tarniowo
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Sierpnia 2014, 12:50:16 »
Dziś dorzuciłem aktualny stan Tarniowo2 do paczki. Sceneria póki co zawiera również dalsze tory, które docelowo mają być wydzielone do osobnych plików. Nie załączałem dalszego terenu, bo i tak jest do przerobienia w znacznym stopniu. Z poważniejszych braków, to sygnalizacja przejazdowa nie jest przypisana do dróg. Wynika to z tego, że wszystko oprócz terenu i eventów sterujących ruchem jest eksportowane z RSF, a odczyty sygnalizatorów przejazdowych nie są jeszcze dopracowane. Przy przejazdach brakuje znaków A-9/A-10 i B-20. Wszystkie przejazdy są identyczne (mogły by być niektóre bez zapór). Ogólnie to tematyka przejazdów w RSF wymaga jeszcze dopracowania koncepcyjnego. Na szlakach może brakować W13. Wiadukt w Tarniowie jest do poprawienia lub wymiany, ale już nie chciało mi się z nim walczyć. Trzeba by też dobrać mosty drogowe (długość 100m, szerokość 7-10m).

Na razie nie planuję nic więcej robić z Tarniowem. W dalszej perspektywie chciałbym wygenerować teren pod szlak Tarniowo — Czerwice, wtedy też usunę z pliku RSF Tarniowa wszystkie obiekty spoza komórki TAR. Dzięki temu będzie łatwiej coś zmodyfikować w Tarniowie bez ingerowania w pozostałą trasę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni