Autor Wątek:  Tekstura *.gif  (Przeczytany 12399 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Tekstura *.gif
« dnia: 14 Czerwca 2013, 16:18:28 »
Witam!
Mam pewne pytanie. Czy da się nałożyć na model teksturę z rozszerzeniem .gif? Chodzi mi konkretnie o dodanie spalin nad dieslami. Czy możliwe jest również pojawianie się części modelu |tu dym| po włączeniu jakiejś funkcji |zapłon|?

Pozdrawiam!

P.S. Do admina- Przepraszam, że zadaję tyle pytań, ale te zagadnienia mnie bardzo ciekawią i szukam odpowiedzi na forum.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Czerwca 2013, 16:19:32 »
Nie i nie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Czerwca 2013, 16:21:33 »
OK. Dzięki. Proszę nie zamykać- może ktoś jeszce będzie czegoś potrzebował to napisze.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Czerwca 2013, 16:23:36 »
Sam plik .gif nie wystarczy. Program musi umieć odtwarzać kolejne klatki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Czerwca 2013, 16:27:32 »
Kolejne klatki mogą być równie dobrze zapisane w paru plikach TGA albo DDS. Istnieje również możliwość stworzenia tekstury 3D, która utworzy płynne przejścia pomiędzy klatkami. Niemniej w pierwszej kolejności potrzebny jest algorytm realistycznej emisji dymu i jeśli ktoś taki przygotuje, to nie będzie problemu, żeby go dodać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Czerwca 2013, 16:29:00 »
Czy możliwe jest również pojawianie się części modelu |tu dym| po włączeniu jakiejś funkcji |zapłon|?
Częściowo jest możliwe (przykładem są lampki na pulpicie, które się zapalają przy określonych warunkach). Natomiast Maszyna jest ekologiczna i nie wspiera zanieczyszczeń atmosfery :D A tak serio to tak przygotowany dym wyglądał by sztucznie i po prostu... brzydko (obiekt nie był by animowany).
Solo oración!

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Czerwca 2013, 22:38:19 »
O lampki w kabinie to nie ma co porównywać z animacją, bo to działa na swoich zasadach i jest podparte fizyką pojazdu.

guest4368

  • Gość
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Czerwca 2013, 23:15:39 »
Algorytm może być dość prosty. Definiujemy dyszę / komin o danej pozycji, kierunku i kącie rozwarcia stożka. Dym reprezentowany jest kilka submodeli - "chmurek". W miarę oddalania się od komina / dyszy submodele zwiększają swoje wymiary, jednocześnie rośnie ich przeźroczystość. W pewnej odległości od komina submodel znika a pojawia się nowy najbliższy kominowi. Submodele zawsze orientowane są w kierunku obserwatora (jest to już zaimplementowane w MaSzynie). Algorytm ten stosowany jest chyba w MSTS, dodatkowo dym z parowozów zmienia swoją barwę (biały do czarnego) w zależności od warunków. Byłby to prosty sposób do reprezentacji dymu spalinówek, parowozów oraz np. przcieków pary z ogrzewania.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Czerwca 2013, 23:24:16 »
Nie jest problemem napisanie systemu cząsteczkowego i jakiegoś opisu ruchu tych cząsteczek. Z obecnej fizyki lokomotyw spalinowo-elektrycznych ciężko uzyskać informację, ile i jakiego dymu powinno się pojawić.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwca 2013, 23:48:04 »
Hm, ale nie chodzi o to, żeby zrobić cokolwiek w maksymalnie prymitywny sposób. Pisząc o algorytmie miałem na myśli gotowy kod, którego działanie można obejrzeć i ocenić, czy wystarczająco przypomina rzeczywistość. Np. to już wygląda nieźle, ale trzeba by ukryć "pojawianie się", a także zrandomizować kierunek dymienia (dodać wpływ wiatru).

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Czerwca 2013, 23:53:34 »
Ilość to nie problem, szczególnie dla spalinówek z przekładnią elektryczną. Mogłoby być to uzależnione od obrotów silnika. Nie brałem pod lupę jednak zachowania silnika w czasie uruchamiania go, więc trudno mi powiedzieć czy dałoby się w ten sposób uzyskać spektakularny efekt kłębów dymu przy nazwijmy to "odpalaniu maszyny".
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2013, 09:49:00 wysłana przez LHS_ST40S »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Czerwca 2013, 00:03:43 »
Najbardziej eleganckie i efektywne jest uzależnienie dymu od dawki paliwa, której na tę chwilę nie mamy w fizyce.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Czerwca 2013, 00:22:10 »
Można by wtedy podzielić na 3 fazy. Pierwsza rozruch silnika, trzecia gaszenie. Normalną pracę regulowałyby obroty silnika, a w pierwszą i ostatnią ręcznie by się definiowało.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Czerwca 2013, 10:23:53 »
Trzeba również pamiętać, że przy odpalaniu spalinówki z zimnym silnikiem jest więcej spalin.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Czerwca 2013, 12:02:31 »
Trzeba również pamiętać, że przy odpalaniu spalinówki z zimnym silnikiem jest więcej spalin.
To jest detal.

Można by wtedy podzielić na 3 fazy. Pierwsza rozruch silnika, trzecia gaszenie. Normalną pracę regulowałyby obroty silnika, a w pierwszą i ostatnią ręcznie by się definiowało.
Sama prędkość obrotowa to za mało, ważniejsze jest obciążenie:
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Czerwca 2013, 13:02:15 »
ważniejsze jest obciążenie
Mające związek z prądem generatora, tylko w sumie takie uzależnienie trzeba zmodyfikować aby na biegu jałowym silnika też był jakiś dym - niewielki ale żeby był w ogóle. Nie wiem czy obecnie da się inaczej zdefiniować pośrednio obciążenie.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Czerwca 2013, 13:08:41 »
Mające związek z prądem generatora…
i napięciem (czyli mocą pobieraną) porównanym z maksymalną dostępną mocą silnika spalinowego przy chwilowej prędkości obrotowej. Mam wrażenie, że znowu wracamy do dawki paliwa.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Czerwca 2013, 13:27:50 »
Jeżeli ktoś już na siłę próbuje zrobić dym w spalinówkach to bez danych na temat ile tego wydostaje się z komina, można na chwilę obecną zrobić stałą wartość dla każdego pojazdu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Czerwca 2013, 14:21:14 »
Spoko :) Protezy są świetne. Potem trzeba lat na wyprostowanie takich szczególików.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Czerwca 2013, 15:13:23 »
Mające związek z prądem generatora…
i napięciem (czyli mocą pobieraną) porównanym z maksymalną dostępną mocą silnika spalinowego przy chwilowej prędkości obrotowej. Mam wrażenie, że znowu wracamy do dawki paliwa.

Poniekąd tak. Ale, skoro dawka paliwa w obecnym algorytmie bezpośrednio nie występuje, to dysponując informacjami o chwilowym obciążeniu i o mocy znamionowej można by pokusić się o coś takiego:
 - mamy jakiś bazowy niewielki poziom dymienia na biegu jałowym. I teraz modyfikujemy go przez trzy czynniki - w kolejności od najmniej znaczącego, do najbardziej - obroty, obciążenie, oraz stosunek mocy chwilowej do mocy znamionowej dla danych obrotów. Przy odpowiednim dobraniu współczynników powinno być nieźle. Pierwsze dwa nie powinny być zbyt duże, bo prawidłowo utrzymany silnik nawet pod obciążeniem, o ile nie jest przekraczana moc znamionowa, nie będzie mocno dymił. Największe dymienie pojawia się w trakcie zwiększania obrotów pod obciążeniem, bo wtedy regulator musi zwiększyć dawkę paliwa i układ nie pracuje w optymalnych warunkach.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2013, 15:14:24 wysłana przez adamst »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Czerwca 2013, 01:51:26 »
Lokomotywa spalinowa to nie jest parowóz, gdzie buchał dym z komina. Przy obecnych normach standardu silnika spalinowego dymienia gołym okiem nie widać. W momencie ruszania lub przyspieszenia, może się zwiększyć dymienie. Ale zastosowany zawór EGR powoduje, że część spalin wraca z powrotem do cylindrów silnika i jest dopalana.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Czerwca 2013, 02:12:55 »
Tak, oczywiście, prawie nie widać.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Czerwca 2013, 17:56:39 »
Lokomotywa spalinowa to nie jest parowóz, gdzie buchał dym z komina. Przy obecnych normach standardu silnika spalinowego dymienia gołym okiem nie widać. W momencie ruszania lub przyspieszenia, może się zwiększyć dymienie. Ale zastosowany zawór EGR powoduje, że część spalin wraca z powrotem do cylindrów silnika i jest dopalana.
EGR to nowe rozwiązanie, które nie było stosowane w sporej części prawdziwych odpowiedników symkowych diesli. Jak chcesz pojeździć historycznym gagarem to słup dymu, mimo wszystko, sprawia frajdę i urealistycznia symulację.
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2013, 17:57:49 wysłana przez jakol112 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Czerwca 2013, 18:28:26 »
Zwłaszcza z kabiny widok dymu urealistycznia jazdę...

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Tekstura *.gif
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Czerwca 2013, 19:12:19 »
To prawda. Z kabiny szczególnie :D
Chyba każdy zrozumiał o co wcześniej mi chodziło.

Zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2013, 13:41:11 wysłana przez Rozi »