Autor Wątek:  Edytor RAINSTED - kilka pytań  (Przeczytany 10401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 08 Czerwca 2013, 23:13:48 »
Witam, mam dziś kilka pytań odnośnie ogólnie pojętego tworzenia scenerii. Zaczynajmy :)
   1a. Pierwsze pytanie odnosi się łuków. Czy w standardach MaSzyny są luki o ,,okrągłych" promieniach. Na przykład: Mam jakąś stacje, za nią występuje łuk. Tory pomiędzy łukiem, a torami stacyjnymi są dość ... nietypowe (początek łuku jest przesunięty względem osi środkowych torów).
   1b. Czy przy mniej ważnych odcinkach można stworzyć dwie proste i pomiędzy nimi kolejną zamienioną w łuk?
(Oczywiście jeśli jakoś pasuje do zdjęć/mapy topo.) Czy zawsze dopasowywujemy promień?
   2. Czy tworząc scenerie z map z Geoportalu muszę się bawić z np. łukami przejściowymi? (jeśli tory są dopasowane do rzeczywistego przebiegu)
   3. Czy z poziomu Edytora da się dla np. grupy ustawić tekstury podsypki torów/szyn? Przy małych stacjach to nie problem, ale dla większych odcinkach torów...
Obecnie to wszystko. Możliwe, że się pojawią kolejne pytania. Przepraszam za ten (przyszły?) potok pytań, ale kilku spraw jeszcze nie rozumiem. Więc pytam :) Pozdrawiam.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca 2013, 23:27:58 »
Zasadniczo promienie łuków na szlakach zaokrągla się do 100m, czasem do 50m. Aczkolwiek, ze względu na trudne warunki terenowe, są spotykane również inne promienie. Rysując tory na ortofotomapie ustawiamy taki promień, żeby pasował do tego, co jest na zdjęciach. Zdjęcia też czasami bywają zdeformowane, więc trzeba zachować czujność i zdrowy rozsądek.

Krzywych przejściowych nie stosuje się dla łuków o promieniach większych od 4km, a także w obrębie stacji, dla prędkości poniżej 50km/h. Jazda po łuku z krzywą przejściową jest zauważalnie odróżnialna od łuku bez.

Podstawowym problemem w zakresie podsypek jest brak jakiegokolwiek wyboru. Dostępne aktualnie podsypki są dopasowane na nierealistyczny profil przekroju, więc nie wiadomo, co gorsze. Jeśli chodzi o zmianę, to można wejść w kartę Własności toru, a tam w pole z wyborem tekstury. Strzałkami góra/dół można wybrać plik tekstury, a przytrzymując [Shift] przechodzić (też strzałkami) wzdłuż listy torów, wyświetlonej po lewej.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2013, 23:45:15 »
Jeśli chodzi o podsypki to rozumiem. Łuki (chyba) też, więc dziękuje. Jak wspomniałem, chodzi mi po głowie kilka zagadnień, więc prosiłbym o niezamykanie.
PS. Rozumiem, że o kładzeniu torów blisko stacji ,,na oko" mogę zapomnieć.

