« Odpowiedź #11 dnia: 10 Marca 2013, 14:26:56 »
Tak, z tym że silniki trakcyjne trzeba wzbudzić jakimś prądem żeby mogły działać jako prądnica.
Niekoniecznie. Przy takich maszynach wystarczy magnetyzm szczątkowy jaki pozostał i można się ostro zdziwić. Na czechu jeden maszynista zginął gdy w trakcie jazdy (był ciągnięty na zimno, patyki w dole itp) chciał ręcznie przestawić nawrotnik. Zapewne też mu się zdawało, że nie wzbudzony silnik nie będzie pracował jako prądnica…

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76