Autor Wątek:  Płyty przejazdowe  (Przeczytany 16028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Płyty przejazdowe
« dnia: 07 Sierpnia 2011, 20:43:44 »
Od pewnego czasu nurtuje mnie temat poprawienia wyglądu przejazdów (skrzyżowań torów z drogami). To, co obecnie jest widać w Symulatorze daleko odbiega od rzeczywistości - szyny wystają z asfaltu, albo jest kawałek "betonu" położony na drodze.

Według tego, co obserwowałem, pomiędzy szynami oraz na zewnątrz nich umieszczone są równolegle do torów płyty betonowe. Jeśli droga jest pod kątem do torów, to płyty są odpowiednio szersze i ułożone schodkowo. Najczęściej są użyte dwie albo trzy płyty, jedna ewentualnie na drogach polnych. Płyty pomiędzy szynami mają ścięte rogi. Chodzi mi o takie płyty:
http://www.transportszynowy.pl/kolrognaped2.html
http://www.transportszynowy.pl/kolrognaped2a.html

Obserwowałem płyty w centralnej Polsce, być może gdzieś indziej stosuje się inne rozwiązania, np. płyty o mniejszych rozmiarach:
http://www.transportszynowy.pl/rogatka1.html
http://www.transportszynowy.pl/kolprzejazddrew1.html


Potrzebne są wymiary takich płyt (wspomniane międzyszynowe prawdopodobnie 1300×3000 mm) oraz zdjęcia na tekstury robione z góry.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Solo oración!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Sierpnia 2011, 21:44:20 »
W kwietniu dodałem coś, co może się nadać :) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg203903.html#msg203903
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Sierpnia 2011, 00:01:07 »
Z trochę bardziej nietypowych, ale od niedawna wprowadzane na zmodernizowanych liniach

Edilon LC-L
http://www.tines.pl/pl/kolej-przemyslowa/systemy-kolej-przemyslowa/edilon-lc-l.html
(owa taka istnieje na linii 250 kilometr 26,494 - przejazd przy nastawni w Gdyni Chyloni)

Gumowe STRAIL

http://www.strail.de/index.php?id=762
http://www.zph-chemix.pl/przejazdy_typu_koldrog.html
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/gpkmstan.html

Jeżeli chodzi w ogóle o płyty CBP to różnie bywa z samymi gabarytami. Na mniej używanych liniach lub na starych liniach, pojawiają się dosyć nietypowe (długościami się różnią) przycinane skracane itp. Takie coś zauważyłem na linii 230, która jest nieprzejezdna od 2005 roku na paru przejazdach, oraz na niektórych przejazdach kat E i F na linii helskiej.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpnia 2011, 21:41:37 »
Dobra, poszedłem sobie sam obfotografować przejazdy. Niestety sprzęt mam kiepski i duża część z nich wyszła zbyt czerwona. Trzeba je wyrównać do koloru tego bardziej szarego betonu. Nie udało mi się trafić na płytę ze ściętymi końcami, baterii wystarczyło tylko na te dwa.

http://eu07.pl/userfiles/4245/foto-przej207_2.7z   23.80 MB
http://eu07.pl/userfiles/4245/foto-przej207_6.7z   24.18 MB

Jeśli ktoś by mógł przetworzyć te zdjęcia na (wymienną) teksturę przejazdu i zrobić do niej model płyt, to proszę się do mnie zgłosić na PW w celu uzgodnienia szczegółów. Potrzebne będzie kilka modeli przejazdu - zarówno komplet płyt dla jednego toru (płaski), jak i modele poszczególnych płyt (1, 2 albo 3 wzdłuż toru) do układania na przechyłkach. Dla przejazdu na drodze asfaltowej będzie jeszcze krawężnik, ale nie dotarłem to takowego.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpnia 2011, 15:08:31 »
Nie wiem czy jeszcze potrzebujesz fotki na tekstury przejazdów, ale wrzucam ci zdjęcia, które wykonałem dzisiaj na jednym z Wałbrzyskich przejazdów.
http://eu07.pl/userfiles/4818/foto-Przejazd.rar