To jest moje pierwsze (chyba) głupie pytanie, ale je zadam, bo nie widzę innej opcji.
Powracając do poprzedniego przykładu. Mam stacje, za nią łuk o ok. R=1015m. prędkość z WOS'u 100km/h.
Programik do tego celu wyliczył mi, że odcinek pomocniczy (który potem przesuwamy i na nim budujemy łuk) wynosi ok. 60m (L/2). Tu jest właśnie głupota pytania. Jak ustawić te 60m dla odcinka? (nie licząc funkcji trygonometrycznych...) Bo we właściwościach obiektu nie widziałem...
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2013, 22:28:40 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwca 2013, 01:11:13 »
Dla torów prostych na zewnątrz łuku ustawiasz linie kierunkowe (bez kierunkowych jest trudniej). Po ustawieniu promienia łuk dzielisz tak, żeby miał co najmniej 3 odcinki. Zaznaczasz któryś z nich i dodajesz obiekt parametrów łuku. W jego własnościach można ustawić wysokość przechyłki oraz długość ramp przechyłkowych. Jest to jednocześnie długość krzywych przejściowych. Obiekt parametrów łuku pozwala też policzyć przechyłkę i długość rampy z prędkości i przyspieszeń, ale o ile mi wiadomo, to nie robi tego za dobrze. Na koniec wystarczy naprawić odcinki łuku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Czerwca 2013, 15:28:32 »
Rozumiem.
PS: Jestem coraz bardziej zdziwiony Twoim Edytorem :) Pierwsze wrażenie: ,,o co chodzi..." , a tu takie przydatne opcje.
Znam Twoje zdanie (wolny postęp prac nad Edytorem) na temat tworzenie jakiejś instrukcji dla początkujących (układanie torów, łuki, itp.), ale myślę, że przydałaby się jakakolwiek - nawet na nieskończony Edytor. Osobiście - jeśli go kiedyś zrozumiem - mógłbym się tym zająć.
Nawet jeśli trzeba by ciągle ją aktualizować. Pozwoliłoby to uniknąć takich zbędnych pytań jak moje.
PS 2: Gdzie (mimo wszystko) się zmienia długość toru?
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2013, 15:30:19 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwca 2013, 16:38:18 »
Długość toru zmienia się przesuwając końce. Na zakładce Punkty wybiera się któryś z końców, a następnie przyciska się Ustaw wybrany punkt na mapie, po czym trzeba kliknąć w odpowiednie miejsce. Długość wyświetla się na górnym pasku i jeśli trzeba ustawić jakąś konkretną, to operację należy powtarzać do skutku, zwiększając skalę. Można przy tym posiłkować się klawiszem [M], który jest odpowiednikiem przyciskania wspomnianego przycisku.

Jeśli jest włączona blokada długości toru, to podawana na pasku długość nie będzie się przeliczać. Jest to jedna z rzeczy do dopracowania, ale z różnych względów ma niski priorytet. Docelowo odcinkowi z zablokowaną długością będzie można wpisać długość na karcie Własności, aczkolwiek do przemyślenia jest wtedy blokowanie długości na potrzeby niwelety.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Czerwca 2013, 17:57:16 »
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy/w jakim stopniu w Edytorze da się tworzyć trakcje elektryczne, oraz czy istnieje jakaś dokumentacja Edytora (nie licząc 23 części dostępnej na Forum i maila). Jeśli tak nie jest to z chęcią będę takowej autorem. Prosiłbym tylko o opinie - czy jest sens ją robić. W przypadku uaktualnień i dodawaniu opcji do Edytora będę ją oczywiście aktualizował. Jestem ,,zielony" w jego obsłudze więc jeśli kolega @Ra się zgodzi na małe zawracanie głowy na, np. PW to myślę, że ten projekt się uda i zapobiegnie to kolejnym pytaniom typu moje. Najchętniej spytałbym się o wszystkie opcje dostępne w Edytorze i czuję, że (chyba) nie jestem jedyny. Dla tego pytam się Was o opinię.
Pozdrawiam.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Czerwca 2013, 18:28:21 »
Nie wiem, czy jest sens opisywać sposób budowy sieci zasilającej, skoro:
- nie są dostępne słupy o prawidłowych wymiarach
- nie ma koncepcji na ruchome ramię odciągowe w modelu wysięgnika
- edytor nie obsługuje jeszcze słupów z wieloma uchwytami drutu
- nie został rozpracowany temat przęseł naprężania
- wieszanie drutu nie uwzględnia przechyłki toru
- nie ma narzędzi weryfikujących poprawność zygzakowania
- nie ma narzędzi weryfikujących segmentację i rozstaw słupów
- nie ma koncepcji na zasilanie sekcji, podstacje i ich obciążanie
- nie jest ruszony temat różnych typów sieci (np. Y)
- nie jest rozwiązania kwestia zwisu drutu jezdnego na przechyłkach

Jakkolwiek by nie zrobić sieci obecną wersją edytora, będzie ona do poprawienia po dopracowaniu któregokolwiek z powyższych zagadnień. Oczywiście można też zrobić tak, jak w przypadku tworzenia scenerii w 3DS Max: uznać obecny zestaw modeli i narzędzi za kompletny system i uważać, że wszystko jest w porządku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Czerwca 2013, 21:52:56 »
Jeśli mogę dodać coś od siebie:

