Autor Wątek:  Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar  (Przeczytany 4180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« dnia: 12 Lipca 2013, 23:38:56 »
Cytuj
Pod Paryżem wykoleił się pociąg. Francuskie władze mówią o sześciu ofiarach śmiertelnych. Do wypadku doszło w Bretigny-sur-Orge. Pociąg należał do państwowego przewoźnika SNCF, stacją końcową było Limoges, początkową Paryż.
Źródło TVN24
http://www.tvn24.pl/wypadek-kolejowy-pod-paryzem-co-najmniej-siedem-ofiar,339335,s.html
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Katastrofa kolejowa pod Paryżem
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipca 2013, 14:24:04 »
I wszystko jasne. Awaria metalowego przełącznika zwrotnicy była przyczyną wypadku pociągu na stacji Bretigny-sur-Orge koło Paryża - podały francuskie linie kolejowe. Przewoźnik już zapowiedział kontrolę pięciu tysięcy takich urządzeń zainstalowanych na torach we Francji.
Wcześniej francuski minister transportu Frederic Cuvillier powiedział, że najprawdopodobniej to maszynista pociągu ponosi winę za wypadek.
Nie była to kwestia czynnika ludzkiego. Maszynista na szczęście wykazał się wyjątkowym refleksem i natychmiast wszczął alarm - powiedział Cuvillier, zaznaczając, że dzięki jego przytomności nadjeżdżający z naprzeciwka pociąg nie zderzył się z wykolejonym składem.

Info: http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-awaria-przelacznika-zwrotnicy-przyczyna-katastrofy,nId,996410
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2013, 15:37:35 wysłana przez Maxiu »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipca 2013, 14:56:31 »
Drugie Eschede, tam zwrotnicę przestawiła pęknięta obręcz koła. Teraz znów mamy przestawienie zwrotki pod przejeżdżającym składem.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lipca 2013, 15:53:35 »
Może nie Eschede, bo tam przestawienia rozjazdu nie było, ale Reptowo.. Najbardziej bzdurne wnioski polskiej instytucji badawczej, współpracującej zresztą z PKP: rozjazd sam się przełożył pod wpływem działania gytii.. Francuzi zabrali się do rzeczy i podali przyczynę. W Polsce winę zrzucono na przyrodę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lipca 2013, 16:37:21 »
Najbardziej bzdurne wnioski polskiej instytucji badawczej, współpracującej zresztą z PKP: rozjazd sam się przełożył pod wpływem działania gytii.. Francuzi zabrali się do rzeczy i podali przyczynę. W Polsce winę zrzucono na przyrodę.

Spowodowane drganiami. Zresztą po to stabilizatory iglic potem montowali po tym wypadku...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lipca 2013, 16:58:18 »
W takim razie był to zły stan rozjazdu, a nie wina podłoża. Wszyscy dobrze wiedzą, że ,,drogowcy" są poobsadzani wszędzie. Stare przysłowie głosi: kruk, krukowi oka nie wykole. Gdyby podobny jak we Francji wypadek zdarzył się w Polsce, zaraz słynny rzecznik PLK wrzeszczałby, że to wina taboru. Przypomnę wykolejenie w Iławie w tamtym roku..

Trzymajcie się tematu.
Benek
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2013, 17:01:36 wysłana przez Benek »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lipca 2013, 19:10:18 »
Może nie Eschede, bo tam przestawienia rozjazdu nie było, ale Reptowo...
Było przestawienie rozjazdu:
Cytuj
Przy wjeździe na stację w Eschede resztki wciąż wbitej w podłogę obręczy rozerwały jednak zwrotnicę, powodując wykolejenie pociągu. Tylny wózek trzeciego wagonu wjechał na drugie odgałęzienie zwrotnicy, w wyniku czego wagon uderzył w podporę wiaduktu.
Tak czy inaczej, w każdym takim przypadku zostają przestawione iglice zwrotnic, po czym część składu ląduje na odgałęzieniu toru.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lipca 2013, 20:08:22 »
A czy w tym przypadku coś z taboru wystawało? Raczej stawiam na słabe zabezpieczenie iglic, bądź niedoleganie iglicy do opornicy, co w przypadku ,,ostrego obrzeża" może spowodować przestawienie się rozjazdu. Wątpię, aby w takim kraju jak Francja, dyżurny ruchu miał możliwość przełożenia rozjazdu pod taborem, więc tego nie biorę pod uwagę.
Co do Eschede, to masz oczywiście rację. Chodziło mi o to, że pociąg i tak uległby wykolejeniu, ze względu na oderwanie się obręczy od kola bosego.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wypadek kolejowy pod Paryżem. Co najmniej siedem ofiar
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lipca 2013, 08:27:06 »
 Nie jestem wielkim specem, ale wiem, że zwrotnice są zamykane. Aby uniemożliwić przypadkowe przestawienie się zwrotnicy. Nie rozumiem takiego określenia, jechał z dużą prędkością. Co to znaczy z dużą prędkością. Tam pociągi mogą jechać 150km/godz. jechał 137km/godz.