Autor Wątek:  Warsztat Patryka  (Przeczytany 14253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Warsztat Patryka
« dnia: 14 Kwietnia 2013, 14:56:45 »
Bry,
 pewnie wielu z Was czuje niedosyt z racji braku informacji o powstających dodatkach bądź przeroście tej informacji nad tym, co zostało już zrobione. Po wielu przemyśleniach i wzięciu pod uwagę argumentów za i przeciw postanowiłem stworzyć ten wątek, aby na bieżąco informować publiczność o powstających dodatkach.

Takie krótkie sprawozdanie co trzeba zrobić, żeby model wyszedł
ET41 – wykonać tekstury (ja się tym zajmuję);
Bautzen – wykonać tekstury (kolega @hanys zgłosił chęć);
ST43 – czekam na przedział maszynowy od pewnej osoby, która wyraziła chęć zrobienia;
CFR/E – wykonać tekstury (ja się tym zajmuję).
Ponadto na warsztacie są jeszcze modele m.in Fals WAP (wymaga przystosowania do dzisiejszych standardów), M62/ST44 i platforma kontenerowa Lgs.

UWAGA!
Ten wątek nie ma charakteru reklamowego ani jego celem nie jest „zrobienie smaka” użytkownikom.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2865
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:45:38 »
Jako pierwsze (sorry @Patryk, wiesz jaki ze mnie hejter ;) ) mam zastrzeżenie co do Bautzena i zastosowaniu wnętrza. Pomysł fajny, ale jak przekonać ''exe'' żeby losowo oświetlało przedziały "lowpoly" w nocnych sceneriach?
No i może warto by pomyśleć nad rozwiązaniem oświetlenia nocnego wagonów na tej samej zasadzie jak działa smuga w lokomotywach (załączana od pewnej wartości light, szczególnie fajnie to wychodzi na Zwierzyńcu_TLK)?
Tyle hejtingu ode mnie, jak coś to materiały zdjęciowe zawsze dało by radę skołować.

EDIT: Mam rozumieć że lowpoly dla lokomotyw i wagonów będzie swoistego rodzaju standardem? Czy bryła kabiny (a co za tym idzie teksturowanie) uległy zmianom?
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 15:47:17 wysłana przez ST44-003 »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:46:39 »
Planowana jest możliwość przebywania w wagonach Bautzen? Czy to tylko dla dekoracji?

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2865
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:48:17 »
Planowana jest możliwość przebywania w wagonach Bautzen? Czy to tylko dla dekoracji?

To się da zrobić, na takiej samej zasadzie jak jest wnętrze do 111A już na obecnym etapie :)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:49:37 »
Wnętrze jest oddzielnym submodelem więc można manipulować jego oświetleniem.

EDIT: Mam rozumieć że lowpoly dla lokomotyw i wagonów będzie swoistego rodzaju standardem? Czy bryła kabiny (a co za tym idzie teksturowanie) uległy zmianom?
Jeżeli chodzi o moje dodatki to tak. Tak, kabina jest w zupełności nowa.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2865
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:53:39 »
Wnętrze jest oddzielnym submodelem więc można manipulować jego oświetleniem.
Coś na zasadzie tak jak jest w "111A_noc"?
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 15:55:21 wysłana przez ST44-003 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4605
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1164
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwietnia 2013, 15:56:44 »
Coś na zasadzie tak jak jest w "111A_noc"?
W obecnych wagonach wersje nocne to są świecące wielokąty w miejscach okien. Więc jak ma być oddzielne wnętrze, to nie będzie można tak zrobić.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 15:58:29 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2865
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:00:40 »
@matek123, to akurat wiem. Chodzi mi o to, czy na podobnej zasadzie będzie działało oświetlenie wnętrza w bautzenie czyli x przedziałów oświetlonych, y przedziałów ciemnych i nazwane jako np. "111A_01" i dostosowane do konkretnej tekstury.
Skoro jest to osobny submodel, to poszczególne jego elementy można ustawić jako "shelfillum: true" (lub jakoś podobnie się to pisało), żeby "oświetlić" cały jeden przedział. No tylko bez sensu to by było na dziennych sceneriach.
Hmm... jak to rozwiązać?
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:03:39 wysłana przez ST44-003 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:03:54 »
Niestety nie wiem czy można tak zrobić. Nie jest na bieżąco z symulatorem. Bazuję na PC2011 i tamtejszym exe. Jeżeli którykolwiek magik (exekowiec) byłby chętny poeksperymentować z ów oświetleniem, jestem jak najbardziej za i chętnie w tym pomogę.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:05:11 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5976
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 535
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:04:34 »
Zawsze można pociąć model wnętrza na przedziały i korytarz i dla każdego z nich ustawić oddzielny próg załączenia oświetlenia.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9046
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:09:25 »
"shelfillum: true" (lub jakoś podobnie się to pisało),
Kubuś SelfIllum jak już ;).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2865
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:19:37 »
Oj tam, tylko jedno "h" mi się wcisnęło ;)
W każdym razie, czy obecne, w miarę najnowsze exe, jest w stanie poradzić sobie z oświetleniem wagonu, tak jak to zastosowano w "111a_noc", ale na zasadzie załączania tak jak smugi i oświetlenie peronu na @Bartkowym "Zwierzyńcu_TLK"? Czy są potrzebne do tego zmiany w exe?
Oczywiście, mam na myśli oświetlenie nowego Bautzena, bez zastosowania "interior`a".
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:21:50 wysłana przez ST44-003 »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:23:19 »
Oj tam, tylko jedno "h" mi się wcisnęło ;)
W każdym razie, czy obecne, w miarę najnowsze exe, jest w stanie poradzić sobie z oświetleniem wagonu, tak jak to zastosowano w "111a_noc", ale na zasadzie załączania tak jak smugi i oświetlenie peronu na @Bartkowym "Zwierzyńcu_TLK"? Czy są potrzebne do tego zmiany w exe?
Oczywiście, mam na myśli oświetlenie nowego Bautzena, bez zastosowania "interior`a".
To co masz na myśli odnośnie lamp to inna bajka. W lampach to się w pliku scenerii zmienia parametr żeby się automatycznie zapalały.
include baltyk/lampy_nocne.inc 3 end
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:26:33 wysłana przez klimczok_mk »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:27:26 »
Przeciez w modelu przy Selfillum mozna podac prog zapalania - http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_120#12._Zmienne_.C5.9Bwiecenie_submodeli
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:28:29 wysłana przez hunter »
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:30:55 »
Patryk a ET41 będą też z pantografami z wkładką węglową?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9046
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Kwietnia 2013, 16:51:59 »
To co masz na myśli odnośnie lamp to inna bajka. W lampach to się w pliku scenerii zmienia parametr żeby się automatycznie zapalały.
include baltyk/lampy_nocne.inc 3 end
Sam parametr sprawy nie załatwia. Zajrzyj sobie do pliku t3d. Selfillum ustawia emitowanie światła przez dany element. Jak ustawisz true, to ten dany element będzie źródłem światła. A jak false to nie będzie świecił. Przykładem jest np wiata od szoguniastego:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: wiata
Type: Mesh
Name: light_on00
Anim: false
Ambient: 255.0 205.0 147.0
Diffuse: 255.0 205.0 147.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: light_on00
Type: Mesh
Name: poswiata
Anim: false
Ambient: 255.0 205.0 147.0
Diffuse: 255.0 205.0 147.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: true

