Autor Wątek:  System MIREL i LVZ - pytanie.  (Przeczytany 4901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
System MIREL i LVZ - pytanie.
« dnia: 16 Listopada 2013, 23:10:50 »
Cześć.
Jako że na obecnym etapie exe mamy głównie 2 systemy czujności maszynisty, czyli Czuwak Aktywny i SHP, chciałem spytać o czeski system LVZ i słowacki MIREL. Otóż, jak wiadomo, jest to odpowiednik naszego SHP, tyle że oprócz tego pokazuje wskazania semaforów w kabinie. Moje pytanie brzmi: czy istnieje możliwość zaimplementowania w exe takiej komendy/eventu, która podobnie jak lampki SHP, odpowiadała by wskazaniu semafora na szlaku?
Myślałem o komendzie w stylu: event_mirel_(odpowiednie wskazanie semafora), które wyświetlało by się również i w kabinie, podobnie do tego jak działa SHP. Problem w tym, że nie ma żadnego sposobu obecnie ręcznego wyłączenia SHP oraz CA w lokomotywach, stąd też drugie pytanie, czy ktoś już myślał nad rozwiązaniem tego zagadnienia? Być może czas zając się tym zagadnieniem, skoro niedługo będzie hulał w Polsce system ETCS, o którym również powinniśmy pomyśleć.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2013, 19:45:23 wysłana przez ST44-003 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System MIREL - pytanie.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Listopada 2013, 23:21:25 »
czy istnieje możliwość zaimplementowania w exe takiej komendy/eventu, która podobnie jak lampki SHP, odpowiadała by wskazaniu semafora na szlaku?
Tak.
Myślałem o komendzie w stylu: event_mirel_(odpowiednie wskazanie semafora), które wyświetlało by się również i w kabinie, podobnie do tego jak działa SHP.
Nie ma co mnożyć bytów, skoro CabSignal (ten od SHP) ma jak do tej pory tylko 1 zastosowanie.
Problem w tym, że nie ma żadnego sposobu obecnie ręcznego wyłączenia SHP oraz CA w lokomotywach, stąd też drugie pytanie, czy ktoś już myślał nad rozwiązaniem tego zagadnienia?
Tak, trzeba będzie zrobić wyłączanie systemów czujności.
Być może czas zając się tym zagadnieniem, skoro niedługo będzie hulał w Polsce system ECTS, o którym również powinniśmy pomyśleć.
To też jest zrobienia, zwłaszcza że AI samo wyszukuje sobie punkty docelowe. Ba, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawet zrobić ETCS bez ETCSu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: System MIREL - pytanie.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Listopada 2013, 23:25:02 »
Event SHP (komenda bodajże CabSignal) przekazuje dwa parametry, które obecnie ustawione są na -1. Musiałbyś do sygnalizatora wstawić dodatkową komórkę pamięci, której zawartość by była uzależniona od sygnału oraz przekładała się na zapalenie kontrolek w kabinie (potrzebna by była rozpiska). Np. pierwsza liczba mogła by być numerem systemu, a druga numerem przekazanego sygnału. Można by od razu przyjąć, że 0 odpowiada pasywnemu rezonatorowi, a wtedy druga liczba podaje częstotliwość rezonansową (dla SHP było by więc 0 1000). SHP i CA można wyłączyć z poziomu CHK/FIZ.

Co do zmian w EXE, to najpierw potrzebne jest rozpracowanie tematu (zasada działania, modele, pliki INC), wtedy będzie prosto to dodać (pomijając, że nadal trzeba dokończyć integrację linii rozwojowych oraz obsługę pantografów). Także nie pytaj o możliwość zaimplementowania, tylko przygotuj odpowiednie materiały. Dotyczy to również wszelkich innych zagadnień.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: System MIREL - pytanie.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Listopada 2013, 11:36:06 »
Wyłączanie SHP/CA z poziomu *.chk/fiz nie daje pełnego symulowania działania systemów. Jeśli czas pozwoli (i tabor też) postaram się pozdobywać potrzebne materiały oraz nagrania z obsługi MIRELA w polskich lokomotywach (Czeskie jedynie tylko z filmów). Pytanie jest tylko, co konkretnie jest potrzebne? Instrukcję być może udało by się skądś załatwić. Z tego co również pamiętam, to Czechowice mają stanowisko do kontroli MIRELA, więc u nich również można by coś działać.

@youBy, nie bardzo Cię zrozumiałem w tym miejscu:
To też jest zrobienia, zwłaszcza że AI samo wyszukuje sobie punkty docelowe. Ba, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawet zrobić ETCS bez ETCSu.
Niestety ja jeśli chodzi o eventy i sposób ich tworzenia i modyfikowania jestem nie do końca zorientowany, także proszę o wyrozumiałość. :)

« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2013, 11:41:04 wysłana przez ST44-003 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System MIREL - pytanie.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Listopada 2013, 11:49:45 »
W czasie jazdy AI przeszukuje tory w celu znalezienia wskaźników i sygnalizatorów, więc można wkorzystać ten mechanizm do kontrolowania jazdy maszynisty. W skrócie – AI byłoby cały czas włączone w tle i mogło używać tylko hamowania nagłego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: System MIREL - pytanie.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Listopada 2013, 13:03:22 »
Obecnie AI też jest cały czas włączone w tle, ale jedynie przewija rozkład. O ile oczywiście scenerie mają prawidłowo rozmieszczone W4, z czym jest krucho.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni