Autor Wątek:  Bujanie kamery.  (Przeczytany 4010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Bujanie kamery.
« dnia: 25 Marca 2013, 23:25:08 »
Cześć wam.
Potrzebuję nieraz czasem zasięgnąć pomocy bardziej doświadczonych. Otóż jest problem. I to nie banalny.
Mianowicie, od jakiegoś czasu robię pewien przyczajony projekt, który wykorzystuje stary pierwotny model obecnego 4E. Czyli ten ze starymi wężami. Do wydania paczki PC13 wszystko pięknie cacy hulało. Jednak do momentu, kiedy pojawiła się możliwość zamiany węży po publikacji modeli *.t3d. Przeniosłem więc nowe węże do starego modelu. I tu się problem zaczął. Odkąd pozmieniałem węże i poprawiłem leciutko kabinę, kamera w modelu buja niemiłosiernie. Próbowałem już wszystkiego. Nawet konwersji t3d do E3D i kabin i modelu. I nic.
Co najśmieszniejsze, problem ten nie dotyczy normalnej paczki 4E_v1 (i pozostałych). Jednak, gdy pliki kabiny, modelu i mmd przeniose z 4E_v1 do folderu z projektem (po ówczesnym wywaleniu z niego wszystkiego), problem jest dalej wciąż ten sam mimo iż wzięte pliki są z modelu poprawnie działającego.
Przyznam szczerze, że już nie mam pojęcia co dalej z tym fantem zrobić. A jest to projekt, który sukcesywnie pchany jest do przodu i powiem szczerze, nie chciał bym żeby się skończył w tak głupi sposób.

Metody których używałem:

*convertmodels 6
*poprawki bananów
*ustawianie odwrotnych wartości transform dla bryły kabiny
*dodawanie pustych obiektów których: parent: none, name: banan i dalej reszta
*wywalanie wielkich liter z name i parent

I nic.

Nie wiem jak forumowe przepisy traktują pliki starsze niż publikowane, ale zaznaczam, że jest to projekt w ciągłej fazie rozwoju.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2013, 23:32:10 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marca 2013, 23:36:23 »
Kabina buja się razem z modelem zewnętrznym, czy ten drugi porusza się osobno?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Marca 2013, 23:39:26 »
Razem z modelem. Nie chodzi mi przeciwne wychylanie, tylko przesadne (tudzież: nadmierne) bujanie kabiny. Nawet po zmianach w plikach.
Przy zerowaniu wartości bujania kamery widać drgania pojawiające się podczas ruchu modelu (oczywiście w kabinie).
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2013, 23:46:02 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Marca 2013, 23:47:41 »
A macierze transform w bananach i submodelach Main masz wyzerowane? Testujesz to na TD, czy jakiejś dużej scn?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Marca 2013, 23:54:06 »
Tak, wszystko jest robione według schematów które są podane na forum (i z których wielokrotnie korzystałem). Odkryłem to dopiero po odpaleniu L061_tlk, gdzie, zaznaczam, nie na wszystkich odcinkach scenerii problem występował. Normalnie jak sprawdzam poprawność ustawienia danego obiektu czy tekstury nie objeżdżam całego TD (choć przy tym projekcie częściej mi się to zdarzało nawet z nudów) . Pewne jest to, że przed grzebaniem w t3d modelu wozu wszystko hulało dobrze.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2013, 23:59:05 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marca 2013, 00:05:29 »
To, że w dużej odległości od środka scenerii, trzęsie lokomotywą, to pewnie wiesz? Problem musi być gdzieś w modelu zewnętrznym. Czy na pewno masz wszystko przyparentowane do banana? Przepatrz dobrze model. Może wstawiłeś nowe wózki z 303E i FPS Ci skacze.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Marca 2013, 00:09:10 »
To, że w dużej odległości od środka scenerii, trzęsie lokomotywą, to pewnie wiesz?
To akurat wiem, ale TD raczej nie ma tego problemu (ba, nawet napewno).

Problem musi być gdzieś w modelu zewnętrznym. Czy na pewno masz wszystko przyparentowane do banana? Przepatrz dobrze model. Może wstawiłeś nowe wózki z 303E i FPS Ci skacze.
Przyparentowane. Przepatrzone. Wózki nie zmieniane bo projekt opiera się głównie o 4E. FPS mam średnio powyżej 28. Gorzej na bardziej rozbudowanych sceneriach, ale nie jest to spowodowane spadkami.

Problem musi być gdzieś w modelu zewnętrznym.
Jak wyjaśnić to, że 4E_v1 działa poprawnie, a przy skopiowaniu i wklejeniu plików t3d (i zamiennie E3D bo to też sprawdziłem) do folderu z projektem problem powraca nawet na działających poprawnie plikach? Bo tego najbardziej nie mogę ogarnąć.

Pytanie w takim razie brzmi: co może powodować błąd nawet po przeniesieniu sprawnego pliku? (pytania potraktujmy serio, ponieważ nie znam zasady działania symka na tyle)
a) Starter?
b) Exe?
c) Nazwy w parent?
d) Brak jakiejś tekstury?
e) Rozszerzenia dodawane w map:?
f) Transform mający się w sprzeczności do banana mimo iż parent i name są poprawnie zapisane? (istnieje taka opcja?)
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2013, 00:20:10 wysłana przez ST44-003 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Marca 2013, 00:29:48 »
Ciężko coś powiedzieć bez plików. Ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobna. Co do tekstur, to powinny być potęgą dwójki, inaczej powodują spadki FPS na starszych kartach Radeon, ale raczej nie takie problemy.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Marca 2013, 09:12:09 »
Spróbuj EXE 408 i convertmodels 6  - musi być dobrze albo ja mam jakiegoś innego kompa.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Bujanie kamery.
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Marca 2013, 10:01:52 »
No chyba że po prostu wrzucę projekt na forum na "testy", bo nie widzę innej możliwości sprawdzenia co się z tym dzieje. Jest coś takiego możliwe?

Jeżeli projekt będzie wydawany, to oczywiście wrzuć do testu.
Tymczasem zamykam.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2013, 13:55:00 wysłana przez Rozi »