//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: wiata
Type: Mesh
Name: light_off00
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false

« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 16:59:09 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 481
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Kwietnia 2013, 17:22:17 »
Jak to jest z tą maszynownią w ST43? Że "Zrobię w następnym wcieleniu" czy już coś się kroi tylko modelarz nie ma czasu?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2263
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 667
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Kwietnia 2013, 17:28:44 »
Jak to jest z tą maszynownią w ST43? Że "Zrobię w następnym wcieleniu" czy już coś się kroi tylko modelarz nie ma czasu?
Od razu Warszawy nie zbudowano. Wiec dajmy czas Patrykowi.

Patryk a ET41 będą też z pantografami z wkładką węglową?

Skoro Patryk podjął się reaktywacji modyfikacji ET41, to i też zapewne weźmie pod uwagę wersję z połówkowymi pantografami oraz z wkładkami węglowymi pod stare wersje pantografów, co jest obecnie normą w symulatorze odnośnie wkładek węglowych przy modyfikowanych obecnie pojazdach.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2013, 17:30:45 wysłana przez hanys »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Kwietnia 2013, 03:35:15 »
Powiem krótko: szacun za szyby, tzn. widoczne z zewnątrz wnętrza. W sensie niby to nic ogromnego, ale dzięki takim krokom stawać się to będzie (mam taką nadzieję) standardem.
Co do oświetlenia, zastanawiam się na ile istotne jest pytanie "czy da się to zrobić w obecnym exe"? Z mego doświadczenia twierdzę, że @Ra nie jest przeciwny rozwijaniu symulatora, przeszkodą nie jest zwykle brak chęci z jego strony, co raczej brak opracowanych materiałów na bazie których można by ewentualne przeróbki budować, testować i wprowadzać. Bo co z tego, że będzie możliwość oświetlania czegoś, jeśli nikt nie będzie z tej możliwości korzystał, ba nikt nawet się o niej nie dowie (poza tymi, którzy czytają regularnie changelog kolejnych wersji programu). Także wydaje mi się, że najpierw się należy martwić o to, żeby było co oświetlać, a dopiero potem samym oświetlaniem.

Ed: Co do patyków, nie ma ktoś może jakichś zwymiarowanych ich rysunków, dokładniejszych informacji o budowie, etc.?
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2013, 03:36:50 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 211
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
    • Aktualności z "Projektu 750mm" na Facebooku
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Kwietnia 2013, 16:07:28 »
Ładnie ładnie, ale  bautzen nie ma za dużych tych okien?
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/projekt750mm
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Kwietnia 2013, 21:09:08 »
Skoro zdjęcia na teksturę pochodziły od Bautzena to chyba raczej nie? To logiczne. ;)
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Kwietnia 2013, 21:19:10 »
Skoro zdjęcia na teksturę pochodziły od Bautzena to chyba raczej nie? To logiczne. ;)

Nie sugeruj się zdjęciami, bo te zawsze można rozciągnąć. Tutaj raczej chodziło o okna w modelu, a nie na teksturze.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Kwietnia 2013, 01:10:16 »
Podawałem Ci już kiedyś linka ze zdjęciami które mogą się przydać. Dla przypomnienia: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-wagon.zip

Właśnie odkopałem kilkanaście fotek, które robiłem w zeszłym sezonie w wagonie sypialnym. Możesz z tego spróbować coś wykorzystać. Zaraz zuploaduję i wyedytuję tego posta.

EDIT:
W zasadzie to się pochwaliłem za bardzo, jedyne zdjęcie przydatne dla zwykłego wagonu osobowego to tekstura tapicerki. Trzymaj: http://eu07.pl/userfiles/785/foto-DSC_2819.JPG .
« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2013, 01:18:56 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Warsztat Patryka
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Grudnia 2013, 11:45:44 »
Moim zdaniem wielki nieobecny w kategorii wagonów towarowych.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.