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2011, 19:10:29 »
W załączeniu propozycja układu tekstury. Białe pola to miejsca na płyty (3 obok siebie). Pomiędzy nimi można umieścić teksturę kostki, asfaltu, betonu, żużla albo podkłady drewniane. Mapowanie jest proporcjonalne - tekstura jest kwadratem o boku 12m. Rozstaw torów to 4.5m, ich osie są na 1/4 oraz 5/8 wysokości tekstury. Dla innego rozstawu trzeba zrobić oddzielny model, z uwzględnieniem przesunięcia mapowania (ta sama tekstura). Dla jednotoru cześć tekstury nie będzie użyta. Jeśli przejazd ma jedną albo dwie płyty na szerokość, należy pominąć kolumny płyt przy mapowaniu (są 3, bo mogą być np. na nich narysowane linie oddzielające część dla pieszych). Brzegi tekstury można wykorzystać do własnych potrzeb, np. umieścić kamienie i roślinność, albo nawet słupki spotykane przy przejazdach.

Dodałem jeszcze zwymiarowany rysunek przekroju.

Trzeci załącznik zawiera pliki PNG z propozycjami tekstur. Mniejszy obrazek jest zgodny z tym opisanym, natomiast większy (1024×1024) zawiera mapowanie 1px/cm, dzięki czemu płytę 1.3m×3m wpasowuje się w prostokąt 130px×300px, a nie 55.4667x×128px, jak w pierwszym przypadku.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2011, 22:13:26 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Września 2011, 23:49:55 »
Po ponad miesiącu udało się uzyskać pierwszy efekt. Surgeon zrobił modele, Patrykos przerobił moje zdjęcia na teksturę. Wstępny rezultat prac, wymagający jeszcze dalszych poprawek, jest w załączniku. Nadal potrzebne są zdjęcia przejazdów o różnej szerokości i w różnym stanie zużycia.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Września 2011, 23:57:54 »
Duża różnica, na plus.
Pozdrawiam

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Września 2011, 23:59:31 »
Ładne, ale co z jezdnią? Trzeba ją będzie przy każdym przejeździe obniżać, czy jak?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Września 2011, 00:09:05 »
Mając zestaw modeli i tekstur mam zamiar je wstawić na przerabianej Linii 546 (również na łukach z przechyłkami) i metodą prób i błędów ustalić jakieś rozwiązania. Na załączonym obrazku droga i chodnik jest 1cm poniżej główki szyny, a płyty powinny być równo z główką szyny. Widać, że chodnik za bardzo prześwituje - trzeba by go zakończyć przed szyną.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Września 2011, 00:22:24 »
Widać, że chodnik za bardzo prześwituje - trzeba by go zakończyć przed szyną.
No właśnie, ale jak się go zakończy przed, to będzie widać ziemię. No chyba żeby chodnik/jezdnię kończyć przed szyną, a pod każdym przejazdem zmieniać teksturę na jakiś beton i odpowiednio ją obniżyć, do poziomu dolnej krawędzi płyty przejazdowej, ale to pracochłonne i nieeleganckie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Września 2011, 00:45:42 »
W załączeniu efekt uzyskany poprzez użycie niewidocznej drogi na szerokości toru. Widoczna droga się kończy pod lewą wąską płytą, następnie jest niewidoczna i kolejny widoczny odcinek zaczyna się pod prawą wąską.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Września 2011, 09:03:32 »
W załączniku podsyłam teksturę płyty, którą już od dłuższego czasu stosuję na linii 99.
-//-

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Września 2011, 22:11:07 »
Podsyłam kilka fotografii płyt przejazdowych, możliwe że się przydadzą.
Link do pliku:
http://eu07.pl/userfiles/7492/foto-plyty_przejazdowe.zip

guest4368

  • Gość
Odp: Płyty przejazdowe
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Czerwca 2013, 10:00:27 »
Chciałem użyć płyt przejazdowych w scenerii. Prezentowane w tym wątku obiekty nie są jednak według mnie optymalne (innych wątków o takich płytach nie znalazłem). Za zbędne uważam modelowanie rowków na szyny - prześwituje przez nie tekstura podsypki, często za jasna jak na niszę / zagłębienie. Sądzę, że dobry efekt można uzyskać za pomocą wyłącznie boxów gdy tekstura zawiera wspomniane rowki. Testowałem to na zdjęciach dostępnych w tym wątku. W załącznikach efekty mojej pracy.