- słupy są wymodelowane, czekają na tekstury
- jest koncepcja wysięgnika w 100% edytowalnego, który dostosowywać się będzie do wyliczonych wymiarów lokalnych (nowa generacja generatora), modele czekają na tekstury, koncepcja programu generatora dopracowana w 95%, czeka na realizację
- z uwagi na koncepcję połączenia tekstur (i nie tylko) dwóch powyższych elementów raczej nie przewiduje się wydania rozłącznego
- przęsła naprężania wymagają dopracowania koncepcji w zakresie rozwiązania tymczasowego, przy czym w planach są bardziej rozbudowane twory, ciężko stwierdzić co pierwsze ujrzy światło dnia
- uwzględnienie przechyłki toru (zarówno w kwestii punktu podwieszenia jak i profilowania przęsła) nie jest wielkim problemem, pozostają jednak pewne braki koncepcyjne (w zakresie zapisu takiego przęsła), ma to być częścią generatora przęseł - tu niestety mam spore braki "programowe" i nie jestem w stanie dopracować koncepcji, także ten element odchodzi na razie na dalszy plan (przynajmniej w docelowej formie), koncepcja rozwiązania tymczasowego jest raczej dość prosta, aczkolwiek mam jeszcze pewne braki merytoryczne, które muszę uzupełnić
- zamiast weryfikować poprawność zygzakowania, segmentację, czy rozstaw słupów raczej docelowym rozwiązaniem jest po prostu zestaw skryptów, który będzie uzupełniał odpowiednie dane według zadanych parametrów (sugerowane umieszczenie kolejnego słupa, automatyczne sugerowanie punktu zawieszenia trakcji w przestrzeni - uwzględniając zygzakowanie właśnie)
- w temacie różnych typów sieci vide generator przęseł

Do tego wszystkiego na pewno będę tworzył dokumentację, choć nie wykluczam, że przyda się pomoc, także zapraszam na gg, jeśli masz ochotę.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwca 2013, 16:45:16 »
Zostałem chyba niedokładnie zrozumiany. Chodziło mi o tworzenie dokumentacji do ogólnie pojętego Edytora. Chociaż chętnie pomógłbym w Twoim (przyszłym) programie i na pewno się odezwę.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Czerwca 2013, 17:35:46 »
Jeśli chodzi o dokumentację ogólnie, to bazą do niej może być opis zmian w kolejnych wersjach Rainsted (tu oraz tu), z którego należało by zrobić kompilację z podziałem na tematy. Mogę również udostępnić stronę, na której można by to zorganizować. Mógłbym wtedy śledzić zmiany i na bieżąco korygować ewentualne błędy.

Natomiast na chwilę obecną uważam, że nie jest możliwe stworzenie poradnika "jak zrobić scenerię w Rainsted", bo zbyt wiele rzeczy wymaga dopracowania pod względem geometrii analitycznej i topologii obiektów w Rainsted, jak również niezbędne jest dokonanie pewnych zmian w MaSzynie. Są to rzeczy podstawowe, jak podsypki, rozjazdy, słupy trakcyjne, przejazdy, przepusty, czy skrzyżowania dróg.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Czerwca 2013, 17:59:52 »
Myślałem bardziej nad ,,Co można zrobić w Edytorze". Osobiście ten pomysł uważam za przydatny i (jeśli to możliwe) mógłbym zacząć pracę nad jakimś tematem w obecny weekend. Nie wiem natomiast jak mam prezentować efekty - ale to już chyba można uzgodnić na PW - nie widzę dalszego powodu  pisania publicznie na Forum o technicznej stronie tego pomysłu.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Czerwca 2013, 18:03:01 »
...nie widzę dalszego powodu  pisania publicznie na Forum o technicznej stronie tego pomysłu.
A mnie się wydaję, że to forum powinno właśnie od takich tematów być. A nie od tego, by wklejać linki z rynku kolejowego czy podsyłać muzykę z youtube.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Czerwca 2013, 18:12:44 »
@Benek czepiasz się trochę :) Chodziło mi, żeby przez 10 wiadomości nie umawiać się z @Ra czy będę Mu wysyłał PDF'y, dox'i, na maila czy bezpośrednio na Jego stromę. Pomyślałem, że będzie to trochę zaśmiecać Forum...

... A tak przy okazji. Czy edycja punktów P2 i P4 na zwrotnicach ma sens? Czy korzystać z szablonowych zwrotnic? Bo w pierwszym przypadku dość kiepsko to wygląda ze złożeniem z podsypką. Drugie pytanie - co zrobić jeśli tekstury podsypek migają najprawdopodobniej przez nachodzenie na siebie. Czy jedynym wyjściem jest odsunięcie ich od siebie? Chodzi głównie o zwrotnice na stacjach przy dość wąskim rozstawie torów.
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2013, 21:53:01 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Czerwca 2013, 22:13:11 »
Zasadniczo zwrotnice ustawia się przy pomocy szablonów. Kilka najpopularniejszych szablonów jest wbudowanych na stałe, kilka kolejnych można dokleić do plików RSF z oddzielnych plików. Bezpośrednia edycja współrzędnych ma raczej ograniczone zastosowanie i najczęściej jest używana do ustawienia linii kierunkowej pod określonym kątem na sceneriach fikcyjnych albo drobnych korekt obiektów punktowych, nieprzyklejonych do trajektorii.

Migotanie podsypek za zwrotnicą jest wadą symulatora, na którą nie ma prostego rozwiązania. Na dziś to można tylko za zwrotnicą ustawić odcinki bez podsypki i wymodelować ją ręcznie (przedłużyć model podsypki rozjazdu). Biorąc pod uwagę, że w owym miejscu powinny się nadal znajdować odpowiednie podrozjazdnice, a nie podkłady, to daleko jeszcze mamy do stanu zadowalającego.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Czerwca 2013, 23:35:06 »
Co do wydłużania podsypki - jak się to robi? Rozumiem, że w 3ds'ie. Błędem z mojej strony jest pytanie się przed własnymi próbami, ale nawet nie wiedziałbym od czego zacząć... (oprócz exportu scenerii)
Kolejne pytanie - czy trzeba dostosowywać jakoś plik .scm (np. usuwając eventy/atmo) przed wczytaniem? I ile Wam zajmuje wczytania np. scenerii Bałtyk, bo nie wiem czy 3ds mi się zacina, czy nie.
Ps. Dobre wieści. Na razie wyczerpały mi się pytania :)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Czerwca 2013, 23:42:32 »
czy trzeba dostosowywać jakoś plik .scm (np. usuwając eventy/atmo) przed wczytaniem? I ile Wam zajmuje wczytania np. scenerii Bałtyk, bo nie wiem czy 3ds mi się zacina, czy nie.
Że co?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Czerwca 2013, 23:50:28 »
Cytuj
Że co?
Widzę błąd nr 1 - Plik .scn
Po drugie - pytam się czy plik z ,,dodatkami maszynowymi" - typu eventy - 3ds zrozumie, wczyta i zapisze poprawnie. Powód pytania umieściłem dalej - wydaje mi się, że mój 3ds nie ma zamiaru przemielić pliku i się zawiesza. Czy w samym rozumieniu funkcji 'importu .scn' w 3ds'ie popełniam błąd?
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Czerwca 2013, 23:53:35 »
Ra chodziło o to, że temat jest podpisany Edytor RAINSTED - kilka pytań, a Ty pytasz o 3ds Maxa.
W jakim celu chcesz zaimportować scenerię Bałtyk? Eventy zazwyczaj są w osobnym pliku i nie ma potrzeby tego pliku importować. Zdarzenia przypisane do torów się zaimportują bez problemu.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Czerwca 2013, 23:59:19 »
Fakt - powinienem założyć nowy wątek - w przyszłości będę uważał.
Bałtyk - dla porównania - może być chociaż TD. Inaczej to sprecyzuje - ile średnio powinna się wczytywać jakakolwiek sceneria wielkości stacji? Bo nie wiem czy u mnie 3ds działa normalne i czy warto pisać w dziale pomocy.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Czerwca 2013, 00:03:58 »
Nie wiem dokładnie. Kiedyś poprawiałem l61+l144. Importowałem same tory (30 km) plus sygnalizatory, bez terenu. Trwało to kilka sekund.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Edytor RAINSTED - kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Czerwca 2013, 00:05:35 »
Rozumiem i dziękuje - to mi wystarczy.

Myślę, że można zamknąć - na najważniejsze pytania otrzymałem odpowiedź, a wątek przeze mnie w dziwny sposób zmienił temat.
PS. Jeśli chodzi o 3ds'a - miałem przestarzały skrypt do importu. Musiał (chyba) niedawno wyjść, bo jakiś czas temu aktualizowałem.

Zamykam.
Benek
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2013, 11:58:54 wysłana przez Benek »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.